اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
معارفه سرپرست جدید با حضور مدیرکل امور شهری
با قبول استعفای دوایی فر شهردار خرمشهر، عزیز ساعدی برای بار دوم به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر منصوب شد.


با قبول استعفای «محمدعلی دوایی فر» شهردار خرمشهر، «عزیز ساعدی» برای بار دوم به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر منصوب شد.

پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار خرمشهر با بیان اینکه خرمشهر از جاذبه های گردشگری و جغرافیایی فراوان برخوردار است، گفت:جاذبه های معنوی همچون ورود کاروان های راهیان نور در یادمان شهدای و آیین پیاده روی اربعین حسینی که طی چند سال اخیر به صورت خودجوش شکل گرفته، می تواند برکت های فراوانی برای خرمشهر داشته باشد.

وی اظهار داشت:شهرداری می تواند با کمک سازمان منطقه آزاد اروند، بازارچه ای در مرز شلمچه از تولیدات محلی مردم شهرستان راه اندازی کند و در این راستا علاوه بر جذب گردشگر، در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری گام بردارد.

کاظمی نژاد با بیان خرمشهر از بالاترین نرخ بیکاری در استان خوزستان برخوردار است، گفت:دولت به تنهایی قادر به ایجاد شغل نیست و فعال سازی بخش خصوصی می تواند در رفع بیکاری موثر باشد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، با بیان جایگاه خرمشهر در استان و کشور، گفت:عقبه تاریخی و مقاومت هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر بر کسی پوشیده نیست و همواره یاد و خاطره رشادت های جوانان پرافتخار کشور در این سرزمین موجب افتخار مردم ایران است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته اعتبارات عمرانی بیشتر بود و طرح های عمرانی خوبی نیز در استان انجام شد، گفت:شهردار خرمشهر با برقراری ارتباط با سازمان منطقه آزاد اروند می تواند از ظرفیت های این منطقه برای عمران شهری استفاده کند.

وی در پایان سخنانش با بیان انتظارات استان از شهردار خرمشهر، افزود:از شهردار جدید انتظار می رود که در موضوع خدمات ، عمران و نظافت شهری رضایت شهروندان به خصوص قشر کارگر را جلب کند.

شرایط خدمت در خرمشهر دشوار است

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه شرایط خدمت در خرمشهر دشوار است، اظهار داشت:شهرداری خرمشهر با مشکلات متعددی همچون کمبود منابع و حقوق معوقه مواجه بود، ولی شهردار پیشین، تمامی تلاش خود را در مدت تصدی مسئولیت به کار گرفت.

ولی اله حیاتی گفت: داویی فر شهردار مستعفی خرمشهر، استعفای خود را به استانداری ارائه کرد که استاندار خوزستان نیز طی تماس تلفنی، از وی خواست تا استعفای خود را پس بگیرد، اما وی تصمیم گرفت که مسئولیت خود را به فرد دیگری واگذار کند.

وی تلاش در راستای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری را از جمله اقدامات دوایی فر در مدت 11 ماهه خدمت در شهرداری خواند و گفت:سرپرست جدید شهرداری خرمشهر باید تمامی تلاش خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت منطقه آزاد و سایر منابع استانی و وزارتی در راستای اهداف عمرانی شهرستان به کار گیرد.

تشریح خدمات سازمان منطقه ازاد اروند برای عمران خرمشهر و آبادان

سرپرست امور شهری سارمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت:این سازمان، تمامی تلاش خود را برای خدمت به مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به کار گرفته است.

امیرسامان اوالی گفت:سال گذشته تغییرات قابل توجهی در محدوده منطقه آزاد اتفاق افتاده و به نهادها و شهرداری های زیر پوشش سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی پرداخت شده است. وی با تجلیل از همکاری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:آقای سامری زحمات زیادی برای جذب اعتبارات سازمان منطقه آزاد کشید و همیشه در تکاپوی این شهر، امور را به ثمر رساند.

شهردار پیشین خرمشهر نیز در این نشست گفت: محدودیت ها و شرایط خاص در خرمشهر این اجازه را نداد که آنچه که شایسته مردم این شهر باشد، خدمت رسانی شود. محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: مردم خرمشهر به رغم تمام کاستی ها، سختی ها و ایثارگری ها وفاداری خود را به نظام و به مملکت ثابت کرده اند.

وی ادامه داد: خرمشهر مسایل و مشکلات زیادی دارد و حقی که به مردم این شهر ادا نشده و برای همه ملموس است و باید این حق بجا آورده شود. وی گفت: امید است با ایجاد وحدت و همدلی بین مدیران شهری، تلاش بیشتری برای خدمت بی منت به مردم ارائه شود.

در پایان این نشست عزیز ساعدی به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر معرفی و از خدمات محمدعلی دوایی فر شهردار پیشین قدردانی شد.

محمد داویی فر شهردار خرمشهر در 30 آبان پارسال در حکمی از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار وقت خوزستان و با استناد به ماده 85 قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خردادماه 1375، به سمت شهردار خرمشهر منصوب شد.

به دلیل انحلال شورای اسلامی شهر خرمشهر، انتخاب شهردار این شهر با حکم استاندار صورت گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار