شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
 واقعه تاریخی غدیر خم روز سه شنبه در نمایشی میدانی در قدمگاه امام حسن مجتبی (ع) در شوش شبیه سازی شد.

به گزارش ایرنا بازخوانی واقعه غدیر برای چهارمین سال متوالی با حضور بیش از400 بازیگردان و استقبال مردم در بخش مرکزی شوش اجرا شد.

کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت شوش در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرایی این نمایش را بازخوانی واقعه غدیر برای نسل جوان عنوان کرد و گفت:ترویج فرهنگ غدیر، ولایت و فرهنگ اسلامی از دیگر اهداف اجرای این برنامه فرهنگی مذهبی است.

وی افزود: تلاش می شود تا با برگزاری چنین آیین هایی جوانان و نوجوانان با واقعه غدیر و اصل خطبه غدیر درستی آشنا شوند.

به گزارش ایرنا این واقعه مهم جهان اسلام با حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت و مردم ولایتمدار شهرستان شوش از سوی سپاه ناحیه شوش بازسازی گردید. 

آیین جشن عید سعید غدیر نیز در محل آستان متبرک حضرت دانیال نبی (ع) با حضور زائران و اقشار مختلف مردم با مولودی خوانی و مدیحه سرایی برگزار گردید. 

در سال دهم هجری پیامبر گرامی اسلام (ص) به فرمان الهی در آخرین سفر حج خود ، در منطقه ای به نام غدیر ، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.  همچنین به مناسبت عید سعید غدیر پیاده روی عاشقان ولایت از مسجد امام رضا(ع) در شوش به طرف حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد.

در دزفول نیز همزمان با عید غدیر کاروان شادی از میدان آزادی تا مصلای امام علی(ع) این شهر به حرکت در آمد.  این کاروان شادی به منظور بزرگداشت این عید بزرگ راه اندازی شده و با استقبال مردم روبرو شد. 

در این آیین شرکت کنندگان همنوا با مداحان به مدح امام علی(ع) و ائمه اطهار (ع) پرداختند.



برچسب ها: غدیر ، بازخوانی ، شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار