اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
فرج‌الله خبیر در آیین تجلیل از المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها
فرق شما با دیگر ورزشکارانی که موفق به مدال نمی‌شوند این است که شما دارای استعداد درونی و تلاش و جدیت هستید و می دانم که مشکلات زیادی هم پیش روی شما قرار دارد.
فرج‌الله خبیر در آیین تجلیل از المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها و همچنین قهرمانان آسیایی و جهانی که امروز (چهارشنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم ورزشکاران همچنان به تلاش خود بیافزایند تا روز به روز شاهد افتخارآفرینی آن ها در صحنه‌های مختلف ورزشی باشیم. همچنین جا دارد از اقدامات و تلاش‌های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و اعضای هیات های ورزشی استان و همچنین زحمات مربیان و ورزشکاران قدردانی کنم.
 
وی خطاب به ورزشکاران افزود: فرق شما با دیگر ورزشکارانی که موفق به مدال نمی‌شوند این است که شما دارای استعداد درونی و تلاش و جدیت هستید و می دانم که مشکلات زیادی هم پیش روی شما قرار دارد.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: به هر حال وقتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هنوز در سطح کشور با مشکل مواجه هستیم، طبیعتا این مشکلات همه جا از جمله در بخش ورزش هم منعکس می‌شود. من شخصا معتقدم که هنوز آن طور که باید و شاید از امکانات‌مان به صورت مطلوب بهره‌برداری نمی‌کنیم.
 
وی بیان کرد: در حوزه ورزش، بخش همگانی بسیار مهم است که ما در این بخش نیز مشکلات عدیده‌ای داریم و اگر ورزش همگانی خوب رشد کند، کمتر شاهد مسایلی از جمله بیماری‌ها خواهیم بود. پس باید بتوانیم از امکانات‌مان به خوبی بهره ببریم و اصولا ورزشهای همگانی ممکن است فضاهای خیلی زیادی هم نخواهند.
 
خبیر عنوان کرد: البته شرایط در ورزش قهرمانی کمی متفاوت است و این ورزش شامل کسانی می‌شود که دارای استعداد ویژه هستند، پس باید امکانات ویژه هم برای آنها در نظر گرفته شود و حتی باید منابع مالی لازم در این زمینه فراهم شود و این ها مواردی هستند که باید دولت‌ها و بخش‌های خصوصی کمک کنند. البته در کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از این وظایف را حتی شرکت‌های بزرگ اقتصادی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بر عهده می‌گیرند و پشتیبانی لازم را از این موضوع دارند. در کشور ما نیز البته این موضوع شروع شده است ولی هنوز دامنه آن خیلی گسترده نشده است و امیدواریم که این مرحله را به خوبی طی کنیم و شرایطی فراهم شود تا شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به وظایف اجتماعی که نسبت به مردم و پیرامون خود دارند، کاملا واقف شوند و در این زمینه هزینه کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال ما فعالیتی را با استفاده از ابزاری که در قانون بودجه و برنامه پنجم توسعه است آغاز کردیم و امیدوارم به ثمر برسد. تلاش‌هایی در این راستا در حال انجام است و اگر اینگونه شود منابع قابل توجهی هم برای شروع منابع عمرانی و ساخت و سازهای جدید در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش که روی ورزش پایه کار می‌کند، قرار می گیرد و هم اینکه منابع مالی مناسبی در اختیار ورزش قهرمانی جهت رشد و ارتقا قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: چند روز پیش نیز جلسه‌ای با دستگاه های اجرایی بزرگ استان در راستای تحقق ماده 53 برگزار شد و دستگاه‌ها توجیه شدند که در این زمینه حتماً تلاش لازم را انجام دهند و هم از محل هزینه‌های جاری خودشان و هم از محل هزینه‌های عمرانی‌شان، یک درصد می‌تواند به ورزش تخصیص پیدا کند که این می‌تواند به رشد و ارتقا ورزش در سطح استان خوزستان کمک کند و امیدواریم که با فراهم آوردن این منابع، انگیزه لازم در حوزه ورزش و جوانان خوزستان برای مربیان و هیات های ورزشی فراهم شود و به تبع آن نیز ورزشکاران بتوانند بیشتر در صحنه‌های مختلف افتخارآفرینی کنند.
 
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: برای ما جای خوشبختی است که نزدیک به 84 ورزشکار در سطوح آسیا، جهان، پارالمپیک و المپیک موفق به کسب مدال شده‌اند که این یک افتخار قابل توجه است و امیدوارم تعداد این ورزشکاران روز به روز افزایش پیدا کند و باید بگویم ورزشکاران خوزستان حتما می‌توانند در سطوح مختلف جایگاه بالاتری را کسب کنند.
 
وی افزود: ما در مناطق مختلف استان از جمله مناطق جنوبی، استعدادهای خاصی داریم و ورزش های خاصی هم می‌تواند از این مناطق رشد کند. به نظر من با توجه به کار و تلاش بیشتر، حتما این عرصه‌ها می‌تواند در اختیار ورزشکاران و مربیان ما قرار بگیرد و روز به روز نیز آمادگی ورزشکاران ما در سطح بین‌المللی بیش از گذشته منعکس شود. در این جا از تلاش مربیان و ورزشکاران که تلاش کردند این افتخارآفرینی‌ها حاصل شود قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز شاهد رشد و ارتقا ورزش قهرمانی استان خوزستان در تمام رشته‌های ورزشی باشیم.
 
خبیر بیان کرد: ما در مناطق مختلف استان از جمله مناطق جنوبی، استعدادهای خاصی داریم و ورزش های خاصی هم می‌تواند از این مناطق رشد کند. به نظر من با توجه به کار و تلاش بیشتر، حتما این عرصه‌ها می‌تواند در اختیار ورزشکاران و مربیان ما قرار بگیرد و روز به روز نیز آمادگی ورزشکاران ما در سطح بین‌المللی بیش از گذشته منعکس شود. در این جا از تلاش مربیان و ورزشکاران که تلاش کردند این افتخارآفرینی‌ها حاصل شود قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز شاهد رشد و ارتقا ورزش قهرمانی استان خوزستان در تمام رشته‌های ورزشی باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار