گلابكش مهم‌ترين مشكل شركت‌هاي جهاد نصر را مطالبات خود از شركت‌ها عنوان كرد

"> گردهمايي مديران جهاد نصر كشور در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

 

گلابكش مهم‌ترين مشكل شركت‌هاي جهاد نصر را مطالبات خود از شركت‌ها عنوان كرد

 

شوشان: گردهمايي مديران موسسه و مديران عامل شركت هاي جهاد نصر ايران در خوزستان برگزار شد.

به گزارش شوشان، مديرعامل موسسه جهاد نصر كشور در اين گردهمايي كه رحيم سجادي و عليرضا اورنگي دو تن از معاونين وزير جهاد كشاورزي هم حضور داشتند گفت: موسسه جهاد نصر فعاليت‌هاي خود را از سال 64 آغاز كرد و تلاش اين موسسه از بدو تاسيس تا سال 81 اين بود كه شركت‌هاي عمراني را با تشكيل و شركت‌هاي غيرفعال را به اين شركت‌ها تبديل كند.

هوشنگ گلابكش در گردهمايي مديران عامل شركت هاي جهاد نصر ايران با اشاره به اينكه پيش از اين 4 هزار و 207 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي كل طرح مقام معظم رهبري مورد نياز بود گفت: اما اكنون به دليل تورم به 8 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است. با اجراي كامل اين طرح 5/9 ميليون تن به توليدات فعلي كشاورزي اضافه و 300 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.

وي گفت: يكي از راه‌هايي كه جهت تسريع در اجراي طرح مقام معظم رهبري انجام شد، فروش اوراق مشاركت بود كه سال‌گذشته 200 مييارد تومان اوراق مشاركت منتشر كرديم اما معاونت راهبردي با انجام اين كار ممانعت كرد اما از اين معاونت مي‌خواهيم در راستاي حل اين مشكل گام بردارد زيرا فروش اين اوراق منابع جديدي را در اختيار جهاد نصر قرار مي‌دهد و فرصت‌هاي از دست رفته سال‌هاي گذشته را جبران مي‌كند.

گلابكش مهم‌ترين مشكل شركت‌هاي جهاد نصر را مطالبات خود از شركت‌ها عنوان كرد.

معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي هم در اين مراسم گفت: اراضي خوزستان از مساعدترين اراضي كشور از نظر حاصلخيزي خاك و شرايط آب و هوايي است ولي بايد مديريت و برنامه‌ريزي‌هاي مداومي انجام شود كه در صورت انجام اين موارد توليد استان به 4 برابر ظرفيت فعلي خواهد رسيد.

رحيم سجادي افزود: از 4 سال‌گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در خوزستان انجام شده كه نشان‌دهنده عملكرد خوب توليد استان است؛ اين موفقيت در شرايطي به‌دست آمده كه بروز مشكلاتي از جمله خشكسالي باعث ايجاد محدوديت‌هايي در‌ كشت محصولات كشاورزي شده و همه اين موارد فشارهاي زيادي را به كشاورزان وارد كرده است.

وي افزود: توليد سالانه محصولات كشاورزي خوزستان پاسخگوي نيازهاي غذايي اين استان و 50 درصد از نيازهاي غذاي كشور است و يكي از برنامه‌ريزي‌هايي كه در كشور در حال پيگيري و اجرا است، بحث امنيت غذايي و توليد محصولات با كيفيت مي‌باشد و اميدواريم با احياي اراضي خوزستان و افزايش توليدات، نقش موثري در امنيت غذايي كشور داشته باشد.

معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي، پيشرفت پروژه هاي موسسه جهاد نصر را در زمينه شبكه‌هاي فرعي و تجهيز، نوسازي و زهكشي زيرزميني در خوزستان را مطلوب ارزيابي كرد.

سجادي خاطرنشان‌كرد: پروژه‌هاي شبكه‌هاي فرعي و تجهيز، نوسازي و زهكشي زيرزميني و يكپارچه‌سازي هم‌اكنون در 180 هزار هكتار از اراضي خوزستان فعال هستند و عملكرد خوبي در دو سال اخير از خود نشان داده‌اند.

وي اظهارداشت: هدف اصلي از اجراي كارهاي زيربنايي در بخش كشاورزي، توليد محصولات با قيمت مناسب و كيفيت بالا است كه در دسترس مردم قرار گيرد.

وي افزود: 250 هزار هكتار از طرح 800 هزار هكتاري مقاوم معظم رهبري توسط جهاد كشاورزي انجام شد و 550 هزار هكتار از آن هم‌اكنون توسط موسسه جهاد نصر در دست اجرا مي‌باشد.

رييس جهاد كشاورزي خوزستان هم در اين گردهمايي با اشاره به اثرات مطلوب طرح مقام معظم رهبري گفت: با اتمام طرح مقام معظم رهبري مي‌توانيم يك ميليارد و 500 مترمكعب در مصرف آب صرفه‌جويي كنيم.

كيخسرو چنگلوايي بالا بودن ميزان مصرف آب را يكي از مشكلات اصلي در بخش كشاورزي برشمرد و ابراز اميدواري كرد: با اجراي كل طرح مقام معظم رهبري استفاده بهينه از منابع آبي شود.

وي گفت: به طور كلي با اجرايي شدن طرح مقام معظم رهبري ضمن اين‌كه ميزان توليد افزايش مي‌يابد، اشتغال مولد و توسعه پايدار و حفظ محيط زيست را نيز را به دنبال دارد. پيش‌بيني مي‌شود با اجرايي شدن طرح مقام معظم رهبري كه توسط موسسه جهاد نصر در حال اجرا است، حداقل تا پايان برنامه پنجم 300 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم در بخش كشاورزي ايجاد شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار