اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
استاد احمد على كامرانفر (گچى) پيشكسوت و موسيقيدان خوزستانى در سن ٧٢ سالگى دار فانى را وداع گفت...


شوشان: استاد احمد على كامرانفر (گچى) پيشكسوت و موسيقيدان خوزستانى شامگاه بيست و نهمين روز از شهريور ١٣٩٥ در سن ٧٢ سالگى دار فانى را وداع گفت.

به گزارش شوشان ، اين هنرمند كه از نوازندگان تواناى موسيقى در خوزستان بود در شوشتر به دنيا آمد.  وى از دوران كودكى نزد استاد عبدالمحمد برجسته (عَدول برجسته) تار نواز بى همتاى آن زمان كه يكى از رديفدانان بزرگ موسيقى جنوب ايران بود به شاگردى پرداخت تا جايى كه در ايام پيرى و كهولت استاد برجسته ، ايشان كفالت و نگهدارى از وى را بعهده داشت.

زنده ياد كامرانفر بعدها به اهواز مهاجرت نمود و سالها به تربيت هنرجويان خوبى در زمينه ى نوازندگى و آموزش مقامهاى موسيقى شوشتر پرداخت. به گفته ى نزديكان وى ، ايشان براى تكميل دانش نوازندگى خود جلساتى را نيز نزد استاد جليل شهناز طى نموده است.

وى مدت ٥ سال نيز به عنوان رييس انجمن موسيقى خوزستان و اهواز منشاء خدمات زيادى به علاقمندان موسيقى در اين ديار شد.

بعدها او به پاس احترام به نام اولين استاد خود گروه موسيقى سنتى برجسته را با خوانندگى سيد محمد مرعشى تشكيل داده و اجراهاى فراوانى را به همراه اين گروه در جشنواره هاى مختلف كشورى و استانى انجام دادند.

اين هنرمند ارزنده كه بازمانده و وامدار قداماى مقام دان و مخزن نغمات و آهنگهاى موسيقى حوزه ى شوشتر بود ، علاوه بر نوازندگى صدايى زيبا و لطيف نيز داشت.

پيكر اين هنرمند گرامى امروز با حضور خانواده ، هنرمندان موسيقى خوزستان و برخى از مسئولين استانى و شهرى به گونه ى با شكوهى در قطعه ى هنرمندان (آرامستان اهواز) به خاك سپرده شد و وى تا هميشه با اين جهان فانى وداع گفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار