شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
مدیر کل محیط زیست استان تهران خبر بازداشت یک مدیر و کارمند در سازمان متبوع خود را تایید کرده است. 

این تایید به دنبال شایعاتی که در مورد استعفای حیدرزاده در فضای مجازی منتشر شده بود، اتفاق افتاده است. او در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف استعفای خود را تکذیب کرده است. به درستی مشخص نیست دلیل بازداشت چند نفر در اداره محیط زیست استان تهران چیست. به طور کلی در سال‌های اخیر تخلفات زیست محیطی بیش از گذشته زیر ذره بین قرار گرفته است. از عمده تخلفاتی که رخ می‌دهد زمین خواری و تغییر کاربری زمین‌هاست.

 عنوان می‌شود در دولت گذشته موارد متعددی از زمین‌خواری در تهران و سایر شهر‌های کشور اتفاق افتاده است. مهر سال گذشته یک نماینده مجلس عنوان کرد: بیشترین زمین‌خواری مرتبط با تهران است. در واقع با سوءاستفاده‌های رقمی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، زمین خواری به راحتی در تهران صورت گرفته است. محمد پور مختار با بیان اینکه متقاضی زمین در تهران زیاد است، ادامه داد: همین موضوع زمینه ایجاد تخلف بین متولیان زمین را فراهم کرده است که مجموع این اقدامات سبب شده تا نهایتا قیمت‌های چند ۱۰ برابری زمین در تهران رقم بخورد. 

پیش از این سازمان جنگل‌ها و مراتع هم اعلام کرده بود: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر رکورددار زمین‌خواری در کشور هستند. به موازات شدت گرفتن برخورد با زمین‌خواری در استان‌های مختلف ایران گزارش‌هایی درباره رفع تصرف از زمین‌های این استان نیز منتشر شد. از طرف دیگر افشاگری‌های گسترده‌ای درباره شیوه‌های زمین خواری انجام شده است. در مواردی عنوان می‌شود که در دولت گذشته برخی از کارمندان سازمان‌های مختلف با زمین خواران همدست بوده‌اند. می‌توان این گمانه را مطرح کرد که بازداشت‌های اخیر در اداره محیط زیست استان تهران در این زمینه بوده‌ است، هر چند مساله اختلاس در ادارات مختلف نیز در سال‌های اخیر بار‌ها مطرح شده و برخورد‌هایی در این زمینه اتفاق افتاده است. 

روز گذشته مدیرکل محیط زیست استان تهران با تکذیب بازداشت یا استعفایش، تایید کرد که یکی از مدیران و همچنین یک کارمند دفترش حدود یک هفته پیش توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر شده‌اند. حیدرزاده گفت: یکی از مدیران و همچنین یک کارمند دفتر ما حدود یک هفته پیش توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر و سپس به دلیل «تخلفات اداری» توسط مراجع قضائی احضار شدند.او عنوان کرد: موضوع از طرف اداره کل ما در حال پیگیری است و اتهاماتی هم که مطرح شده با هماهنگی حراست سازمان حفاظت محیط زیست بوده است. 

طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبری میان کاربران دست به دست می‌شد حاکی از اینکه مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران چندی پیش بازداشت شده بوده و در حال حاضر به قید ضمانت آزاد است. همچنین ادعا شده بود رئیس دفتر او نیز از حدود یک هفته قبل در بازداشت نهادهای امنیتی به سر می‌برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار