اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
نتانیاهو به طعنه به عباس گفت بهتر است از کورش کبیر و حضرت ابراهیم هم شکایت کند.
سخنرانی امسال رهبران فلسطین و اسراییل در سازمان ملل در نیویورک صحنه درگیری لفظی بین محمود عباس و بنیامین نتانیاهو بود.

 به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل ، محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین دقایقی پیش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسراییل پشت تریبون رفت تا نوزدهمین سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی ملل متحد را ایراد کند.

عباس که امسال از جایگاه یک "دولت ناظر" (مشابه جایگاه واتیکان) سازمان ملل در پست تریبون قرار گرفته بود بخش بزرگی از سخنان خود را به حمله علیه اسراییل و دولت نتانیاهو اختصاص داد که دقایقی پس از پایان سخنرانی او، از سوی نتانیاهو بی پاسخ نماند.

یکی از مهم ترین بخش های سخنرانی محمود عباس اشاره او به شکایت دولت فلسطین از دولت بریتانیا به خاطر صدور اعلامیه بالفور در سال 1917 بود . "آرتور بالفور" وزیر امور خارجه وقت بریتانیا در سال 1917 و در کوران جنگ اول جهانی اعلامیه ای مشهور منتشر کرد که بسیاری این اعلامیه را سنگ بنای تشکیل دولت اسراییل در اراضی فلسطین می دانند.

در آن اعلامیه معروف بالفور تاکید کرده است که یهودیان می توانند برای تشکیل دولت یهودی به اراضی فلسطین بروند.

عباس دیروز با اشاره به این اعلامیه گفت دولت فلسطین از دولت بریتانیا به خاطر صدور چنین اعلامیه ای که زمینه ساز اشغال اراضی فلسطینی از سوی اسراییل است، شکایت خواهد کرد.

پس از پایان یافتن سخنان عباس ، نتانیاهو در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و شروع به ایراد سخن کرد.

او در سخنرانی 40 دقیقه ای خود به موضوعات مختلفی اشاره کرد و از جمله پاسخ سخنان عباس درباره شکایت از دولت بریتانیا را با  طعنه و کنایه داد.

نتانیاهو گفت اگر عباس می خواهد به گذشته بازگردد و دعوای موجود بین اسراییل و فلسطین را به تاریخ بکشاند بهتر است از "کورش کبیر" نیز به خاطر اجازه دادن به بازگشت یهودیان به اورشلیم برای ساخت معبدشان شکایت کند ؛ نتانیاهو افزود بهتر است عباس از حضرت ابراهیم نیز به خاطر خرید یک قطعه زمین در هبرون (کرانه غربی رود اردن) شکایت کند.

نتانیاهو در سخنرانی دیروز خود تلاش کرد رژیم اسراییل و کشورهای عربی را در یک جبهه و در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. او داعش و  جمهوری اسلامی را بزرگ ترین تهدیدات منطقه و اسراییل خواند و از کشورهای عربی خواست برای مقابله با این تهدیدات با اسراییل یک جبهه متحد تشکیل دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار