اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با محوریت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، یادمانی ماندگار و دائمی از شهدا در نقطه ای مشخص از دانشگاه طراحی و بنا می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر غلامحسین خواجه ظهر امروز سوم مهرماه در حاشیه نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارخانه معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بخشی از زحمات و جانفشانی‌های آن عزیزان را در عمل با خدماتمان جبران کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران شاید تنها دانشگاهی است که در سال های دفاع مقدس مستقیماً درگیر جنگ بوده است، کمااینکه بسیاری از لشکرهای زرمندگان در این دانشگاه مستقر بوده و نیز اغلب فضاهای آموزشی، کمک‌آموزشی و ورزشی این دانشگاه چه در سال های جنگ و چه پس از آن، محل استقرار رزمندگان بوده است. 

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مایه افتخار ماست که این دانشگاه در کنار رزمندگان، به رسالت خود در دفاع مقدس عمل کرده، افزود: انتظار این بود که پس از جنگ بتوانیم آثار و نقش دانشگاه شهید چمران را در جنگ تدوین و اسناد و مدارک آن را جمع آوری کنیم و در اختیار علاقه‌مندان خصوصاً وزارت علوم قرار دهیم تا نقش حیاتی این دانشگاه در سال های جنگ، مشخص تر و شفاف تر شود. 

دکتر خواجه خاطرنشان کرد: علی‌رغم خسارت هایی که در طول جنگ تحمیلی به تاسیسات دانشگاه وارد آمد، اما متاسفانه پس از جنگ هم برای بازسازی آن کمک های لازم صورت نگرفت تا این دانشگاه به جایگاه پیش از جنگ بازگردد.

وی افزود: اکنون دانشگاهیان وظیفه دارند اسناد و مدارکی که از نقش دانشگاه شهید چمران در دوران دفاع مقدس موجود است، اعم از شهدای دانشجو و کارمند و غیره را در آرشیو خود نگهداری کنند تا مجموعه مدوّن و مستندی از آن حاصل شود.

رییس دانشگاه شهید چمران تاکید کرد: لازم است تا از خدماتی که این دانشگاه در طول دوران جنگ داشته است تجلیل شود و ما باید به این مساله افتخار کنیم که دانشگاه این تعداد شهید، رزمنده و یا اسیر را تقدیم دفاع مقدس کرده است.

غلامحسین خواجه اظهار داشت: درصدد هستیم اسناد و مدارک نقش دانشگاه شهید چمران در دوران جنگ را در قالب پایان‌نامه دانشجویی گردآوری کرده و در اختیار دانشگاهیان قرار دهیم که به این منظور، نیازمند اطلاعات بیشتری از سوابق دانشگاهیان در دوران جنگ تحمیلی هستیم. 

دکتر خواجه اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بتوانیم این اسناد و مدارک را به صورت مدوّن در قالب کتابچه، برگزاری نمایشگاه و... به علاقه مندان ارائه دهیم. 

وی ضمن تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهت برپایی این نمایشگاه، گفت: امیدواریم در سال های آینده این نمایشگاه با محتوایی گوناگون برپا شود. 

گفتنی است پس از گشایش نمایشگاه عکس دفاع مقدس، دکتر خواجه به همراه مسؤولین و کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی از نمایشگاه وصیتنامه شهدای دانشجو که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سرسرای دانشکده علوم برپا شده، دیدن کردند.

در این نمایشگاه نیز 20 تابلوی عکس‌نوشته شامل بخش هایی از وصیتنامه شهدا در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و تا هفتم مهرماه دایر می باشد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار