در گذشته متقاضيان براي دريافت تسهيلات موانع بسياري پيش رو داشتند و ارائه تسهيلات حداقل چند سال طول مي‌كشيد، اما امروز تسهيلات خيلي آسان در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد

"> ايجاد 40 هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

در گذشته متقاضيان براي دريافت تسهيلات موانع بسياري پيش رو داشتند و ارائه تسهيلات حداقل چند سال طول مي‌كشيد، اما امروز تسهيلات خيلي آسان در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد

استاندار خوزستان گفت: علاوه بر 135 طرحي كه امروز به بهره‌برداري خواهد رسيد، 1100 طرح ديگر نيز اكنون در حال اجرا است و بايد تا پايان سال جاري در مجموع 3700 طرح كشاورزي در استان به بهره‌برداري برسد.

سيدجعفر حجازي در مراسم بهره‌برداري از 135 پروژه طرح توسعه كشاورزي در خوزستان كه روز (پنجشنبه 11 آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در بخش كشاورزي نبايد تنها به فكر كار توليدي باشيم، بلكه بايد به دنبال زنجيره كشاورزي بوده و صنايع تبديلي و بسته‌بندي خود را رونق دهيم.

وي از فعاليت 125 واحد تبديلي در بخش كشاورزي استان خبر داد و افزود: اكنون 4 هزار و 500 نفر از فارغ‌التحصيلان كشاورزي و شيلات در طرح‌هاي مختلف كشاورزي استان مشغول به كار هستند، لذا بايد گفت طرح توسعه كشاورزي موجب اشتغال‌زايي به مراتب بالايي در استان شده است.

استاندار خوزستان با بيان اينكه تا كنون 3700 طرح كشاورزي از تسهيلات لازم برخوردار شده‌اند، تصريح كرد: در گذشته متقاضيان براي دريافت تسهيلات موانع بسياري پيش رو داشتند و ارائه تسهيلات حداقل چند سال طول مي‌كشيد، اما امروز تسهيلات خيلي آسان در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد.

حجازي طرح توسعه كشاورزي را موجب افزايش توليد اشتغال و خودكفايي در كشور دانست و اظهار كرد: زماني دشمن جنگ فرهنگي را در دستور كار خود داشت و نتيجه‌اي نگرفت، اما امروز جنگ اقتصادي را به راه انداخته است و پياده نظام دشمنان در اين شيوه، دلالان طلا و ارز هستند. در چنين شرايطي اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد ملي مهمترين وظيفه ملت و مسئولان است.

وي با اشاره به اينكه صادرات استان اكنون در وضعيت مطلوبي قرار دارد، افزود: امروز با توجه به بالا رفتن ارزش ارز، ميزان واردات كشور كاسته شده و بر صادرات افزوده شده است. در حال حاضر تنها صادرات كالاهاي مختلف استان به بازار عراق 50 درصد افزايش يافته است كه اين امر رونق بخش توليد را به همراه دارد.

استاندار خوزستان گفت: طرح توسعه كشاورزي تنها آن نيست كه چند جوان را به كار مشغول كنيم، بلكه به موجب اين طرح اختيارات تام در بخش كشاورزي از جانب دولت به استان‌ها واگذار شده است و هر موضوعي كه در كارگروه استاني مصوب شود در رديف مصوبات هيات دولت قرار مي‌گيرد.

حجازي اظهار كرد: اگر بخواهيم رشد و توسعه كشور را شاهد باشيم بايد اقتصاد مقاومتي را در دستور كار خود قرار دهيم و از امكانات موجود بهترين استفاده را داشته باشيم. هدف اجراي طرح توسعه كشاورزي، اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي، كاهش بروكراسي و سرعت بخشيدن به طرح‌ها و افزايش ميزان اشتغال است؛ لذا اميدواريم تا پايان سال جاري 40 هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي ايجاد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار