اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
حکیمی پور : مدل انتخاباتی جدید طراحی می کنیم
وی با تاکید بر اینکه برای انتخابات اردیبهشت سال آینده، جریان اصلاحات نیازی به فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان ندارد...

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران با رد فعالیت دو شورای انتخاباتی تصمیم گیر در جریان اصلاحات، از پایان فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان خبر داد و تاکید کرد: پس از نقد و بررسی این ساز و کار که فقط برای انتخابات مجلس دهم طراحی شده بود، به این نتیجه رسیدیم که کار برای انتخابات آتی در قالب شورای هماهنگی جریان اصلاحات که دارای یک منطق حقوقی است، ادامه پیدا کند.

احمد حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره چرایی وجود دو شورای تصمیم گیر در جریانات اصلاحات برای تصمیم گیری در خصوص حضور این جناح در انتخابات آتی، اظهار کرد: برخلاف آنچه گفته می شود، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان یک ساز و کار دائمی نبود، بلکه قرار بود یک ساز و کار تصمیم گیر برای انتخابات مجلس دهم باشد.

عملکرد شورای عالی سیاستگذاری را بررسی می کنیم

وی افزود: پس از انتخابات مجلس قرار بر این بود که شورای عالی سیاستگذاری در شورای هماهنگی مورد نقد و بررسی قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن طی یک جمع بندی ارائه شود. در حال حاضر ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مشغول بررسی عملکرد شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان هستیم.

تصمیم به عدم فعالیت شورای عالی سیاستگذاری گرفته ایم

دبیر کل حزب اراده ملت درباره نتایج بررسی های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص عملکرد شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، تصریح کرد: الان به این نتیجه رسیده ایم که بهتر است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ساز و کار تصمیم گیر برای انتخابات آینده در جریان اصلاح طلبی باشد؛ چراکه این شورا دارای سابقه فعالیت 25 ساله با حضور احزاب شناسنامه دار و مجوز دار اصلاح طلب است.

وی توضیح داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دارای یک ساز و کار مستحکم و با پشتوانه حقوقی است که منطق لازم برای تصمیم گیری انتخاباتی را هم دارد و احزاب اعضای تشکیل دهنده آن هستند. به این نتیجه رسیده ایم که اگر اشخاص اصلاح طلب هم می خواهند در کنار احزاب این طیف فعالیت کنند، اقدامات خود را در کنار احزاب و شورای هماهنگی تعریف کنند.

برخی اصلاح طلبان می خواهند افراد به جای احزاب محور باشند

حکیمی پور درباره اینکه برخی از فعالیت ادامه دار شورای عالی سیاستگذاری برای انتخابات آینده خبر می دهند، گفت: عده ای در جریان اصلاحات نظرشان بر این است که شورای عالی سیاستگذاری به جای شورای هماهنگی همچنان فعالیت خود را برای انتخابات آینده ادامه دهد و در حقیقت اشخاص محور باشند تا احزاب. در حقیقت مشکلی که الان در جریان اصلاح طلب وجود دارد این است که بحث، بحث نام است.

وی در عین حال تاکید کرد: ما معتقدیم که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یک ساز و کار شناخته شده، جا افتاده و قدیمی است. چرا باید غیر از این ساز و کار، شورای تصمیم گیر دیگری فعال باشد؟ در حقیقت ما اعتقاد داریم که شورای عالی سیاستگذاری چون منطق حقوقی پشتش نیست، در نتیجه به مردم هم پاسخگو نخواهد بود، اما شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با سابقه و پشتوانه حقوقی اش، قدرت پاسخگویی به مردم هم خواهد داشت.

شورای عالی سیاستگذاری فقط برای انتخابات مجلس طراحی شده بود

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این موضوع که بر اساس اخبار موجود فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان همچنان ادامه دارد و برخی اعضای آن از جلسات این شورا برای انتخابات آتی خبر می دهند، یادآور شد: همانطور که عرض کردم بحث فعلی، بحث اسم است؛ اما در حال حاضر شورای عالی سیاستگذاری فعالیتی ندارد؛ چون این ساز و کار فقط برای انتخابات مجلس طراحی شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برای انتخابات اردیبهشت سال آینده، جریان اصلاحات نیازی به فعالیت شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان ندارد، از برخی فعالان سیاسی این جریان که تلاش می کنند با مطرح کردن نام برخی بزرگان این طیف سیاسی، افکار عمومی را برای فعالیت یک ساز و کار که تاریخ فعالیت آن به پایان رسیده است، همراه کنند، انتقاد کرد.

برخی خاتمی را خرج فعالیت خود می کنند

حکیمی پور در پاسخ به این سئوال که برخی اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان فعالیت این ساز و کار را بر مبنای نظر اقای خاتمی عنوان می کنند، گفت: اینکه برخی نام آقای خاتمی را برای این موضوع خرج می کنند، درست نیست. این یک بحث درون جبهه ای است که باید حل بشود و اینگونه رفتارها جز افزایش مشکلات، ثمر دیگری ندارد.

وی ادامه داد: معتقدیم برخی دوستان اصلاح طلب در استدلال هایی که برای فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می آورند بهتر است مساله را شخصی نکنند. آقای خاتمی معمولا به چنین موضوعاتی ورود نمی کند و طرفدار خرد جمعی است. اگر نقطه نظراتی هم داشته باشد، در همین قالب آن را مطرح خواهد کرد.

اکثر اصلاح طلبان معتقد به ادامه حمایت از روحانی هستند

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس درباره آخرین تصمیمات انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، عنوان کرد: تاکنون جلسه ای که با این موضوع و برای اتخاذ تصمیمات انتخاباتی اینچنینی باشد، برگزار نکرده ایم، اما نظرات اکثریت اعضا تداوم حمایت از آقای روحانی است.

وی درباره تصمیم گیری جریان اصلاح طلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستان نیز، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشغول کار برای انتخابات شوراها هستیم و مدلی که اصلاح طلبان برای تصمیم گیری در خصوص این انتخابات طراحی خواهند کرد، به زودی اعلام خواهد شد.

اصلاح طلبان یک مدل انتخاباتی جدید طراحی می کنند

حکیمی پور در توضیح بیشتر این سخنانش درباره طراحی یک مدل انتخاباتی برای انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یادآوری کرد: این مدل مشابه همان چیزی خواهد بود که اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم در نظر گرفتند؛ لذا یا در قالب شورای هماهنگی و یا در چارچوب شورای سیاستگذاری در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

به گزارش تابناک، سخنان "احمد حکیمی پور" درباره پایان کار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و اینکه این ساز و کار فقط برای تصمیم گیری در انتخابات مجلس دهم تشکیل شده بود در حالی بیان می شود که برخی چهره های اصلاح طلب چندی است از فعالیت مجدد این شورا با محوریت "محمدرضا عارف" و تحت نظر "سید محمد خاتمی" برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، خبر می دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار