شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره):
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: همه افراد سیاسی و نظامی کشور باید طوری حرف بزنند که به نفع مصلحت نظام باشد.


 دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: همه افراد سیاسی و نظامی کشور باید طوری حرف بزنند که به نفع مصلحت نظام باشد.

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای شامگاه دوشنبه در اجلاس گرامیداشت دفاع مقدس که به همت مجمع نیروهای خط امام خوزستان در تالار مطهری اهواز برگزار شد اظهار کرد: ما مردمی صلح طلب و آرام هستیم اما قدرتی داریم که هیچ کسی نباید فکر تجاوز به ما را به سرش وارد کند.

وی گفت: دشمنان امروز ما تردیدی برای از بین بردن ما ندارند اما به خاطر قوت و قدرت نظامی کشور مردد هستند و می ترسند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) در ادامه با بیان اینکه امروز اصلاحات با همان معانی که میان طرفداران اصلاحات وجود دارد در حرکت است توضیح داد: اصلاحات آمده است تا کشور مدار قانون را طی کند و در مقابل ظلم و ستم چه داخلی و چه خارجی، مثل همیشه بایستد.

وی بیان کرد:معتقدیم همان گونه که باید در مقابل ظلم و اجحاف در داخل ایستاگی کرد در مقابل دنیا نیز اگر قصد تجاوز به ما را داشته باشند باید به هر شکل ممکن البته با نگاهی عمیق و استراتژیک ایستاد و بدانیم وقتی دشمنی مانند رژیم صهیونیستی در دنیا به وجود آمده که فلسفه وجودی آن ایجاد مزاحمت دایمی برای جهان اسلام است پس اگر او را برای تجاوز به فلسطین، غزه، لبنان و سوریه راحت بگذاریم به یقین روزی نوبت ما نیز خواهد شد. 

حجت الاسلام خامنه ای تصریح کرد: هر دولتی که بر سرکار باشد موظف است از فلسطین با پول همین کشور دفاع و حمایت کند و اصطلاح 'چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است' اصلا حرف درستی نیست چرا که این کمک ها دقیقا در جهت کمک به خودمان است. 

وی با بیان اینکه بعضی با تابلوی اصلاح طلبان حرفهایی زده اند که نادرست است افزود: کمک به غزه کمک به ما و کمک به امنیت آینده خود ما است و ما اصلاح طلبان از دفاع مقدس حمایت می کنیم.

وی، انقلاب اسلامی را دلیل اصلی حمله به ایران دانست و گفت: کشوری که سال ها در اختیار انگلیس و آمریکا بود و سلاطین، ثروت آن را ارزان در اختیار دشمن قرار داده بودند وقتی مستقل شده و اسلام در آن حاکم شده اتفاق بسیار تلخی برای دنیای استکبار بود.

وی ادامه داد: پس از رخ دادن جنگ هشت ساله بعضی تفاسیری ارایه کردند که برخورد فلان مسئول موجب شده تا جنگ شکل بگیرد در حالی که این گونه نیست بلکه دلیل اصلی و غایی جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام خامنه ای بیان کرد: ما انقلاب اسلامی را به درستی حفظ نکردیم و قدرش را ندانستیم و بعضی ها سعی دارند از آن سو استفاده و منحرفش کنند اما اصل انقلاب، خالص و ناب است و نیت امام خمینی(ره) این بود که الگویی به وجود آید که برای همه جهانیان سرمشق باشد در حالی که ما نسبت به آن کم کاری کردیم.

وی توضیح داد: رفت و آمدهای ناشایسته در مدارهای ریاستی و مدیریتی موجب شد وضع ما امروز این طور باشد در حالی که امام خمینی(ره) و رزمندگان این را نمی خواستند و مردم و انقلابیون چنین چیزی در نیت شان نبوده و نیست. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: درباره این که جنگ چرا و چگونه به وجود آمد و عواملش چه بوده حرف های زیادی گفته اند که پاره ای از آنها درست و پاره ای از آنها نادرست است.

وی افزود: در همان زمان در خوزستان مستقر بودم زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های استان خوزستان به نحوی به من سپرده شد و در همه رده ها تا زمانی که مسئولان مشخص شود کار می کردم.

حجت الاسلام خامنه ای خاطرنشان کرد: روزی از یکی از مناطق در خرمشهر دیدن کردم و هم آنجا بود که در بررسی شرایط کشور خودمان و شرایط کشور عراق نگران شدم و با این که شمه نظامی ندارم اما احساس کردم که کشور ما باید آمادگی پیدا کند و در خطر هستیم و ممکن است به بهانه هایی جنگی پیش آید. 

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس سرگذشتی است که می بایست برای ما اتفاق می افتاد هر چند اتفاق تلخی بود و شهدای زیادی را از ما گرفت اما در کشور ما تحولاتی نیز ایجاد کرد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) هشت سال دفاع مقدس را زنده کننده روح انقلاب دانست و بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس علاوه بر اینکه شهدا را به ما معرفی کرد، فرهنگ انقلاب را نیز به ما شناساند. 

وی توضیح داد: ما طرفدار اصلاحات هستیم و به دفاع مقدس اعتقاد داریم و هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان تبریک عرض می کنیم. 

حجت الاسلام خامنه ای اظهار کرد: جنگ تحمیلی به دلایلی مشخص شروع شد که امام خمینی(ره) فرمود:'جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان' اما زمانی هم رسید که امام تشخیص داد مصلحت در توقف جنگ است و گفت جام زهر را می نوشم وقتی امام این جمله را می فرمایند آیا به این معنا است که کسی این زهر را به من خورانده است؟ خیر این طور نیست بلکه به این معنا است که کاری را با کمال بی میلی انجام می دهم. 

وی تاکید کرد: بعضی ها هم نیز مساله دفاع مقدس را کوچک نشان می دهند و سعی می کنند آن را با معیارهایی ظاهری بسنجند و تحلیل کنند که درست نیست. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)گفت: انقلاب اسلامی آن قدر پراهمیت بود که دشمن خودش را ناچار به آغاز جنگ می دید و فکر می کرد راهی جز این ندارد اما به هدف خودش نرسید. 

وی توضیح داد: امیدواریم همانطور که بسیاری از متفکران در مساله تئورازیسیون دفاع مقدس کار فکری کردند و برخی از هنرمندان به بازسازی چهره رزمندگان پرداختند، مجریان ما هم بتوانند به بازسازی عمرانی مناطق جنگ زده کمک کنند. 

حجت الاسلام خامنه ای گفت: هنوز در مناطق جنگ زده کار درست پیش نرفته و نمی دانیم چه گره ای در کار وجود دارد. به طور قطع نبودن بودجه عذر موجهی نیست چرا که خوزستان جزو اولویت ها است.

وی بیان کرد: مسئولان باید به خود بجنبند البته مسئولان امروز گناهی ندارند چرا که آنها در واقع کوتاهی نکردند بلکه مسئولان دیروز و پریروز منظور من است و امیدواریم که مسئولان امروز کوتاهی های گذشته را جبران کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار