اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
  ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: از 35 تعاونی مرزنشین در استان خوزستان تنها 12 تعاونی فعال وجود دارد که در 6ماهه نخست امسال 20 میلیون دلار صادرات و دو میلیون دلار واردات در استان انجام داده اند.

محمد رضا جعفری شنبه در کارگروه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بیان کرد: میزان صادرات از این تعاونیهای مرز نشین در استان در 6 ماه نخست امسال 45 هزار تن و با ارزش ریالی بالغ بر 632 میلیارد و 595 میلیون ریال بوده است.

وی مهم ترین کالای صادراتی این تعاونیها را انواع ماهی، میوه و تره بار عنوان کرد و افزود بیشتر این صادرات به کشور عراق بوده است. وی گفت: میزان واردات این تعاونی ها به استان نیز بالغ بر یک هزار و 40 تن می باشد.

ناظر گمرکات استان در ادامه بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات از این تعاونی ها از لحاظ وزنی 27 درصد کاهش داشته اما به لحاط ارزی 51 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین میزان واردات این تعاونیها از لحاظ ارزی 93 درصد و به لحاظ وزنی نیز 96 درصد کاهش نشان می دهد. همچنین درادامه نشست فرماندار آبادان بیان کرد: دو بندر چوئبده و اروند در آبادان وضعیت مناسبی ندارند و در چهار ماه نخست امسال در بندر چوئبده 41 درصد در تخلیه و بارگیری کاهش داشته است.

عزیز الله شهبازی درادامه بیان کرد: همچنین میزان صادرات در این بندر نیز 62 درصد کاهش یافته است و بندر اروند نیز به همین صورت دچار رکود شده است.

وی گفت: متاسفانه از 71 قلم کالای ملوانی که تعاونی مرز نشینان اجازه ورود به استان را داشتند به 41 قلم کاهش یافت که این کاهش جذابیتی برای فعالیت سرمایه گزار ندارد. فرماندار آبادان در ادامه تاکید کرد: دو بندر چوئبده و اروند در حال تعطیل شدن هستند.

معاون امنیتی استانداری خوزستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به گران شدن قیمت برنج در بازار گفت: برای شکستن و به تعادل رساندن قیمت برنج در بازار از تعاونی های مرزنشین خواسته می شود که برنج را در قالب قانون ورود کالای ملوانی وارد بازار استان کنند.

قدرت الله دهقان افزود: در حال حاضر در هر کیسه برنج 100 هزار ریال افزایش قیمت گزارش شده که فشار زیادی را بر مصرف کننده وارد می کند.

همچنین در این نشست تصمیم گرفته شد برای راه اندازی بازارچه های مرزی اهواز، هویزه و شوش بررسی های بیشتری انجام بگیرد و نتایج تا چند روز آینده برای راه اندازی این بازارچه ها اعلام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار