اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  با بیان اینکه احیای تالاب‌ها نیز از اقدامات مهم دولت برای مقابله با گرد و غبار داخلی است اظهار کرد: در سال 92 تالاب هورالعظیم در خوزستان به طور کامل خشک شده بود. در حال حاضر بیش از 60 درصد این تالاب آبگیری شده است و کانون‌های مهم گرد و غبار از بین رفته است.

به گفته ابتکار برای گرد و غباری که منشا خارجی دارد تنها کاری که در شرایط فعلی می‌شود انجام داد این است که مستندسازی کرده و گزارشات مستند را به وزارت خارجه و مراجع ذیربط بین المللی منعکس کنیم،‌ که این اقدام به طور جدی انجام شده و در حال پیگیری است.

متاسفانه واقعیت این است تا وقتی که ناامنی‌ها و ناپایداری‌ها در منطقه حاکم باشد آثار و عوارض مشکلات گرد و غبار برای کشورهای همسایه از جمله ایران مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه عراق حتما باید اقداماتی را برای مقابله با گرد و غبار انجام دهد اظهار کرد: این موضوع باید از طریق وزارت خارجه دنبال شود. تغییرات و تحولات پی در پی در دولت عراق و به طور کلی وضعیت ناامنی این کشور که اخبار آن در اختیار همگان قرار دارد مانع این می‌شود که عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار کار عملیاتی انجام دهد.

ابتکار با تاکید بر اینکه سال 92 به عراق سفر کرده و درختکاری کردم گفت: این اقدام برای مقابله با گرد و غبار شروع شد و امیدوار بودیم این کار ادامه پیدا کند ولی به خاطر وضعیت عراق اقدامات مقابله‌ای متوقف شد. بیشترین پیگیری‌ها در بحث گرد و غبار در سطح بین المللی توسط ایران صورت می‌گیرد. طبق چهار قطعنامه‌ای که داریم گزارشاتی تهیه شده و سال گذشته اولین گزارش جهانی مقابله با گرد و غبار منتشر شد. این گزارش‌ها نشانگر کانون‌های اصلی گرد و غبار است. علاوه بر این از سازمان‌های بین المللی درخواست کرده‌ایم که وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خاتمه تاکید کرد: کانون های اصلی گرد و غبار که نقشه‌های هوایی آن نیز موجود است محلی است که اوج جنگ سوریه و عراق و درگیری‌ها و حضور داعش است. وزیر محیط زیست عراق هم بر این موضوع تاکید دارد که شناسایی کانون‌های گرد و غبار صورت گرفته و این کانون در اختیار داعش قرار دارد و نمی‌توان برای مقابله با گرد و غبار کاری انجام داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار