اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
از نظر امام دستاورد جنگ ایستادن روی پای خود و شناختن دوست و دشمن بود. کسانی که نیروی خودی را تحقیر و جای دوست و دشمن را عوض می کنند نسبتی با امام و شهادت ندارند و این ظلم کمی نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امام میفرماید ما در جنگ ابهت ابرقدرت‌ها را شکستیم، برخی می‌خواهند ابهت شکسته شده ابرقدرت‌ها در جنگ را بازسازی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در شانزدهمین یادوراه شهدای مسجد میثم گفت: امام می فرماید ما در جنگ ابهت ابرقدرتها را شکستیم، برخی می خواهند ابهت شکسته شده ابرقدرتها در جنگ را بازسازی کنند.

وی افزود: از نظر امام دستاورد جنگ ایستادن روی پای خود و شناختن دوست و دشمن بود. کسانی که نیروی خودی را تحقیر و جای دوست و دشمن را عوض می کنند نسبتی با امام و شهادت ندارند و این ظلم کمی نیست.

جلیلی با بیان اینکه بیش از عکس و نام شهدا به رسم و مرام آنها نیاز داریم، تصریح کرد: مرام شهدا شکستن ابهت ابرقدرتها، شناخت دوست و دشمن و ایستادن روی پای خود است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه گفت: الگو اصولی است که در شرایط مختلف پاسخگو باشد. الگوی دفاع مقدس امروز تکثیر شده است و امروز موفقیت خود را از سوریه تا یمن و از انصارالله تا حزب الله به رخ می کشد. چه کسانی از تسری الگوی دفاع مقدس به سایر عرصه ها از جمله اقتصاد جلوگیری می کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موفقیت دفاع مقدس مرهون بسیجی های بی ادعایی است که نگاه آنها تکریم ظرفیت داخلی بود نه تحقیر آن.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر آزادی خرمشهر به کسانی سپرده می شد که برای آشپزخانه راه آهن هم نگاه به خارج دارند، هیچگاه خرمشهر آزاد نمی شد. جنگ اقتصادی همچون هر جنگی به انسان های شجاع، خودباور و فهمیده نیاز دارد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه تصریح کرد: امروز اقتصاد در محاصره ستون پنجمی است که با آدرسهای غلط بیشتر از تحریم ها به کشور لطمه می زند، این محاصره از موضوعاتی مثل حصر آبادان مهم تر است.

وی افزود: اگر مبارزه با بیکاری مهم است، نباید قرارگاه های ایجاد اشتغال به اشغال مرفهان بی درد و صاحبان حقوق های نجومی دربیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دیپلماسی صحیح مکمل تلاش اقتصادی است نه جانشین آن. اگر وعده های دیپلماسی جایگزین تلاش مدیران اقتصادی شود، معطلی و بیکاری این مدیران منجر به بازتولید بیکاری فراگیر در کشور خواهد شد.

جلیلی افزود: تفکری که دشمن را بزک و صحبت از کم کردن توان دفاعی می کند نمی تواند برای کشور امنیت و عزت بیاورد.
برچسب ها: جلیلی ، تحریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار