اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
با سابقه حملات آسم و مستعد بیماری های تنفسی در زمان بارندگی سال های گذشته باید با پزشک خود مشورت کرده و اقدامات پیشگیرانه را با مصرف به موقع داروها انجام دهند تا دچارعارضه نشوند.
  یک فوق تخصص بیماری های تنفسی با توجه به نزدیک شدن به آغاز بارندگی های پائیزی و بروز تنگی نفس، افراد مستعد را به رعایت نکات پزشکی برای پیشگیری توصیه کرد.

حشمت الله توکل یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افراد با سابقه حملات آسم و مستعد بیماری های تنفسی در زمان بارندگی سال های گذشته باید با پزشک خود مشورت کرده و اقدامات پیشگیرانه را با مصرف به موقع داروها انجام دهند تا دچارعارضه نشوند.

وی در خصوص بیماری های حساسیتی گفت: این گونه بیماری ها در پوست به صورت خارش و قرمزی پوست، در بینی به صورت آبریزش، عطسه و خارش حلق و در ریه به صورت آسم با علائم سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه ظاهر می شود.

توکل با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری های حساسیتی، فصلی هستند و به صورت عمده در بهار و پائیز خود را نشان می دهند افزود: در خوزستان اوج شیوع بیماری های حساسیتی از اواسط مهر تا اواسط آبان بعد از اولین بارش بروز می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز تصریح کرد: برخی از این بیماری ها به صورت رینیت آلرژی و قسمت عمده آن به صورت آسم بروز می کند که گرده افشانی گیاهان می تواند از جمله علل آن باشد. 

وی ادامه داد: اولین اقدام پیشگیرانه برای فرد مبتلا به آسم این است که در معرض عوامل تشدید کننده بیماری نباشد. توکل اظهار کرد: پشم و پرز حیوانات و پرندگان، دود سیگار و قلیان، استفاده از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده از جمله دیگر عوامل تشدید کننده بیماران مبتلا به آسم است.

این فوق تخصص بیماری های تنفسی در خصوص نوع داروهای مصرفی بیماران مبتلا به آسم گفت: بیشتر داروهای این بیماران استنشاقی است که کمتر جذب خون می شوند و بیشتر به صورت موضعی عمل می کنند. 

وی اضافه کرد: روش صحیح مصرف کردن داروهای استنشاقی مهم است و دارو باید در مدت زمانی که پزشک تعیین کرده مصرف شود.

توکل تصریح کرد: یکسری باورها در زمینه داروهای استنشاقی از جمله عادت کردن به مصرف و یا گشاد کردن دریچه قلب غلط است و نباید به آنها توجه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: کورتون نیز یکی از داروهای بهبود دهنده حساسیت است که با وجود داشتن عوارض در مواقع ضروری می توان استفاده کرد.

بروز مشکلات تنفسی خوزستانی ها همزمان با اولین باران پائیزی از سال 92 آغاز شده است و در سه سال گذشته بیش از 60 هزار نفر به دلیل تنگی نفس در فصل پائیز به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند.

شورای سلامت استان با توجه به نزدیک شدن به آغاز نخستین باران های پائیزی، هرس کردن درختان کونوکارپوس را برای پیشگیری از تنگی نفس مصوب کرده است.

برچسب ها: تنگی نفس ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار