شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
27 شهریور آخرین مهلت برای انتخاب هیات رئیسه / فرماندار اهواز: در صورت عدم برگزاری ، پرونده شورا به شورای حل اختلاف فرستاده می شود
علاسوند رئیس سابق شورا در نامه ای به استاندار عنوان کرده بود که تعدادی از اعضا در خارج از کشور به سر می برند.
 
فرماندار اهواز آخرین مهلت برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز را شنبه 27 شهریور اعلام کرد و گفت: در صورت تشکیل نشدن این نشست، با اعضای شورا برخورد قانونی می شود.

اسماعیل ارزانی بیرگانی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز روز شنبه ساعت 10 صبح برگزار می شود و این تاریخ آخرین مهلت برگزاری انتخابات است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون در صورت برگزار نشدن انتخابات، اعضای شورای شهر به شورای حل اختلاف معرفی می شوند. ارزانی بیرگانی درباره درخواست دیروز 11 نفر از اعضای شورای شهر مبنی بر برگزاری انتخابات هیات رئیسه در ساعت 16 امروز چهارشنبه گفت: با توجه به لغو نشست روز سه شنبه، نمی توانستیم امروز جلسه را برگزار کنیم؛ زیرا 24 ساعت زمان برای اطلاع رسانی به اعضا لازم بود، از سوی دیگر می خواستیم اعضا وقت کافی برای تصمیم گیری داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: جلسه روز سه شنبه که به دعوت فرمانداری برگزار شده رسمیت داشت و اعضا باید در آن شرکت می کردند، اگر چه علاسوند رئیس سابق شورا در نامه ای به استاندار عنوان کرده بود که تعدادی از اعضا در خارج از کشور به سر می برند.

فرماندار اهواز در ادامه اظهار کرد: درباره مدت زمان ریاست شورای شهر خلاءهایی در قانون وجود دارد و در قانون گفته شده که رئیس شورا برای مدت یک سال انتخاب می شود اما تکلیف شورا در صورت برگزار نشدن جلسات تعیین نشده است.

ارزانی بیرگانی با انتقاد از لغو جلسات انتخاب هیات رئیسه شورا گفت: انتخابات هیات رئیسه هر سال در همه کشور به راحتی برگزار می شود اما هر سال در اهواز با این مشکل روبه رو هستیم.

بر اساس این گزارش، با توجه به تاخیر در انتخاب هیات رئیسه شورای شهر اهواز، فرمانداری اهواز از اعضای این شورا برای برگزاری نشست در روز سه شنبه 23 شهریور دعوت کرده بود، اما به دلیل غیبت 10 نفر این نشست برگزار نشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار