اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
شجاعپوريان نماینده اسبق مردم بهبهان
با توجه به عملکرد قابل قبول دولت يازدهم و اقبال عمومي از دکتر روحاني بعيد به نظر مي رسد رقيب جدي وارد انتخابات 96 شود.
   


دولت يازدهم با تمام فراز و نشيب هايي که در طول سه سال گذشته پشت سر گذاشت وارد سال پاياني خود گرديده است.

 در همين راستا ولي اله شجاعپوريان نماينده اسبق بهبهان در مجلس و عضو فعلي شوراي اسلامي تهران در خصوص عملكرد دولت روحاني طی سه سال گذشته در حوزه هاي مختلف اظهار کرد: براي ارزيابي و سنجش عملکرد دولت بايد ببينيم اين دولت در چه شرايطي سکاندار امور شده است. دولت يازدهم در يکي از سختترين شرايط اقتصادي، سياسي و بين المللي در دوران بعد از پيروزي انقلاب به روي کار آمد. واقعيت اين است که شرايط ما در دو سال منتهي به سال 92 از شرايط زمان جنگ تحميلي نيز سخت تر بود.

 وی در ادامه افزود: کشور در دولت گذشته از لحاظ اقتصادي بي ثباتي، تورم فزاينده و افزايش ريسک سرمايه گذاري را تجربه کرد، در فضاي بين الملل به دليل سناريوسازي دشمنان و سياست خارجي پرتنش، يک اجماع جهاني بر عليه کشورمان شکل گرفت و قطعنامه هاي متعددي بر ضد ايران تصويب شد و به سمت انزواي کامل سياسي پيش رفتيم. فارغ از اين مسائل در داخل نيز به دليل برخي رفتارها وضعيت خوبي نداشتيم؛ تصميمات غيرکارشناسي و پوپوليستي، اختلاف بين دولت و مجلس و شخص رييس جمهور با ارکان مختلف نظام باعث شده بود که بسياري از وقت و انرژي کشور صرف مسائل حاشيه ه اي شده و روحيه ياس و نااميدي در جامعه هويدا شود؛ در چنين شرايط سختي دولت روحاني دولت را در دست گرفت.

نماینده اسبق مردم بهبهان با تاکید بر آن که دولت يازدهم در بسياري از زمينه‌ها عملکرد قابل قبولي از خود برجاي گذاشته است، افزود: در عرصه اقتصاد گرچه انتظارات از دولت زياد است اما ثبات نسبي، مهار تورم و رفع نوسانات شديد بازار از نکات مثبت دولت بود. در سياست خارجي تحقق برجام و حضور پررنگ ايران در معادلات بين المللي و افزايش توان و اقتدار منطقهاي دستاورد دولت يازدهم در اين زمينه بوده است.

 شجاعپوریان درخصوص زمزمه هایی که در مورد كانديداتوري احمدي نژاد در انتخابات سال آینده به گوش می‌رسد اظهار کرد: با توجه به عملکرد قابل قبول دولت يازدهم و اقبال عمومي از دکتر روحاني بعيد به نظر مي رسد رقيب جدي وارد انتخابات 96 شود. تجربه انتخابات دوره هاي گذشته نشان مي دهد شانس موفقيت روساي جمهور در دو دوره متوالي بسيار بالاست و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، روحاني در انتخابات 96 با راي بيشتري رئيس جمهور خواهد شد. از اين رو به نظر مي رسد نيروهاي اصلي اصولگرا که سوداي رياست جمهوري داشته باشند، ترجيح بدهند در دوره هاي آتي شانس خود را امتحان کنند؛ لذا در انتخابات 96 احتمال حضور افرادي که قبلا شکست را تجربه کرده اند يا شکست احتمالي آنها هزينه اي براي اصولگرايان ندارد، وارد عرصه شوند.

 وی تاکید کرد: در شرايط فعلي از قاليباف و احمدي نژاد به عنوان گزينه هاي جدي اصولگرايان در انتخابات 96 نام برده مي شود؛ اگر دقت کنيد گزينه هايي هستند که عدم موفقيت آنها تاثيري در جايگاهشان ندارد، چرا که قاليباف پيش از اين چند بار ناکام بوده و شايد اين بار هم بخواهد شانس خود را امتحان کند و احمدي نژاد هم براي اصولگرايان محلي از اعراب ندارد، مگر اينکه بخواهند از او به عنوان مهره اي براي رويارويي با روحاني استفاده کنند. به نوعي ناکامي اين دوگزينه براي اصولگرايان اهميت چنداني ندارد. آنها ترجيح مي دهند در انتخابات سال 1400 با گزينه هاي اصلي خود رقابت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار