اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
وزیر کشور تامین امنیت کامل زائران آیین پیاده روی اربعین امسال را از برنامه های ستاد مرکزی اربعین و این وزارت خواند و گفت:امنیت کامل زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در اولویت کاری دستگاه های دست اندرکار قرار گیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین و بررسی مشکلات روند تردد زائران اربعین به عتبات عالیات گفت:پیش بینی می شود جمعیت زائران اربعین حسینی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 50 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه در شلمچه و چذابه در خوزستان در ایام اربعین، جمعیت زیادی از زائران را شاهد هستیم، بنابر این تامین امنیت زائران در اولویت کاری ستاد اجرایی اربعین قرار گرفته است.

رحمانی فضلی افزود:سال 94 جمعیت قابل توجهی بدون روادید و گذرنامه به مرزهای خروجی خوزستان به عراق عزیمت کرده و مشکلاتی برای دیگر زائران و مسئولان ایجاد شد.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق موارد مربوط به پیاده روی اربعین، افزود:با توجه به تجربه دو ساله ای که در مراسم اربعین داشته ایم باید خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با کیفیت بهتری انجام شود.

رحمانی فضلی صدور روادید در شهرستان های مبداء زائران را از راهبردهای کاهش تجمع زائران در مرزها و استان های خروجی بیان کرد.

وی از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه به عنوان سه نقطه تردد زائران اربعین حسینی یاد کرد و ورود اتباع خارجی به مرزهای کشور را از دیگر مشکلات دانست و گفت:برای رفع این مشکل نیز تدابیری در مرز ها اندیشیده شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:برای خدمت رسانی ویژه به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه برنامه ریزی شده و تحقق این مهم نیز مستلزم تکمیل برخی زیرساخت هاست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پارکینیگ خودروها و جایگاه مواکب برای ارئه خدمت بهتر به زائران اربعین فراهم است، گفت:پایانه مرزی مسافری نیز به پیشرفت 100 درصد رسیده و بزودی به بهره برداری می رسد.

رحمانی فضلی گفت:تقاضای مسئولان از زائران اربعین حسینی این است که به مرور وارد مرزها شوند، به دستورالعمل ها و هشدار ها توجه کرده و بدون روادید و گذرنامه وارد مرزها نشوند.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در مرز بین المللی شلمچه به شهدای در یادمان شهدای شلمچه ادای احترام کرد و از روند تکمیل پایانه مسافری شلمچه دیدن کرد.

وزیر کشور همچنین ساعتی قبل به منظور بررسی وضع زیرساخت های پایانه مرزی چذابه، از این پایانه در غرب استان خوزستان دیدن کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح سه شنبه به منظور بررسی زیرساخت های پایانه های مرزی خوزستان وارد این استان شده، پس از بازدید از روند تکمیل پایانه مرزی شلمچه، وارد چذابه شد.

پایانه مرزی چذابه یکی از سه پایانه مرزی کشور بوده که هرساله پذیرای جمعی از زائران اربعین حسینی است.

وزیر کشور در بدو ورود به پایانه مرزی چذابه مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت و پس از آن از محل استقرار موکب ها و زیرساخت های جاده ای این منطقه دیدن کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار