اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
برنامه نود این هفته البته سراغ تعطیلات بی بدیل لیگ برتر رفت و به نمایش گذاشت که تعطیلات لیگ برتر در دوره اخیر به خاطر تیم ملی بی بدیل و همتا بوده است.

هفته هفتم لیگ برتر پلن اصلی برنامه نود این هفته بود که دست به افشاگری بزرگی زد. افشاگری در مورد قرارداد ویژه یک شرکت خصوصی با سازمان لیگ برای بلیط فروشی لیگ برتر. اما این همه برنامه نبود که قسمت هایی از آن به افتخار آفرینی فوتسال اختصاص داشت و دو آیتم هم به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس پخش شد. 

برنامه نود این هفته البته سراغ تعطیلات بی بدیل لیگ برتر رفت و به نمایش گذاشت که تعطیلات لیگ برتر در دوره اخیر به خاطر تیم ملی بی بدیل و همتا بوده است. 


به گزارش عصرایران ، برنامه ۵ مهر نود با محوریت بررسی هفته هفتم لیگ برتر و صعود تیم ملی فوتسال به مرحله نیمه نهایی جام جهانی از ساعت ۲۳:۱۸ دوشنبه از شبکه سه آغاز شد.

در ابتدا سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهترین گل دو ماه اخیر فوتبال ایران پخش شد.

خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب نود خواهید دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
- قصه زمین های فوتبال و کفش های کتانی که پوتین جنگ شدند
- اولین برد فصل منصوریان با استقلال
- قطع همکاری جنجالی گل محمدی با ذوب آهن
- برد پرسپولیس در اصفهان و شکستن طلسم ۱۳ ساله

آیتم اول با موضوع ۸ سال دفاع مقدس و جوانانی که میدان دفاع را به میدان ورزش ترجیح دادند با صدای عادل فردوسی پور پخش شد و مجری نود در ادامه این برنامه را به روح پرفتوح شهدای عزیز تقدیم کرد.

گزارش بعدی درباره روند صعود تیم ملی فوتسال به نیمه نهایی جام جهانی بود.

دومین گزارش از هفته دفاع مقدس و گفت‌وگو با رزمندگان مدافع خرمشهر در ادامه پخش شد.

ارتباط تصویری با ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال در کلمبیا برقرار شد و درباره آخرین وضعیت تیم ملی پیش از بازی نیمه نهایی با روسیه صحبت شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: کاری که ما انجام دادیم وظیفه مان بود. بچه ها کار بزرگی کردند بچه ها و امیدواریم لبخند روی لب مردم آورده باشیم.

وی ادامه داد: چهار تیمی که به نیمه نهایی آمده اند شاید هیچ وقت دوباره چنین فرصتی پیدا نکنند ولی برای ما از همه بیشتر چون چندین سال منتظر این لحظه بودیم و اگر بتوانیم به فینال برویم شرایط ویژه ای برای فوتسال پیش می آید و این روی نگاه ویژه به فوتسال خیلی تاثیرگذار است.


ناظم الشریعه گفت: ما واقعا دوست داریم برویم قهرمان جهان شویم ولی کاری که تا الان کردیم کارستان بوده. بچه ها همه در اختیار تیم بوده اند و کاملا یکدست به تمام حرف های ما گوش کرده اند و این برای هر تیمی نعمت است.


سرمربی تیم ملی درباره پاداش کمی که برای بازیکانن در نظر گرفته شده گفت: شما حرف دل ما را زدید. آقای تاج ریاست فدراسیون فوتبال به اینجا آمدند و جلسه خوبی با بازیکنان داشتند و قول هایی دادند. متاسفانه در داخل کشور صحبت هایی می شود و هرکس صحبتی می کند که باعث می شود هماهنگی وجود نداشته باشد. دیدم مقام محترم وزارت هم صحبت کردند و هرچه این صحبت ها از جاهای مختلف بیشتر شود نتیجه کمتر دارد. ما خیلی دنبال آن نیستیم که به پاداش برسیم و به آن فکر کنیم و بچه ها با روحیه به تمرین هایشان ادامه می دهند.


وی در پاسخ به این که آیا علی کفاشیان به کلمبیا آمد با شما دیدار کرد یا خیر گفت: آقای کفاشیان پیش ما نیامدند و به یک شهر دیگر رفتند. من در تماس با ایشان گله کردم و گفتم خیلی از شما توقع داشتیم که بیایید اما نیامدید. اما آقای افتخاری قرار هست به اینجا بیایند و دیدار با ایشان آرامش خاصی به تیم ما می دهد.


ناظم الشریعه در پاسخ به اینکه واقعا صحت دارد لباس های تیم پاره بوده و بچه ها آن را دوخته اند گفت: دوست ندارم در این باره صحبت کنم. اینها واقعیت هایی است که آقای تاج آمدند و گفتند خودشان آن را پیگیری می کنند و اصلا درباره آن صحبت نکنیم و قرار است پیگیری شود.

 تصاویر دوربین های آنالیز تیم ملی از درگیری های بازی قطر پخش شد تا نشان دهد نکونام با وجود جنجال سازی با شادی بعد از گلش حرکت ناشایست و زشتی انجام نداده است.

ترین های هفته هفتم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
- حرکات تکنیکی هفته: سروش رفیعی، پیمان شیرزادی، علی علیپور، مهدی ترابی، یعقوب کریمی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، اکبر صادقی، احسان حاج صفی، پیام صادقیان، محمدرضا حسینی، وحید امیری، مرتضی تبریزی، حسین ماهینی، دانیال اسماعیلی فر
- تبر دروازه هفته: علی قلی زاده مقابل صبا
- کار تیمی برتر هفته: استقلال مقابل ذوب آهن
- موقعیت از دست رفته هفته: میلاد جهانی مقابل پدیده
- پاس گل برتر هفته: احمد حسن زاده مقابل سایپا
- مهار برتر هفته: حسن هوری مقابل پدیده
- گل برتر هفته: محمدرضا پورمحمد مقابل پدیده


نمودار جام حذفی با حضور تیم هایی با نام های عجیب و غریب مرور شد و جدول لیگ و برنامه بازی ها و جدول گلزنان هم بررسی شد.

۱۰ دقیقه پس از بامداد برای اولین نتایج نظرسنجی منتشر شد که با شرکت ۶۷۶ هزار نفر، ۴۳،۸ درصد به گل بهزاد زادعلی اصغر رای دادند  و ۲۳ درصد گل سردار آزمون را انتخاب کردند.

۹۰درجه و مرور طنز مسابقات هفته هفتم لیگ برتر بخش بعدی بود که اتفاقات زیر را شامل می شد:
- جابجایی محل قلب منصوریان و قلعه نویی و مهره های کمر علی دایی
- بازی کردن سایپا با ۱۰ بازیکن درپی استرس های وارده به فرکی
- استقلالی ها بالاخره فرش شدند
- مدرن شدن استقلال با تشویق ایسلندی هواداران
- بی خوابی مدیرعامل استقلال به خاطر دیدن بازی های فوتسال
- پیدا نشدن آب در ورزشگاه فولادشهر
- درآوردن باطری تابلوی تعویض برای شکست دادن سایپا
- اضافه شدن عکاس به ترکیب برای کمک به برد تیم ها
- کشف میخ طویله های معروف فیروز کریمی در مشهد بعد از ۱۵ سال

 مسابقه جذاب پدیده و صنعت نفت با تساوی سه بر سه دو تیم در مشهد پخش شد.

محمد علی مردانی از پدیده ستاره مسابفات این هفته بود و با ۱۳ دقیقه بازی، ۱۰ لمس توپ و ۳ شوت توانست ۲ گل بزند و یک پنالتی بگیرد.


 بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ روی خط تلفنی نود آمد و درباره تعطیلات متعدد و طولانی لیگ و همچنین ابهام بزرگ در قرارداد بلیت فروشی الکترونیکی مسابقات لیگ برتر پاسخ داد.


لیگ برتر در سه مقطع دارای تعطیلات طولانی مدت است که در آخرین آنها لیگ از ۷ آبان تا ۴ آذر به مدت ۲۷ روز تعطیل می شود و رکورد تعطیلات را می زند. بهروان در پاسخ به این مسئله گفت: باشگاه ها حق دارند و تعطیلات متعدد در روند هماهنگی آنها تاثیرگذار خواهد بود. سعی کردیم با توجه به فشردگی مسابقات در لیگ و اردوهای تیم ملی تا جایی که می توانیم تعطیلات را کم کنیم ولی با مقایسه شما مشخص شد همه تیمهایی که در گروه ما در مقدماتی جام جهانی هستند و یا در آسیا بازی می کنند دارای تعطیلات هستند و یک بخشی از تعطیلات مربوط به فیفادی هست. 


وی ادامه داد: کاملا حرف شما را تایید می کنم و هیچ چیز جای مسابقه را برای آماده سازی تیم ها نمی گیرد اما در دوره تعطیلات سوم ما یک بازی دیگر جام حذفی را در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آبان خواهیم داشت.

با بررسی های برنامه نود و دست پیدا کردن به مفاد قرارداد شرکت مجری بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر مشخص شد از سهم درآمدهای بلیت فروشی لیگ ۳۵ درصد به شرکت مجری یعنی هوشمند برهان مبین می رسد، ۱۰ درصد به فدراسیون فوتبال، ۵ درصد به سازمان لیگ، ۵ درصد به هیئت فوتبال، ۵ درصد به نیروی انتظامی و تنها ۴۰ درصد درآمد به باشگاه ها تعلق می گیرد.

این قرارداد ۱۱ ساله بسته شده و تا سال ۱۴۰۴ اعتبار دارد! سال گذشته تیم استقلال ۴۰۰ هزار نفر بلیت فروشی داشته و مبلغ ۴ میلیارد تومان درآمد فروش بلیتش بوده است. پرسپولیس هم ۶۵۰ هزار نفر بلیت فروخته و ۶،۵ میلیارد تومان درآمد داشته و در مجموع درآمد بلیت فروشی یک سال این دو تیم ۱۰،۵ میلیارد تومان بوده است و اگر با همین روند و افزایش ۱۵ درصدی سالانه قیمت ها که در قرارداد آمده محاسبه کنیم درآمد ۱۱ ساله این شرکت از مجموع ۳۵ درصد سهم خود به رقم حیرت انگیز ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.


مجری برنامه نود با تاکید بر این بررسی ها پرسید حالا یک نفر باید در فدراسیون بیاید و پاسخ دهد این شرکت چگونه و براساس چه رابطه ای بدون انجام مناقصه برنده این قرارداد شده و به این درآمد نجومی می رسد. و سوال مهم تر اینکه چرا این درصد این قدر نجومی و بالا در نظر گرفته شده است. در حالی که مجری بلیت فروشی سینما ۲ درصد و کنسرت های موسیقی تنها ۵ درصد فروش را کسب می کنند رقم ۳۵ درصدی از کجا آمده است.


بهروان در پاسخ به این ابهامات گفت: شما اطلاعتتان دقیق است. بخش انعقاد قراردادهای فدراسیون فوتبال باید جواب این مساله را بدهند و ما در کمیته مسابقات مشغول هستیم و شاید با شما هم نظر باشیم. این شرکت مدعی است بسیاری از تجهیزات را تهیه کرده و باید در همه ورزشگاه های کشور هزینه کند و گیت های بلیت فروشی نصب کند. مشکل اصلی که آقای تاج هم روی آن تاکید دارند و دستور  بررسی آن را دادند این است که بلیت فروشی باید به خود باشگاه ها واگذار شود چون باشگاه ها شاکله فوتبال حرفه ای هستند و باید بیشترین منافع را ببرند. موانع حقوقی باید از بین برود و ما بلیت فروشی را به باشگاه ها بدهیم، این در قانون هم پیش بینی شده و تا موقعی که این اتفاق نیفتد کمترین بهره را باشگاه ها می برند.


وی ادامه داد: دوستانی که قرارداد را بستند و بخش قراردادها و اقتصادی فدراسیون باید پاسخ بدهند. من خودم از این شرکت سوال داشتم چطور این درصد ها لحاظ شده و با توجه به وضعیت اقتصادی تیم های ما و شرایط سختی که دارند باید نگرش دیگری روی آن شود.


بهروان اضافه کرد: من در به کار بردن لغات کمی احتیاط می کنم و از کلمه فساد استفاده نمی کنم. الان باشگاه ها به شدت دنبال این هستند که این بلیت فروشی را به عهده بگیرند. این حق آنهاست و آقای کاظمی مصرانه دنبال این هستند موانع حقوقی آن را برطرف کنند و به باشگاه ها بدهند.


بهروان در پاسخ به این که شما خودتان در زمان بستن قرارداد عضو هیئت رئیسه فدراسیون بودید و از این خبر نداشتید گفت: این مسائل در هیئت رئیسه مطرح نشده بود. نهادهای نظارتی به قضایای مالی و قراردادهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ورود می کنند و همه تلاش ها این هست هر قراردادی بسته می شود موارد قانونی در آن رعایت شود و حقوق فوتبال رعایت شود و این که چطور این قرارداد بسته شده کسانی که دخالت داشتند باید پاسخ بدهند.

بهروان ادامه داد: من از برنامه شما استفاده می کنم و دیروز هم به این دوستان گفتم خواسته هایی دارم و آنها هم مسائلی داشتند مثل نقص گیت ها در ورزشگاه ها. شرکت باید به ما پسورد سامانه را بدهد تا سازمان لیگ بتواند هر لحظه وضعیت بلیت فروشی را چک کند و اقدامات لازم را انجام دهد. از همه مهم تر مسئله ای که شما به آن اشاره نکردید و پول بلیت فروشی از ابتدا به شرکت می رسد در صورتی که اول باید به حساب سازمان لیگ بیاید و بعد سهم شرکت و باشگاه ها تقسیم شده و به آنها پرداخت شودو دنبال حل این مساله هستیم.


کاشانی مسئول شرکت برهان مبین در برنامه هفته گذشته ادعا کرده بود این شرکت دانش بینان است که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد نام این شرکت در بین شرکت های دانش بینان هم وجود ندارد.


وی در انتهای برنامه در تماس با دست اندرکاران نود نکاتی را به عنوان پاسخ به مسائل گفته شده مطرح کرد: 
- رانتی وجود نداشته و ما سایت را طراحی کردیم و به فدراسیون دادیم و کل ورزشگاه های کشور را هم باید تجهیز کنیم 


- این شرکت ۱۲ ماه حیات دارد و و در تعطیلی مسابقات لیگ هم هزینه دارد
-قرارداد ما با سازمان لیگ بوده و آن را با آقای تاج بستیم
- ما با باشگاه ها هم صحبت کردیم و به همین رقم رسیدیم
- برای برگزاری هر بازی و کنترل بلیت ها ما به ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر پرسنل حقوق می دهیم
- چند شرکت دانش بنیان تبدیل به یک شرکت شدند که شرکت ما برگرفته از همان است. شرکت ما سامانه دوچرخه سواری مشهد و همچنین امنیت یکی از بانک ها را هم بر عهده دارد


 کلیپ موسیقی با تصاویر جذاب هفته هفتم لیگ در ادامه روی آنتن رفت.

خلاصه مسابقه تراکتورسازی - سیاه جامگان

آماری از عملکرد موفق محمد ایران پوریان مرور شد که موفق شد رکورد گل کردن ۱۳ پنالتی متوالی را ثبت کند. پس از او جلال رافخایی با ۱۲، هادی عقیلی با ۱۰ و امید ابراهیمی و رضا نوروزی با ۷ پنالتی متوالی قرار دارند.

خلاصه و حواشی مسابقه سپاهان - پرسپولیس

- پرسپولیس پس از ۱۳ سال موفق شد سپاهان را در اصفهان شکست دهد.
- پرسپولیس برای اولین بار در لیگ شانزدهم بیش از یک گل زد.
- پرسپولیس بعد از ۴۰۵ دقیقه گل خورد.
- نخستین گل دریافتی پرسپولیس خارج از خانه.
- پرسپولیس با ۱۷ بازی متوالی نباختن در خارج از خانه رکورد تاریخ لیگ برتر را شکست. آخرین بار این تیم ۲۲ مرداد ۹۴ مقابل سپاهان ۴ بر ۲ شکست خورده بود.

محمد فنایی به عنوان کارشناسی داوری اضافه شد و داوری مسابقات پخش شده به کمک او بررسی شد.

داوری مسابقه پدیده - نفت آبادان: برخورد دروازه بان پدیده با مهاجم صنعت نفت خطا بود و یک پنالتی برای نفت باید اعلام می شد. پنالتی پدیده درست بود و کف پای مدافع روی پای مهاجم پدیده قرار گرفت.

داوری مسابقه تراکتورسازی - سیاه جامگان: پنالتی دقیقه اول تراکتورسازی درست بود و مدافع سیاه جامگان هم با دست هم با پا خطا کرد و کارت زرد کافی بود. زمین خوردن محمد نوری در محوطه جریمه خطا نبود و بازیکن تراکتورسازی بزرگنمایی کرد. 

داوری مسابقه سپاهان - پرسپولیس: آفساید مهاجم سپاهان اشتباه بود. هنریکه بازیکن سپاهان به دلیل مشت زدن به صورت جلال حسینی باید کارت قرمز می گرفت. حسینی هم باید به خاطر گذاشتن سر روی صورت بازیکن حریف کارت زرد می گرفت. دومین آفساید از مهاجمان سپاهان درست اعلام شد.

 
آنالیز عملکرد دو مدافع راست موفق لیگ حسین ماهینی و محمد ایران پوریان پخش شد.

خلاصه مسابقه استقلال خوزستان - پیکان

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال - ذوب آهن

- استقلال در ۷ هفته اول تنها یک بار خارج از خانه بازی کرده
- امید ابراهیمی سه گل به ذوب آهن با سه پنالتی زده
- استقلال برای اولین بار در فصل بیش از یک گل زد
- ذوب آهن پس از ۹ بازی به استقلال باخت
- اولین باخت گل محمدی به استقلال
- استقلال بعد از ۱۴۵ روز به پیروزی رسید

 سیر صعودی وفاداری تماشاگران استقلال از لیگ چهاردهم به بعد مرور شد و این که هرچند روند امتیازگیری این تیم کاهش داشته اما میانگین حضور تماشاگران در ورزشگاه بیشتر شده است.

رابطه تعطیلات لیگ برتر در ادوار مختلف با برکناری مربیان بررسی شده و مشخص شد این تعطیلات فرصت مناسبی برای کنار گذاشتن مربیان لیگ برتری بوده است.

عملکرد یحیی گل محمدی در سه فصل حضور در ذوب آهن پس از کناره گیری او بررسی شد که شامل ۲ قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی سوپرجام و کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان بود.

 داوری مسابقه  استقلال خوزستان - پیکان: تکل عزت الله پورقاز شدید بود و مدافع استقلال خوزستان باید کارت قرمز می گرفت. دومین بازیکن استقلال خوزستان هم به دلیل تکل خطرناک باید کارت قرمز می گرفت. برخورد امیرحسین صادقی در محوطه جریمه با بیت سعید خطا نبود و پنالتی رخ نداد. روی گل اول استقلال خوزستان خطا انجام گرفت که داور اعلام نکرد.

داوری مسابقه استقلال - ذوب آهن: پنالتی استقلال درست بود و مدافع ذوب آهن بختیار رحمانی را گرفت و پای او را هم زد. سرنگونی کاوه رضایی در محوطه جریمه خطا نبود و خودش زمین خورد و پنالتی رخ نداد.

خلاصه مسابقه نفت تهران - ماشین سازی

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی بود که روی آنتن رفت.

خلاصه مسابقه صبای قم - سایپا
سایپا در ۴ بازی آخر در زمین صبا گلی نزده است
صمد مرفاوی بعد از ۲۱ بازی پیاپی بدون برد و ثبت رکورد تاریخ لیگ برتر به پیروزی رسید 

خلاصه مسابقه گسترش فولاد - فولاد
فولاد در تمام بازی های خارج از خانه مساوی کرده

داوری مسابقه نفت تهران - ماشین سازی: محمد نصرتی با دست در محوطه جریمه توپ را زد و یک پنالتی باید برای نفت اعلام می شد و مدافع ماشین سازی باید یک کارت زرد می گرفت. سرنگونی ارسلان مطهری در محوطه جریمه ماشین سازی خطا بود  و مدافع با دست مانع او شد و یک پنالتی دیگر باید برای نفت اعلام می شد. گل ماشین سازی درست بود و به اشتباه آفساید اعلام شد. پنالتی ماشین سازی اشتباه بود و مهاجم نفت با پا فخرالدینی را زد و خطا باید به نفع حریف اعلام می شد. لگد زدن مهاجم ماشین سازی به دروازه بان نفت خطای شدید نبود و کارت زرد کافی بود.

داوری مسابقه صبای قم - سایپا: زمین خوردن مهدی ترابی در محوطه جریمه خطا بود و مدافع صبا کمر او را گرفت و باید پنالتی برای سایپا اعلام می شد.

امتیازآورترین بازیکنان لیگ معرفی شد که در صدر آنها ایمان مبعلی با ۳ گل و ۴ پاس گل قرار داشت.

ارتباط تصویری با چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان از هند برقرار شد و درباره صعود این تیم به جام جهانی با رسیدن به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا صحبت شد.

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل بخش های زیر بود:
- تیم ملی پیش از دیدار با سوریه در دیداری دوستانه ۱۹ آبان با تایلند بازی می کند
- اضافه شدن مرتضی پورعلی گنجی و اشکان دژاگه به اردوی تیم ملی در ارمنستان
- اعتراض رضا مهاجری به محرومیت محسن یوسفی به خاطر گفتن طبل توخالی به هم تیمی اش!
- برکناری کارنیو سرمربی تیم قطر پس از شکست مقابل ایران و اربکستان
- آغاز فصل جدید لیگ فوتبال بانوان
- تمرینات ویژه علیرضا حقیقی با توپ پینگ پنگ
- اعتراض رسول خطیبی به قرعه کشی جام حذفی و حضور ۴ تیم تبریزی در یک گروه
- تولد علی پروین و محمود خوردبین از پرسپولیس و هفتادویکمین سال تاسیس استقلال
- وضعیت نامناسب استادیوم ۱۵ هزار نفری بوشهر و تبدیل شدن به محل بازی حیوانات

در آخرین بخش این برنامه گل های هفته هشتم مسابقات لیگ دسته اول پخش شد.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود پس از سه ساعت و ۸ دقیقه به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۹۸ هزار نفر، گل بهزاد زادعلی اصغری در رقابت های پنج نفره پارالمپیک با ۴۸،۷ درصد آرا بهترین گل دو ماه اخیر شد و پس از آن گل سردار آزمون به آژاکس با ۲۰،۳ درصد و علی اصغر حسن زاده به برزیل در جام جهانی فوتسال با ۱۴،۹ درصد دوم و سوم شدند.

 



برچسب ها: برنامه نود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار