اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
كيانوش راد در گفتگوی اختصاصی با شوشان : توسعه در استان متوقف شده بود / استاندار با بسبج نخبگان و نيروهاي كارآمد موفق خواهد شد / رفیق بازی و فامیل گرایی حتا از قوم گرایی خطرناک تر است/ شریعتی هم تعادل قوميتي و هم تعادل جناحي را بايد در نظر بگيرد/ نماينده كارش انتصاب مسولين نيست/ تعيين بخشدار و فرماندار كار نماينده نيست/ چون نمایندگان حامی شریعتی بودند نباید به دنبال امتیاز باشند/ پركاري و شب و روز كار كردن مهم نيست/ یک نفر متوهمانه می گفت از من مجسمه طلا بسازید !
محمد كيانوش راد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در گفتگوی اختصاصی با شوشان به تبیین...

شوشان : محمد كيانوش  راد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در گفتگوی اختصاصی با شوشان به تبیین مواضع خود در رابطه با مسائل استان خوزستان پرداخت و گفت:  اصلاح طلبان از استاندار فعلي حمايت مي كنند و كمك به ايشان را كمك به دولت مي دانند.

با آوردن پول بيشتر استان درست نمي شود 

وی با اشاره به اینکه توسعه در استان متوقف شده بود گفت: اميدوارم وضعيت توسعه استان بهبود يابد. توسعه در استان متوقف شده بود و صرفا مسايل سطحي و كم ارزش مورد توجه بود. مساله استان فقط پول و بودجه نيست. با آوردن پول بيشتر استان درست نمي شود.

استاندار تداركاتچي نيست  

کیانوش راد ادامه داد: استاندار تداركاتچي نيست كه فقط دنبال آوردن پول بيشتر باشد. استاندار كارگزار توسعه در استان است و با بسبج نخبگان و نيروهاي كارآمد موفق خواهد شد.
 بايد درك درستي از مسايل چند وجهي توسعه وجود داشته باشد

وی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: مسايل اجتماعي را نبايد از منظر بالا نگريست ، حل مسايلِ حكومت از منظر جامعه شناسي سياسي ، و در نظر گرفتن قدرت اثرگذاري نيروهاي اجتماعي و نيز از منظر حق و عدالت و انصاف بايد نگريسته شود . متاسفانه مسولان گاهي اين مفاهيم اوليه را متوجه نيستند و با دلسوزي و گاه اصرار بر نظرات خود راه خطا را طي مي كنند.

صرفا با حضور فعالین سیاسی توسعه میسر نمی شود

کیانوش راد با تاکید بر اجماع نخبگان برای توسعه استان به شوشان گفت : توسعه با حضور كارشناسان خبره و دلسوز و اجماع تمامي نخبگانِ متخصص تحقق مي يابد ، و نه صرفا با حضور برخي فعالان سياسي. حضور افراد پخته و كاركشته و در كنار آن جوانان متخصص كه باعث نشاط مديريتي مي گردد ، كارساز است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعضا در سطح جامعه شاهد رشد جرياناتي هستيم كه مساله اول آن خدمت به سيستم و نهاد و نظام نيست ، بلكه سيستم و نهاد را در خدمت خود مي خواهند.


رشد خطرناک یک تفکر در خوزستان 

محمد کیانوش راد با بیان اینکه ما همه بدهكار مردم و كشور هستيم گفت: بايد ببينيم ما براي كشور چه مي توانيم بكنيم و نه اينكه دولت و نظام به ما چه داده است. اگر دو روز در ستادي بوديم فكر نكنيم ما در اولويت سمت و پست هستيم. رشد خطرناك اين سري افراد در كشور نگران كننده است. متاسفانه اين مساله در خوزستان نمايان تر شده است.

سنتی به نام رفیق بازی !

کیانوش رادعضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ضمن نکوهش سنتی به نام رفیق بازی در برخی مسئولین سابق استان ، گفت : برخي از مديران گذشته ، "سنت سيئه رفيق بازي " را باب كردند و جالب اينكه از آن به عنوان يك ارزش دفاع مي كردند ، رفيق بازي و فاميل بازي ، حتا از آنچه قوم گرايي مي نامند خطرناك تر است.

نقد صريح و دلسوزانه  و منصفانه هميشه به نفع مسولان است 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در گاسخ به سوال شوشان مبنی بر ارزیابی عملکرد دکتر شریعتی استاندار خوزستان در این مدت چند ماهه گفت : در خصوص مديريت فعلي استان فعلا خيلي خيلي زود است كه قضاوت كنيم. بايد به ايشان كمك كرد .اما نقد صريح و دلسوزانه  و منصفانه هميشه به نفع مسولان است. استاندار  پرتلاش ، پي گير مسايل و  جوان و دلسوز است.

پیگیری های شریعتی در این چند ماهه از سه سال گذشته بیشتر بوده است

کیانوش راد ادامه داد: استاندار اختيارات زيادي دارد و كار خودش را مي كند، با افراد زيادي مشورت مي كند ، خود ايشان همه نيروهاي استان را شخصا مي شناسد . گاهي هم از من هم سوالي كند و  منهم مشفقانه نظرم را به ايشان مي گويم. استاندار فعلي در  عرض همين چند ماه ، از نظر ميزان وقت گذاري و ارتباط با مردم و فهم مسايل اجرايي  و پي گيري هاي انجام شده از كل سه سال گذشته بيشتر بوده و اين نكته مهمي است.

شریعتی هم تعادل قوميتي و هم تعادل جناحي را بايد در نظر بگيرد 

وی افزود: استاندار البته بايد توقعات و مطالبات گوناگوني را پاسخ دهد.  اين را هم بدانيم كه استاندار نماينده سياسي دولت است و شان او ، شان سياست گذاري در استان و مجري و هماهنگ كننده دستگاه هاي اجرايي است وسياست اعتدالي سياستي است كه دولت بدنبال آن است و در اين زمينه هم تعادل قوميتي و هم تعادل جناحي را بايد در نظر بگيرد.

نيروهاي سياسي خصوصا اصلاح طلبان شخص محور نيستند 

کیانوش راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبه محوری جامعه اصلاح طلبان ، به شوشان گفت : نيروهاي سياسي خصوصا اصلاح طلبان شخص محور نيستند . مطالبه محوري ، اصل اساسي هر حمايتي است.

مسائل فرهنگی و اجتماعی مهمتر از مسائل راه و جاده

وی با اشاره به اهمیت و ضوررت پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان گفت : مسايل اجتماعي و فرهنگي در استان بيش از راه و جاده و ساختمان اهميت دارد.

نگاه غیرامنیتی به اقوام در انتصابات

محمد کیانوش راد نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس ، با اشاره به ضرورت رفع تبعیض در انتصابات گفت : تعادل و انصاف و شايسته سالاري ، در به كارگيري مديران ، و حتا " تبعيضِ مثبت " قايل شدن براي اقوامي كه كمتر در مديريت ها ديده شده اند و با نگاه امنيتي بعضا كنار گذاشته شده اند كار مهم دولت در استان بايد باشد.

تفاهم و همدلي اجتماعي و اقوام  در دستور کار باشد

وی ضمن تاکید بر ایجاد همدلی و تفاهم برای پیشرفت و توسعه استان گفت : هر مديري را با اقداماتش و با عدد و رقم و آمار بايد سنجيد و نه با علايق و سخنان شيرين و شعارهاي رسانه اي . انتظارات اقوام در خوزستان بايد جدي گرفته شود و هر جناحي در راس امور استان باشد ، بايد تفاهم و همدلي اجتماعي و اقوام را در دستور كار خود قراردهد.

رفع تبعیض در خوزستان 

محمد کیانوش راد گفت: در  مورد  برخي از قوميت ها در استان تبعيض بصورت بعضا سيستماتيك اجرا مي شود و گاهي بيش از آنكه مشكلي حكومتي باشد ، مشكلي فرهنگي و درون استاني است. هيچ بهانه اي در اين جهت قابل قبول نيست . بايد تلاش كرد تا اين مشكل اجتماعي ( خواه آنرا واقعي و خواه تصوري بدانيم ) در خوزستان مرتفع گردد.

وی افزود : مجمع نمايندگان استان و نيروهاي سياسي و اجتماعي و رسانه ها مي توانند با درايت و همدلي زمينه اين بسترسازي ها را فراهم كنند .

نماينده كارش انتصاب مسولين نيست

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود و دخالت برخی از نمایندگان خوزستان نماينده كارش انتصاب مسولين نيست.  متاسفانه برخي اندك از نمايندگان استان فكر كرده اند حالا كه راي آورده اند همه كاره قوه مجريه در استان هستند.

دخالت در انتصابات شان نماينده را پايين مي آورد  

وی افزود: مسول اجرايي استان استاندار است و نه نماينده ، دخالت در انتصابات شان نماينده را پايين مي آورد و استاندار هم بايد حامي سياست هاي دولت باشد. دولت اعتدال يعني استفاده از هر فرد توانمندي كه برنامه هاي دولت را قبول دارد و در ان جهت كار مي كند . حالا چه اصلاح طلب  و چه اصول گرا باشد.

تعيين بخشدار و فرماندار كار نماينده نيست 

کیانوش راد ادامه داد: نمايندگان علاوه بر قانونگذاري ، وظيفه نظارتي هم بر دستگاهها و قوه مجريه دارند و حتا مي توانند در جهت عزل مسول و يا استاندار و وزير هم اقدام كنند. زيرا اگر مديري را ضعيف و يا خاطي ديدند بايد اقدام كنند و به وظيفه نظارتي خويش عمل كنند ، اما تعيين بخشدار و فرماندارو اين اداره و آن اداره كار نماينده نيست. البته در هر زمينه اي مي تواند افرادي را هم پيشنهاد كند ، اما اصرار و دعوا كار نماينده نبايد باشد.

در مقابل زياده خواهي برخي نمايندگان بايد ايستاد 

وی افزود: اگر فردي اصول گرا بود و سالم و توانمند هم بود و خود را ملزم به احراي برنامه هاي دولت هم مي دانست و حالا مورد تاييد نماينده هم بود كه چه بهتر ، اما اگر بصرف اصرار نماينده و بدون در نظر گرفتن ساير شرايط باشد  ، هم مديركل و هم استاندار بايد با درخواست غير منطقي موافقت نكند.  در مقابل زياده خواهي برخي نمايندگان بايد ايستاد. مديران اجرايي دولت و استاندار ، وظيفه اجراي برنامه هاي دولت را دارند و نه منويات نمايندگان  را.

دخالت نمایندگان در انتصابات آموزش و پرورش شایسته نیست

 عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به دخالت برخی نمایندگان در انتصابات از جمله در آموزش و پرورش ، به شوشان گفت : در اين زمينه  از شهرستان ها ، خصوصا آموزش و پرورش خبرهاي خوبي نمي رسد. آموزش و پرورش اولويت اول استان است و نبايد اولويت علمي و تخصصي را فداي اولويت هاي سياسي قرار داد ، حالا از هر جناحي كه باشد . البته واضح است كه هر جناحي مسوليت داشته باشد بايد در جهت برنامه هاي دولت كه خواست مردم بوده است حركت كند.

چون نمایندگان حامی شریعتی بودند نباید به دنبال امتیاز باشند

وی افزود: نمايندگان نظراتشان را مي گويند و دولت هم بررسي مي كند و اقدام مي كند. مثلا در مورد استاندار فعلي ، اكثريت نمايندگان حامي او بودند و دولت هم در روندي منطقي به نظر نمايندگان هم توجه كرد . حالا چون حامي بوده اند ، بايد امتياز بگيرند ؟ اين نبايد علتي بشود كه هر چه نمايندگان بگويد بخواهد اقدام شود. اين مساله در مورد نيروهاي سياسي اصلاح طلب و اصول گراي حامي استاندار صادق است.

همه مردم حق نقد و اظهار نظر دارند

کیانوش راد در بخش دیگری از سخنان خود به شوشان گفت: اظهار نظر در مسايل مختلف، حق انحصاري هيچكس نيست . همه مردم و در هر جايگاهي حق نقد و طرح ديدگاههاي خود را دارند و كسي نمي تواند به كسي بگويد كه تو چه كاره اي و كجا بودي ، كه حالا نظر مي دهي . مردم ولي نعمت حاكمان وصاحب انقلاب و حكومت هستند.

ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی 

وی با اشاره به بخشی از مشکلات و معضلات استان خوزستان گفت : بايد به برنامه ها ، رويكردها ، روند هاي بهبود مديريتي واصلاحات ساختاري در حوزه وظايف استاندار و حل معضلات سياسي ، اجتماعي ، از جمله اشتغال ، فعال سازي كارخانه هاي نيمه تعطيل و رونق كسب و كار با جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي توجه كرد.

از دخالت های بی مورد در امور اجرایی دوری کنیم 

 عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دخالت عده ای در عزل و نصب ها گفت : شنيده ام يكي از  فرماندهان سپاه هم هوس تغيير مديران به سرش زده و براي مديران خط و نشان مي كشد . بهتر است اين فرمانده عزيز كار خود را خوب انجام دهد و از دخالت در امور اجرايي دوري كند.

وعده هاي كذايي و تصور سوپرمن مآبي نبايد از خود داشت

وی تنها راه برون رفت از مشکلات استان را خرد جمعی دانست و گفت:  استاندار فعلي هم مثل هر فرد ديگري داراي توانايي ها و محدوديت هايي است .  وعده هاي كذايي و تصور سوپرمن مآبي نبايد از خود داشت.  خرد جمعي و مبتني بر برنامه راه موفقيت است.

 مرتضوي و محمود احمدي نژاد را فراموش نكنيم 

نماینده اسبق مردم اهواز ادامه داد: خودشيفتگي و خودبزرگ بيني عامل زمين خوردن هرفردي است. قاضي مرتضوي و محمود احمدي نژاد را فراموش نكنيم. هميشه اينها بايد جلوي چشمان ما باشد تا بدانيم چه مي كنيم .گفت ، ادب از كه آموختي ، گفت از بي ادبان. صداقت و دوري از خودبزرگ بيني نيازمسولان اجرايي واستاني ماست.

تصمیمات فی البداهه احمدی نژاد پدر مملکت را در آورد

کیانوش راد گفت: شايد هيچكس بيشتر از احمدي نژاد شبانه روزي كار نمي كرد ، اما فقدان برنامه منظم و دراز مدت و تصميمات في البداهه احمدي نژاد ، در غياب مشاوران زبده و با تجربه و كارشناسان مجرب ، پدر مملكت را درآورد.

سیستم سازی به جای فرد محوری

وی افزود: سيستم سازي و سيستم محوري ، مهمتر از فرد محوري است. در سيستم درست ، آدم نادرست ، درست و يا حداقل كنترل مي شود و در سيستم نادرست ، آدم درست هم نادرست و ناسالم مي شود.

به تنهایی قادر به رفع مشکلات استان نخواهیم بود

کیانوش راد ضمن اشاره به مشکلات عدیده در استان به شوشان گفت : استان خوزستان بزرگ تر از آن است كه فكر كنيم به تنهايي قادر به جمع كردن آن هستيم. اين را سه سال قبل هم گفتم كه هركس فكر كند نياز به مكمل ندارد و فكر كند به تنهايي قادر به حل مسايل استان هست ، اولين خطاي راهبردي را مرتكب شده است. بايد طرح جامعي از نقشه راه فعاليت ها در زمينه اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي ، و سياسي تدوين گردد . بايد به اتكاء برنامه پيش رفت و نه با درگير شدن در مسايل روزمره و موردي  .

پركاري و شب و روز كار كردن مهم نيست 

وی گفت: دلسوزان به احمدي نژاد هم مرتبا  مي گفتند ، پركاري و شب و روز كار كردن مهم نيست ، مهم با برنامه بودن  و با نظر كارشناسان كاركردن  است، اما احمدي نژاد گوش به حرف هيچكس نمي داد و شد آنچه كه شد . پس از مخالفت هاي كارشناسان ، ابتدا صداي اصول گرايان  و در اخر تبري جستن از احمدي نژاد در دستور اصول گرايان قرار گرفت. اينها درس هايي است كه با هزينه هاي زياد مردم آموخته اند و مسولان هم آنرا آويزه گوش خويش قراردهند.

یک نفر متوهمانه می گفت از من مجسمه طلا بسازید !

کیانوش راد ضمن اشاره به رفتار نادرست برخی از مسئولین خوزستان در دوره گذشته گفت : كسي متوهمانه و با خودشيفتگي تمام  مي گفت : از من بايد مجسمه طلا بسازند و شنيدم به تازگي مسولي گفته :  مردم  روستای فلان عاشق من هستند . اينها نشانه خودشيفتگي است. همه بايد خود را در معرض تذكر و خودسازي و خودآگاهي قراردهيم . فاعتبروا يا اولوالباب .

اصلاح طلبي يك مرام ، منش و گفتمان است 

کیانوش راد در پایان گفت: اينها را از باب تذكر عرض كردم . منظور من كلي و اول تذكر به خودم و دوستان اصلاح طلب  است. اصلاح طلبي يك مرام ، منش و گفتمان است و با تذكر و نقد بارور تر مي شود . كار مهم را نبايد بر  كار اهم  اولويت داد. استان كارهاي اهم فراواني دارد كه اول بايد بسراغ آنها رفت . استاندار فعلي چشم برهم بگذارد ، چهارسال تمام شده است. اهميت اين موقعيت ها به اين نيست كه بدست اين يا آن فرد بيفتد ، اهميت آن به اين است كه براي مردم كاري انجام شود. براي موفقيت دولت بايد تلاش كرد و براي مسولان نيز آرزوي موفقيت دارم.

سیستم سازی به جای فرد محوری

وی افزود: سيستم سازي و سيستم محوري ، مهمتر از فرد محوري است. در سيستم درست ، آدم نادرست ، درست و يا حداقل كنترل مي شود و در سيستم نادرست ، آدم درست هم نادرست و ناسالم مي شود.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار