اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
 متخصص گوش، حلق و بینی گفت:با وجود اینکه تنها دو سال از تاسیس مرکز کاشت حلزون استان خوزستان گذشته است، این مرکز قادر است سالانه 80 عمل کاشت حلزون شنوایی انجام دهد.

نادر ساکی عصر سه شنبه در آئین آغاز فعالیت دو طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در افراد 15 تا 25 سال و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در تالار مهتاب اهواز، از ناشنوایی به عنوان یکی از اختلالات ژنتیکی یاد کرد و گفت:طی دو سال گذشته 207 نفر در مرکز کاشت حلزون استان مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی بیان کرد:علاوه بر خوزستان در این مرکز، عمل کشت حلزون شنوایی بیماران چهار استان همجوار و کشور عراق نیز انجام می شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه سخنانش افزود: همچنین در این مرکز، تحقیقات و پژوهش هایی انجام گرفته تا احتمال ابتلای سایر فرزندان خانواده به ناشنوایی نیز پیش بینی شود.

ساکی در ادامه سخنانش تصریح کرد:بسیاری از کودکانی که عمل کاشت حلزون شنوایی انجام دادند بر اساس ازمایش ها و بررسی های بعدی، همچون سایر دانش آموزان به تحصیل ادامه می دهند و مشکلی در یادگیری ندارند.

وی عنوان کرد:خدمات توانبخشی و جراحی در این مرکز برای بیماران رایگان است و بیماران، تنها پروتز مورد نیاز برای کاشت حلزون شنوایی را تهیه می کنند و نیمی از هزینه خرید این پروتز نیز از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی در پایان سخنانش گفت:غربالگری شنوایی در دوران نوزادی اهمیت دارد و می تواند در درمان ناشنوایی نیز تاثیر داشته باشد و فرد با تشخیص زود هنگام دچار مشکل تکلم نمی شود.

برچسب ها: خوزستان ، کشت حلزون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار