اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
  استاندار خوزستان در جلسه طرح 550 هزار هکتاری که امروز، 31 شهریورماه با حضور دبیر مجمع تشخيص مصلحت نظام در اهواز برگزار شد اظهار کرد: به علت منافعی که خوزستان برای کشور دارد، اول باید مشکلات خوزستان حل شود. مردم مشاهده و لمس می کنند که منافع خوزستان برای کل کشور صرف می شود،  بنابراین انتظار دارند اول مشکلات خودشان حل شود.

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه بار ترافیکی تأمین نیازهای سایر استان هاي کشور روی دوش راه های استان است، گفت: به علت بار ترافیکی که بر روی راه های استان به واسطه تأمین نیازهای دیگر نقاط کشور تحمیل می شود مکررا گفته ایم که نباید جاده های استان مانند دیگر جاده ها سنجیده و استاندارد سازی بشود زیرا ما از متوسط کشوری بسیار عقب تر هستیم. 

دکتر شریعتی در این جلسه اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در شهرهای مختلف کشور ارائه شد اما این خدمات در خوزستان به علت اینکه اين استان درگیر جنگ بود، یا ارائه نشد یا به ارائه آنها نیازی نبود. 

وي افزود: به علت اينكه ظهور و بروز نفت از خوزستان شروع شد، خدمات و زیرساخت هایی در بخش های آب، فاضلاب و برق و ... در اين استان ارائه شد اما این زیرساخت ها در دوران کهنسالی خود قرار دارند و نیاز به بازیابی و احداث مجدد دارند. 

شريعتي تصريح كرد: بنابراین برخی زیرساخت های استان به علت جنگ تحمیلی تخریب شدند و دیگر زیرساخت ها نیز اکنون در دوران کهنسالی خود قرار دارند و باید آنها را بازیابی کرد و به همین علت است که خوزستان در زمینه های مختلف با مشکلات عدیده ای مواجه است و برای دستیابی به توسعه همه جانبه در وهله اول باید در خصوص این زیرساخت ها به نتیجه مشخصی رسید. 

وی با بیان اين كه خوزستان در زمان دفاع مقدس، کربلای ایران بود، خاطرنشان کرد: به علت پتانسیل ها و قابلیت های مختلف خوزستان، خدماتی از این استان برای کل کشور ارائه می شد که ما مجزا از خدمات حوزه انرژي و تولید نفت، گاز و مواد پتروشیمی و صنایع مادر، بنادر بزرگی نظیر بندر آبادان، بندر خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) داریم و عمده محصولات مورد نیاز کشور از این بنادر وارد می شود و همچنین صادرات عمده کالاهای کشور نیز از طريق این بنادر صورت می گیرد. 

شریعتی عنوان کرد: بندر امام (ره) مهمترین بندر خوزستان است که تمام غله مورد نیاز کشور از طریق این بندر وارد می شود. سالانه چهل میلیون تن کالا وارد اين بندر می شود که کل مصرف استان از این رقم حداکثر 4 یا 5 میلیون تن است و 35 میلیون تن دیگر به سایر نقاط کشور می رود. بنابراین بار ترافیکی نیازهای استان های دیگر کشور روی دوش جاده های خوزستان است. 

وی ادامه داد: بنابراین به واسطه این خدماتی که خوزستان به کشور ارائه می کند و اينكه راه های استان متحمل بار ترافیکی موجود می شوند، مکرراً به مسئولان عالی کشور گفته ایم که بنا نیست راه های استان مانند سایر جاده های دیگر نقاط کشور سنجیده و استانداردسازی شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه چهار پنجم کالاهای وارداتی از بندر امام (ره) به مصرف دیگر نقاط کشور می رسد، گفت: اکنون آزادراه های استان بسیار عقب تر از میانگین و استاندارد کشور هستند. بنابراین قابل قبول نیست که راه های استان همانطور که جاده های استان های دیگر مورد سنجش قرار می گیرند، سنجیده و استانداردسازی شود. 

شریعتی اظهار کرد: به علت منافعی که خوزستان برای کشور دارد، اول باید مشکلات خوزستان حل شود. مردم مشاهده و لمس می کنند که منافع خوزستان برای کل کشور صرف می شود،  بنابراین انتظار دارند اول مشکلات خودشان حل شود و من این موارد را به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز گفتم.

برچسب ها: محسن رضایی ، شریعتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار