شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه: امروزه لازم است فرهنگ دفاع مقدس كه در دوران 8 سال جنگ تحميلي در مملكت وجود داشت،، دوباره در كشور زنده شود، زيرا كه انديشه و فرهنگ دفاع مقدس بود كه لرزه بر دل دشمنان انداخت و امروزه امنيت حاكم بر كشور نيز به همين دليل است

مراسم افتتاحيه هفته دفاع مقدس با برگزاري پياده روي همگاني، غبار روبي و عطرافشاني مزار شهداي گمنام دانشگاه و افتتاحيه "نمايشگاه هنوز ادامه دارد" با حضور جمعي از اعضاي هيئت رئيسه، اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين عادلي نژاد مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطر شهدا و هفته دفاع مقدس و همچنين تبريك عيد سعيد غدير خم، گفت: تجمع امروز ما در محضر شهداي هشت سال دفاع مقدس حكايت از اين امر مي كند كه مردم ما دل در گرو ياد شهدا دارند و  هنوز بعد از گذشت سالها، شروع برنامه ها و مناسبت ها را با ياد شهيدان آغاز مي كنيم.

وي با اشاره به آيات قرآن، مبني بر اينكه هر چيزي كه در اين عالم است آينده اي جز هلاكت ندارد مگر آنكه ذوب در وجه الله شود، اذعان كرد: شهيدان ما مصداق بارز انسانهايي هستند كه ذوب در وجه الله شده اند، ياران حضرت علي (ع) در 1400 سال پيش در راه خدا و در ركاب سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيده اند و امروز هر انسان آزاده اي بر آنها سلام مي كند، پس هر كس رنگ و بوي خدايي گرفته، ماندگار شده است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينكه دفاع مقدس قبل از آنكه يك حادثه تاريخي باشد يه حادثه تاريخ ساز بود، افزود: فرهنگي كه در 8 سال دفاع مقدس شكل گرفت فرهنگي بوده است كه آغازگر يك حيات جديد و يك تاريخ جديد براي ملت ايران بود. كساني كه خود از نزديك سال هاي دفاع مقدس را لمس كرده اند، گواهي مي دهند كه با كمك روحيه جهادي و فرهنگ دفاع مقدس بود كه توانستيم با دستان خالي در  برابر استكبار جهاني بايستيم و بار ديگر قدرت ايمان و اينكه هميشه خون بر شمشير پيروز است را به جهان نشان دهيم.

حجت الاسلام والمسلمين عادلي نژاد اذعان داشت: امروزه لازم است فرهنگ دفاع مقدس كه در دوران 8 سال جنگ تحميلي در مملكت وجود داشت،، دوباره در كشور زنده شود، زيرا كه انديشه و فرهنگ دفاع مقدس بود كه لرزه بر دل دشمنان انداخت و امروزه امنيت حاكم بر كشور نيز به همين دليل است.

وي تصريح كرد: فرهنگ دفاعي كه در دهه 60 در ايران اسلامي بوجود آمد در خاستگاه و زادگاه خود باقي نمانده و  در خارج از مرزهاي كشور نيز رخنه پيدا كرده و تاثيرات خود را هرجايي كه رفته است برجاي گذاشته است، همانطور كه امروزه ما تاثير اين فرهنگ را در كشورهاي عراق، يمن، بحرين و سوريه شاهد هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين عادلي نژاد با بيان اينكه فرهنگ دفاع مقدس و روحيه جهادي در پيشرفت هاي كشور ايران در حوزه هاي علمي و قدرت دفاعي تاثير بسيار داشته است، تصريح كرد: بايد اين روحيه جمع گرايي كه در دفاع مقدس تجربه كرديم را زنده كنيم و اگر فرهنگ زندگي جمعي را كنار گذاشتيم و به سمت زندگي و فرهنگ وارداتي و فردگرايي رفتيم، بازگرديم.

وي تصريح كرد: اگر در گذشته پيروز بوده ايم به واسطه شكل گيري فرهنگ دفاع مقدس با نقطه كانوني و مركز قدرت رهبري بوده است و امروزه نيز هنوز راه و مسير همين است، امروز يگانه راهي كه مي تواند ملت ايران را به توفيقات بيشتر برساند وحدت ملت حول ولايت است و لازم است كه براي دستيابي به اين وحدت دلها به هم نزديكتر شود و  نامهرباني ها و كدورت ها بر محور ولايت و رهبري كنار گذاشته شود، دوباره آن روح جمعي و همگرايي در دل ما زنده شود و در فرهنگ ما شكل مجددي بگيرد تا ايران اسلامي مثل هميشه پيروزي باشد.


عادلي نژاد در پايان با اشاره به اين سخن مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كه فرموده است "هر كدام از شما در هر مسند و پستي هستيد آنرا مركز عالم بدانيد و بر مبنا آن تصميم بگيرد"، گفت:  اميدوارم خداوند همه ما را به وظايف تاريخي خود در اين مقطع حساس تاريخي آگاه كند و عامل به وظايف و تكاليف خود باشيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار