شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

سه شنبه 13 مهر ماه 95 آیین "فصل نو، فصل همدلی" ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور حضرت آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شریعتی: انتظار  دارم دانشگاهیان در مدیریت استان احساس تعهد داشته و با روش‌های علمی به مدیریت استان کمک کنندمدیران، معاونین دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان جدیدالورود در محل سالن امام خامنه ای (مدظله العالی) مجتمع فرهنگی فجر سپاه اهواز برگزار شد.

دکتر شریعتی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدای گرانقدر به‌ ویژه شهدای دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی‌شاپور و شهید چمران هر دو در میان دانشگاه‌های کشور نماد مقاومت، ایستادگی و دفاع از میهن اسلامی‌مان بوده‌اند و شهدای این دانشگاه‌ها اسوه و الگوی دانشگاهیان و دانشجویان برای همیشه تاریخ خواهند بود.

وی تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام شهادت و سوگواری امام حسین(ع) را تقارنی با معنی دانست و ابراز امیداوری کرد که خون امام حسین(ع) و یارانشان همواره چراغ راه دانشگاهیان و دانشجویان باشد و خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما محل‌های سرمایه‌گذاری نظام و کشور برای آینده هستید، گفت: توسعه انسانی از زیرساخت‌های اصلی توسعه و رشد کشور است و امیدواریم که در وقت مقرر و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانید خدمات شایسته ای را به جامعه ارائه دهید و منشأ اشتغال، تولید و کسب ثروت بیشتر از محل تولید دانش و دانایی‌محوری باشید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین و پایدارترین روش‌های کسب ثروت از طریق دانایی‌محوری و تولید علم است، به دانشجویان توصیه کرد که دوران تحصیل و فرصت دانشجویی را مغتنم شمرده و نهایت استفاده را از آن ببرند و خاطرنشان کرد: مفتخرم که از خانواده دانشگاه هستم و از این نظر دانشگاه و دانشگاهیان و نه شخص خود را متصدی و مسئول مدیریت استان می‌دانم و اعلام می‌کنم که دولت در خوزستان به‌عنوان استراتژیک‌ترین استان کشور، مدیریت عالی را در ابعاد سیاسی، امنیتی و اجرایی به دست دانشگاه و دانشگاهیان سپرده است.

شریعتی با تأکید بر قرار دادن تمام اهتمام خود بر ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه و برگرداندن آن به جایگاه اصلی و در شأن خود، تصریح کرد: این دانشگاه به نام جندی‌شاپور که از اولین دانشگاه‌های جهان است، مزین شده است. به همین دلیل شایسته است که ارتقاء سطح علمی آن در حد و اعتبار نام بلند جندی‌شاپور باشد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمان جنگ تحمیلی به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان، منشأ خدمات بسیار مؤثری در پشتیبانی از جنگ و حمایت از رزمندگان بوده است، بر لزوم تلاش برای جبران آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: ارتقای سطح علمی دانشگاه وظیفه‌ همه است و باید با برنامه‌ریزی کارا و مؤثر در این راستا گام برداریم.

استاندار خوزستان همچنین خطاب به هیأت‌رئیسه این دانشگاه خواستار تهیه و تنظیم برش استانی برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در حیطه‌های آموزشی، دانشجویی، پژوهشی، بهداشت و درمان شد و تصریح کرد: در این صورت می‌توان در جهت رشد سالانه این حوزه‌ها و ارتقای سطح آن در استان گام برداریم و دانشگاه را به جایگاهی در شأن آن برسانیم.

شریعتی بر لزوم مشارکت دانشگاهیان در مدیریت استان تأکید کرد و افزود: انتظارم این است که دانشگاهیان در مدیریت استان احساس تعهد و مسئولیت داشته و برای رفع مشکلات جامعه با روش‌های علمی و کارشناسی به مدیریت استان کمک کنند تا اثربخشی و نتایج آن دائمی‌تر و پایدارتر باشد.

وی با بیان این‌که سرمایه اصلی و حقیقی ما دانشگاهیان و دانشجویان هستند، گفت: اساتید، مسئولان و کارمندان همه برای انجام یک کار گردهم جمع شده‌اند و آن تربیت و رشد دانشجو است؛ بنابراین اگر این امر محقق نشود، به این معنا است که همه این سرمایه‌ها به خطا رفته است. بر این اساس هر تلاشی برای ارتقای جایگاه علمی و معنوی دانشجویان را بر خود فرض و واجب می‌دانم.

استاندار خوزستان بر برگزاری برنامه‌های مفرح و با نشاط برای دانشجویان و پرهیز از تنگ‌نظری‌ها در مورد آن‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: باید با گشاده‌رویی و به دور از تنگ‌نظری‌ها، فضای لازم برای بارور شدن و ظهور و بروز استعدادهای دانشجویان در دانشگاه ایجاد شود؛ مدیریت استان نیز در این راستا برای کمک به دانشجویان در کنار مسئولان دانشگاه خواهد بود.

شریعتی، کارکنان دانشگاه را نیز از پایه‌های اصلی برای بهتر چرخیدن چرخ دانشگاه و تسهیل امور دانشجویان دانست و تصریح کرد: لازم است در برنامه‌های مدیریتی دانشگاه برای رفع مسائل کارکنان تلاش شود که بتوانند با دغدغه کمتری به خدمت خود ادامه دهند، زیرا این افراد محل رجوع قشر فرهیخته جامعه هستند و از این حیث کاستن از دغدعه‌های آن‌ها به بهتر جاری شدن روند برنامه‌های اساتید، دانشجویان و دانشگاه منجر می‌شود.

وی تأکید کرد: همه باید تلاش کنند که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به یکی از برندهای علم پزشکی در کشور تبدیل و یکی از دانشگاه‌های شاخص پزشکی در کشور شود.

لازم به ذکر است در سال تحصیلی 96-95 یک هزار و 483 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز پذیرش شدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار