شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
فرماندار مسجدسلیمان مصوبات و نتایج سفر اخیر استاندار به این شهرستان را تشریح کرد.

علیرضا گوروئی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: طی سفر دیروز استاندار خوزستان به مسجدسلیمان سه مبحث مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این موارد بحث فرودگاه مسجدسلیمان بود که استاندار از محل فرودگاه بازدید کرد. ساخت باندهای فرودگاه به اتمام رسیده است و در شروع به کار و ساخت ترمینال‌های فرودگاه اختلافاتی بین ارتش و فرمانداری به وجود آمده بود.

گوروئی تصریح کرد: زمین فرودگاه در پایگاه هوانیروز قرار دارد، ارتش می‌خواست که این ترمینال‌ها در خارج از محدوده هوانیروز ساخته شوند که استاندار این مسأله را پیگیری کرد و تصمیم گرفته شد که ترمینال‌ها در داخل محوطه هوانیروز ساخته شوند.

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: مسأله دوم تعیین تکلیف جابجایی پنج هزار خانوار ساکن در مناطق آلوده به نفت بود که این طرح متأسفانه نیمه کاره رها شده بود و برخی منازل احداث‌شده در فاز اول طرح جابجایی ساکنان مناطق آلوده، مشکل آب و برق داشتند که در این سفر سازمان آب و برق مکلف شد مشکل آب و برق این منازل را در مدت 2 ماه حل کند.

وی با بیان این‌که بخش دیگری از مشکلات طرح احداث خانه‌های جدید برای ساکنان مناطق آلوده به نفت، بحث اعتباری بود، گفت: با توجه به اینکه در فاز اول این طرح قرار داریم، برای تکمیل این بخش به مبلغی حدود 50 میلیارد تومان نیاز داشتیم که تصمیم گرفته شد اداره کل راه و شهرسازی هزینه‌های لازم را بررسی کند و مقدار را به استاندار اعلام و استاندار نیز در تأمین آن به ما کمک کند.

گوروئی تصریح کرد: همچنین طی جلسه‌ای مصوب شد که خانه‌های ساکنان آلوده به نفت که خالی از سکنه می‌شوند، تخریب و به فضای سبز تبدیل شوند. شرکت نفت نیز مکلف شد که مناطق تخریب شده را به فضای سبز تبدیل کند و در اختیار شهرداری قرار دهد و پارکی احداث شود.

وی گفت: بحث دیگر جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز بود که استاندار اعلام کرد 60 تا 70 میلیارد تومان از اعتبار احداث آن جاده را بر عهده می‌گیرد و امیدواریم که در آینده نزدیک عملیات اجرایی این جاده آغاز شود.


خبرنگار: 17040
انتهاي پیام

برچسب(ها): فرودگاه، مسجدسلیمان، نفت و گاز

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار