اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
رئيس‌جمهوري با قدرداني از استقبال باشكوه و ميهمان نوازي مردم استان قزوين و ابراز خرسندي از هماهنگي و همفكري ميان مسئولان استان، گفت: مردم ايران اسلامي از مسئولان تلاش بيشتر براي پيشرفت و تعالي كشور را مي‌خواهند و همه كوشش‌ها بايد در اين راستا متمركز شود. حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان قزوين، با تاكيد بر اينكه براي پيشرفت و تعالي كشور راهي جز اعتدال وجود ندارد، اظهارداشت: افراط و تفريط، دنيا و آخرت ما را تخريب مي‌كند. اسلام نيز دين اعتدال و طريقه وسطي است و امت ما نيز امت وسط است و مسير حركت ما بايد مسير تعادل باشد.

 رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه اين اعتدال بايد در سياست داخلي و خارجي ما نمود داشته باشد، گفت: همانطور كه نبايد در ارتباط با ديگران احساس كنيم كه همه آنها دوستدار ما هستند، در عين حال نبايد اين ديد را نيز نسبت به جهان داشته باشيم كه همه دشمن و خائن هستند. دكتر روحاني همچنين هدف اصلي همه مسئولان را پيشرفت و اعتلاي ايران و اسلام برشمرد و گفت: ايستادگي در برابر يكديگر تحت عنوان حزب و گروه، خدمت به مردم نيست. اگر به اين مردم و كشور خدمت كرديم، برنده هستيم و گرنه زيان است. رئيس‌جمهوري گفت: اعتدال به عنوان مسير درست اسلامي و بدون افراط و تفريط و با خردورزي و مشورت و انديشه مي‌تواند ما را به مقصد برساند و امور و مسائل مهم جامعه را حل و فصل كند.

ضرورت تقويت پايه‌هاي اميد در جامعه

دكتر روحاني با تاكيد بر ضرورت تقويت پايه‌هاي اميد در جامعه، تصريح كرد: ايجاد ياس و تزريق نااميدي در قلوب مردم جامعه، كفران مسير حق و نعمت خداوند است. بايد به آينده كشور اميدوار باشيم و مشكلات را پشت سر بگذاريم چرا كه ثمره نااميدي چيزي جز تسليم در برابر مشكلات نيست. رئيس‌جمهوري با طرح اين پرسش كه «چطور مي‌شود يك مسلمان ايراني و علاقه‌مند به نظام مرتب به جامعه ياس و نااميدي تزريق كرده و فكر كند تضعيف دولت او را بالا مي‌برد»، گفت: تضعيف و تخريب دولت شرعا حرام و قانونا و از لحاظ منافع ملي، خلاف است و تخريبگري براي تخريبگر هم خاصيت نخواهد داشت چرا كه مردم ايران اسلامي فكور و آگاه هستند و خوب مي‌فهمند و محاسبه مي‌كنند.

دكتر روحاني به ذكر نمونه‌اي از ارتقای جايگاه و عزت ايران اسلامي در عرصه جهاني اشاره كرد و گفت: وقتي به سخنراني مقام‌هاي كشورها در سازمان ملل طي سال‌هاي قبل نگاهي مي‌اندازيم صداي منحوس و واحد صهيونيست‌ها، استكبار و برخي از مزدوران منطقه‌اي آنها تكرار مي‌شد اما امسال شاهد اين بوديم كه ايران هراسي تنها از سوي يكي دو رژيم منطقه‌اي تكرار مي‌شد. رئيس‌جمهوري با طرح اين پرسش كه چرا هيچ‌كس امسال از تحريم ايران حرف نمي‌زند، گفت: همه آنهايي كه با ما ملاقات مي‌كردند، به آمريكا ايراد مي‌گرفتند كه چرا از روند اجراي تعهداتش در قبال ايران عقب است و بحث‌ها اين بود كه چگونه در ايران سرمايه‌گذاري كنند؟

رئيس‌جمهوري به تلاش دولت براي مبارزه بي امان با قاچاق كالا به كشور اشاره كرد و با تاكيد بر ضرورت تداوم اين مبارزه گفت: اگر توليدات داخل قابل رقابت باشند، ريشه‌هاي قاچاق نيز خشكانده شده و جلوي قاچاق سد مي‌شود. رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امسال كه سال اقتصاد مقاومتي است حركت ما رو به رشداست، افزود: ترديدي نيست كه مسير اقتصادي كشور درست انتخاب شده است و اين موضوع را شاخص‌هاي رو به رشد اقتصادي تاييد مي‌كند. روحاني به افزايش توليد انرژي در كشور اشاره كرد و گفت: رساندن ميزان توليد نفت ظرف چند ماه به قبل از دوران تحريم‌ها، كار ساده‌اي نبود و دولت براي فعال كردن مجدد چاه‌هاي نفت بيش از ۸۰۰ ميليون دلار هزينه كرد و در بخش گاز نيز سال به سال فازهاي جديدي به مدار توليد اضافه شده‌اند. در بخش گازوئيل به خودكفايي رسيده و حتي صادر مي‌كنيم و در ارتباط با بنزين نيز سال آينده قادر به صادرات نيز خواهيم بود. رئيس‌جمهوري افزود: دولت پيوسته تلاش كرده تا موانع توليد را برداشته و مقررات زايد را با هدف ايجاد فضاي بهتر كسب و كار حذف كند. روحاني همچنين با قدرداني از همه مسئولان اجرايي و علماي استان و نيروهاي مسلح استان و هماهنگي آنان گفت: اين هماهنگي و همفكري، در استان قزوين سرمايه بزرگي براي تسريع در پيشبرد طرح‌هاي توسعه‌اي استان است. رئيس‌جمهوري تصريح كرد: همه بايد دست در دست هم براي رساندن كشور به جايگاهي كه در شان اين ملت بزرگ است، تلاش كنيم.

حضور روحاني بر سر مزار والدينش در سرخه

رئيس‌جمهور ايران اسلامي در سالگرد فوت پدرش وارد سرخه در استان سمنان شد و پس از اداي احترام به مزار والدين خود، اين شهر را ترك كرد. حسن روحاني بامداد جمعه در سفري غير رسمي و بدون اطلاع پيشين وارد استان سمنان شد. رئيس‌جمهور ايران اسلامي چهارسال پيش پدر و ۱۸ماه پيش نيز مادر خود را از دست داد. والدين دكتر روحاني در وادي السلام شهر سرخه به خاك سپرده شده‌اند. وي همچنين پيش از ترك سرخه به منزل پدري و ديدار اقوام رفت و سپس استان سمنان را ترك كرد.

برچسب ها: تضعيف دولت ، حرام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار