اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در همایش راهیان نور دانش آموزی:
تقی زاده گفت: بخش مهمی از هویت مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران ، به خوزستان پیوند خورده است
شوشان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در همایش کمیته ی هماهنگی و پشتیبانی اردوهای راهیان نور دانش آموزی خوزستان،آغازسال تحصیلی را یک روز ملی دانست و گفت: این روز ملی مصادف شده است با هفته ی دفاع مقدس که بزرگترین رویداد تاریخی در سرزمین ایران به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید را تقدیم کشور کرده است ، خاطر نشان ساخت: اولین درسی که امسال به دانش آموزان آموزش می دهیم باید درس ایثار ، شهامت و از خودگذشگی دانش آموزان و معلمان شهیدی باشد که اثر گذارترین بخش از تاریخ ایران را رقم زدند.
تقی زاده تاریخ ایران را به دو بخش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم بندی کرد و افزود: تا قبل از انقلاب کشور ایران یا استعمارگر بود و یا استعمار پذیر و واژه ای به نام " ملت " در تاریخ آن زمان وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به رهبری حضرت امام (ره) صورت گرفت، واژه ی " ملت" به واژگان این سرزمین اضافه شد و فرهنگ ما ماهیت تازه ای پیدا کرد. 

وی در عین حال با اشاره به اینکه هر ایرانی برای پی بردن به گذشته ی تاریخی خود باید گذشته ی تاریخی استان خوزستان را بررسی کند ، گفت: بخش مهمی از هویت مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران ، به خوزستان پیوند خورده است چون این استان پهناور مهد تمدن های ملی و دروازه ی ورود تشیع به کشور است . 

مقام ارشد آموزش و پرورش خوزستان دانش آموزان را بزرگترین سرمایه های کشور دانست و خاطر نشان کرد، دانش آموزان باید تاریخ و گذشته ی تاریخی خود را به خوبی درک کنند و اگر در این خصوص به درک ، فهم و شناخت کافی دست پیدا کردند، برای طی کردن مراحل دیگر زندگی خود مشکلی نخواهند داشت.

تقی زاده در عین حال گفت: ورود 14 میلیون دانش آموز به مدرسه در آغاز سال تحصیلی اتفاق مبارکی است و باید تلاش کرد تا این دانش آموزان منابع فرهنگی ، اجتماعی ، دینی و ملی خود را به خوبی بشناسند تا وقتی که از امام حسین (ع) صحبت می شود، به واقعیت مکتب امام حسین (ع) آگاه باشند ، چون بر پایه ی این شناخت است که می توانیم در دنیا تاثیر گذار باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اصلی ترین منابع را منابع انسانی دانست و گفت: در سیستم های اداری همواره مشکلاتی نظیر کمبود نیرو، منابع مالی و تجهیزات را به عنوان مشکلات اساسی مطرح می کنند اما غافل از این هستند که مشکلات عدیده ای که ما داریم ، مربوط به عدم سامان دهی درست مدیریتی است .

وی داشتن برنامه ی عملیاتی و کارشناسی را از دلایل موفقیت یک سازمان عنوان کرد و گفت:بزرگترین عامل تاخیر های اجتماعی و تاریخی نداشتن برنامه است و اگر با یک برنامه ی کارشناسی شده از منابع انسانی به درستی استفاده کنیم ، با منابع مالی و تجهیزاتی که در اختیار داریم می توانیم موفق عمل کنیم.

تقی زاده همچنین با تاکید بر لزوم مدیریت تجهیزات آموزشی در مدارس گفت: 40 هزار کلاس درس در خوزستان وجود دارد و اگر ما با مدیریت نادرست هر سال یک نیمکت از این کلاس ها را کنار بگذاریم ، در سال بعد با کمبود 80 هزار میز و نیمکت مواجه می شویم و این نشان دهنده ی بی توجهی به سرمایه های ملی دانش آموزان این سرزمین است .

محمد تقی زاده همچنین در این همایش که با هدف هماهنگی بین واحدهای دخیل در برگزاری اردوهای راهیان نور تشکیل شده بود، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این اردو ها استفاده از ظرفیت های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی این فضاهای معنوی در راستای ارتقای هویت ملی ودینی دانش آموزان است . 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال استان را در زمینه ی برگزاری اردوهای راهیان نور حائز رتبه ی نخست در کشور دانست .

همایش کمیته ی هماهنگی و پشتیبانی اردوهای راهیان نور دانش آموزی خوزستان صبح امروز با حضورامام جمعه ی موقت اهواز ، فرماندهان نواحی بسیج دانش آموزی ، روسا و معاونین آموزش و پرورش مناطق و نواحی خوزستان در سالن طلاییه ی ناحیه ی 4 اهواز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار