شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
درس خواندن با دمپایی در سرزمین پر از نفت/ چادرنشینان عهد نفت/ شرم مان باد...
باید شرم مان شود که مدارس عشایری در سرزمین ِ نفت ، برق ندارد ، آب ندارد و معلمانش چشم به راه حق و حقوق خود هستند...
شوشان : باید شرم مان شود که قدم بر سرزمین پر از نفتی گذاشته ایم که دانش آموزانش با دمپایی مسافت سنگلاخی خانه تا مدرسه ایجاد شده با چند تنه ی درخت با دیواری کاهگلی را می پیمایند. باید شرم مان شود که در سرزمین زرخیز خوزستان ، دانش آموزانی با حسرت فراوان بر سر کلاس هایی می نشینند که دست هایشان در زمستان یخ می زند و در تابستان ، عرق از سر و رویشان سرازیر می شود و آنگاه انتظار داریم نه ترک تحصیلی باشد و نه افت تحصیلی در میان . باید شرم مان شود که مدارس عشایری در سرزمین ِ نفت ، برق ندارد ، آب ندارد و معلمانش چشم به راه حق و حقوق خود هستند. 

چنین تصاویر آزار دهنده از "چادر نشینان عهد نفت" هر روز در مقابل چشمان مان نقش می بندد و آنگاه وکلای بهارستان نشین ، به جای چانه زدن برای جذب اعتبار ، چانه های خود را بر سر انتصاب نزدیکان خویش می زنند و به جای در اندیشه بودن از دست های سرمازده در زمستان و تن های گرمازده در تابستان، در اندیشه چینش نیروها و انتخاباتی دیگر ، هستند.

و باید شرم مان شود از چادر نشینان سرزمین نفت ؛ نفتی که از خوزستان است اما به دست مردمانش نیست و مسئولین به جای فریاد زدن تمام نداشته ها بر سر وزیر ، ، وزیر را به خاطر یک انتصاب به صلابه می کشند. 

بهتر است وکلای بهارستان نشین خوزستان - که شاید تاکنون رنج سفر برای دیدن وضعیت دانش آموزان عشایری خوزستان را به خود نداده اند  -  فیلم چند دقیقه ای منتشر شده از وضعیت این دانش آموزان را ببینند تا وقتی به بر صندلی سبز تکیه می دهند کلامی نیز از مظلومیت و محرومیت دانش آموزان این سرزمین بر زبان جاری کنند :




دانلود نمایید

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار