اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
در آئینی با حضور مسئولان محلی و استانی از 2 جلد کتاب در خصوص عملکرد لشکر هفت ولی عصر (عج) خوزستان در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

کتاب فاتحان شلمچه که وقایع عملیات بیت المقدس در آن ثبت شده و کتاب دلاوران پاسگاه زید حاوی وقایع عملیات رمضان از سوی ستاد تدوین عملکرد لشکر هفت ولی عصر (عج) چاپ و منتشر شد.

سردار عبدالمحمد کوچک مسئول ستاد تدوین عملکرد لشکر ولی عصر(عج) عصر دوشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت در تالار مهتاب دزفول گفت:این ستاد از سال 92 جهت ثبت خاطرات و وقایع جنگ و عملکرد لشکر هفت ولی عصر(عج) تشکیل شد و تاکنون در خصوص ثبت وقایع عملیات فتح المبین با 143 نفر از رزمندگان مصاحبه کرده است.

وی ثبت خاطرات 136 رزمنده در خصوص ثبت وقایع عملیات رمضان ، ثبت خاطرات 215 رزمنده در خصوص عملیات والفجر مقدماتی و ثبت عملیات والفجر در گفت و گو با یکهزار و 240 رزمنده را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد.

وی افزود:ثبت این وقایع همراه با دست نوشته و ضبط صدا و مصاحبه انجام شده است.

سرهنگ عبدالامیر محتشمی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این آئین گفت:در طول هشت سال دفاع مقدس همه کشورها جز چهار کشور علیه ایران به صدام کمک کرده و یا سکوت اختیار کردند ولی آمریکا از همه کشورها منافق تر بود و در حالی که ادعای بی طرفی می کرد صحنه گردان اصلی جنگ عراق علیه ایران بود.

وی افزود:اواخر سال 59 نیز که صدام هیچ موفقیتی نداشت و مورد سرزنش آمریکا قرار گرفت با کمک های میلیاردی غرب و تضمین بدهی های عراق توسط امریکا روبرو شدیم .

وی به بیان فتنه گری امریکا علیه ایران پرداخت و گفت:راهنمایی و تحریک عراق برای تخریب زیرساخت ها و حمله با ناوها و هواپیماهای ایران و بازگذاشتن دست عراق برای انجام هرگونه جنایت علیه ایران به شرط ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی تنها نمونه ایی از فتنه آمریکا علیه ایران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود:در واقع امریکا در طول هشت سال جنگ تحمیلی با استفاده از خاک و نیروی انسانی عراق به ایران حمله کرد و اکنون نیز با توطئه های مختلف سعی در براندازی نظام اسلامی را دارد که به هدف خود نخواهد رسید.

در این نشست از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شد.

برچسب ها: کتاب ، دفاع مقدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار