شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه ی افتتاح اولین هنرستان دخترانه تربیت بدنی:
زنگ المیپاد ورزشی درون مدرسه ای در هفته ی تربیت بدنی برای 350 هزار دانش آموز به صدا در می آید.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ، در حاشیه ی افتتاح اولین هنرستان دخترانه تربیت بدنی در خوزستان اظهار کرد: اهواز بزرگترین شهرستان استان خوزستان با جمعیت بالغ بر 330 هزار است که تا کنون فاقد هنرستان دخترانه ی تربیت بدنی بوده است و امروز به همت مجموعه ی آموزش و پرورش اولین هنرستان تربیت بدنی دخترانه در این شهر افتتاح شد .

 به گزارش اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، معزی مهمترین هدف راه اندازی این هنرستان را تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز بخش تربیت بدنی دانست و افزود: تربیت نیروهای مستعد و ایجاد پشتوانه برای تیم های ورزشی محلی ، منطقه ای و ملی همچنین آماده کردن افراد واجد شرایط جهت ورود به دانشگاه ها از اهداف مهم راه اندازی هنرستان تربیت بدنی دخترانه ام البنین در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان دختر خوزستانی به ورزش علاقه ی زیادی دارند ، تصریح کرد: استان خوزستان دارای دانش آموزان ورزشکار و با استعدادی است که در میادین آسیایی نیز افتخار آفرینی می کنند.

معزی گفت:دانش آموزان سراسر خوزستان می توانند از سال تحصیلی آینده برای تحصیل در هنرستان تربیت بدنی ثبت نام کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با اظهار امیدواری از حضور دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی ام البنین در میادین مهم ورزشی ، گفت: دختران ورزشکار خوزستانی تا به حال نشان داده اند که استعداهای خوبی دارند و اگر مورد توجه قرار بگیرند ،قابلیت درخشش در مسابقات ملی و بین المللی را دارا هستند . 

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته 35 دانش آموز ورزشکار خوزستانی مقام های کشوری کسب کردند و 10 نفر نیز به مسابقات خارج از کشور اعزام شدند و مقام های آسیایی به دست آوردند.

معزی با اشاره به اینکه در هفته ی تربیت بدنی ، سومین المپیاد درون مدرسه ای در خوزستان برای دانش آموزان 35 درصد از مدارس خوزستان برگزار می شود ، گفت: از 26 مهرتا دوم آبان ماه که مصادف با هفته ی تربیت بدنی است ، زنگ المیپاد ورزشی درون مدرسه ای را برای 350هزار دانش آموز دختر و پسر استان خوزستان به صدا در می آوریم واین دانش آموزان می توانند در سومین المپیاد ورزشی استان خوزستان شرکت کنند و بعداز انجام این مسابقات برای مسابقات کشوری آماده شوند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه ی هنرستان های تربیت بدنی در استان خوزستان، تصریح کرد: برای توسعه ی هنرستان های ورزشی نیاز به امکانات ورزشی و نیروی انسانی کافی و متخصص داریم که در صورت تامین آنها ،هنرستان های تربیت بدنی را توسعه می دهیم .

معزی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی هنرستان ام البنین خاطرنشان کرد: این هنرستان اواخر مهرماه سال گذشته تاسیس شد اما این فرصت فراهم نشد که به طور رسمی مراسم افتتاح آن برگزار شود اما در سطح وزارت و استان تلاش های بسیار زیادی برای تحقق این اتفاق صورت گرفت.

هنرستان ام البنین واقع در منطقه ی پادادشهر اهواز دارای 80 دانش آموز است و رشته هایی مانند والیبال ،بسکتبال ، هندبال ، تنیس روی میز، بدمینتون ،دو و میدانی ، ژیمناستیک، مدیریت مسابقات ورزشی، فیزیولوژی، آناتومی و تاریخ تربیت بدنی در این هنرستان تدریس می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار