شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
آیین "فصل نو، فصل همدلی" ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پس از ادای احترام و قرائت فاتحه در یادمان شهدای دکتر موگهی: فضای کلی دانشگاه علوم پزشکی اهواز فضایی اسلامی واخلاقی توام با شور، نشاط و جنب و جوش استدانشگاه با حضور حضرت آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیران، معاونین دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان جدیدالورود در محل سالن امام خامنه ای (مدظله العالی) مجتمع فرهنگی فجر سپاه اهواز برگزار شد.

 

دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی در این آیین با درود به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی، تسلیت شهادت سیدالشهدا و خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود، گفت: هر ساله با ورود دانشجویان جدیدالورد، ما انرژی مضاعفی بدست خواهیم آورد چراکه بیشترین ارتباط شما دانشجویان با معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

 

وی در خصوص فضای حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: بالاترین مرجع سیاست گذاری های کلان در دانشگاه ها هیئت امناء است که بالاترین مقام آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. مرجع بعدی شورای دانشگاه، متشکل از رئیس دانشگاه، معاونین، رئیس دانشکده ها و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می باشد که عمدتاً در ارتباط با ظرفیت پذیرش، رشته های آموزشی و تنظیم عملکرد دانشگاه می باشد.

 

موگهی در ادامه افزود: بالاترین مرجع اجرایی در دانشگاه هیئت رئیسه دانشگاه می باشد که رئیس آن رئیس دانشگاه است و بالاترین تصمیمات برای اجرا در این هیئت انجام می شود که متشکل از 7 معاونت و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد.

 

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه جهت آشنایی اولیه دانشجویان جدیدالورود به بیان مختصری از شرح وظایف معاونین دانشگاه پرداخت و عنوان کرد:  سید احمد حسینی دکترای بیوشیمی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر ایرج نظری فوق تخصص جراحی عروق معاون درمان، دکتر شکراله سلمان زاده متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری معاون بهداشتی، دکتر حسین برزگر دکتر داروساز معاون غذا و دارو، دکتر عبداله رفیعی پرفسور رشته انگل شناسی معاون توسعه آموزش، دکتر بهزاد مخمل زاده داروساز و متخصص داروسازی صنعتی معاون توسعه پژوهش و فنآوری و اینجانب ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی و متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری می باشم، همچنین تمامی معاونین از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند.

 

وی در خصوص رسالت معاونت فرهنگی و دانشجویی اظهار داشت: در معاونت فرهنگی و دانشجویی دو هدف کلی مورد نظر است ابتدا افزایش معیشت دانشجویی که تلاش بر این است تا دانشجویان زندگی سهل و آسانی داشته باشند و هدف دوم توسعه و تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی که شاخص های آن مشخص است و در راستای ارزش های دینی و ملی کار می شود.

 

موگهی با بیان اینکه دستیابی به این دو هدف کلی معاونت توسط پنج مدیریت در مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی انجام می شود، تصریح کرد: مدیریت امور دانشجویی، مدیریت فرهنگی و فوق برنامه، مدیریت تربیت بدنی، اداره مشاوره و روانشناختی و شورای انضباطی از جمله این مدیریت ها هستند.

 

این عضو هیئت علمی در خصوص مدیریت امور دانشجویی گفت: مدیریت امور دانشجویی که خود چند زیر مجموعه از جمله اداره اسکان، که خوابگاه ها را اداره می نماید و  دانشگاه ما جزء معدود دانشگاه های کشور هست که کلیه دانشجویان مجرد را در خوابگاه های ملکی اسکان داده است، اداره تغذیه، با توجه به اینکه ما جز 5 دانشگاه پرجمعیت هستیم سالیانه حدود یک میلیون پرس غذا توزیع می گردد و اداره رفاه که در زمینه تسهیلات و وام های دانشجویی کار می کند.

 

وی در خصوص مدیریت فرهنگی و فوق برنامه گفت: کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان که 17 کانون هستند، تشکل های اسلامی و سیاسی و اداره قرآن و عترت از ادارات کلیدی است که عملکرد بسیار عالی دارد و از کلیه دانشجویان دعوت می نماییم حتماً در این زمینه ها فعالیت داشته باشند.

 

موگهی در خصوص مدیریت تربیت بدنی گفت: این مدیریت علاوه بر ارائه واحد های تربیت بدنی که جزء واحدهای آموزشی دانشجویان است عمده کار آنها فعالیت های فوق برنامه است که در21 رشته برای آقایان و 20 رشته برای خانم ها در خوابگاه ها، سالن ها و اتاق های ورزشی موجود است و از تمامی دانشجویان خواستاریم برای دستیابی به نشاط و شادابی به سمت ورزش روی بیاورند تا بتوانند بهتر به تحصیل بپردازند.

 

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص اداره مشاوره و روانشناختی با بیان اینکه در تمام دانشکده ها و خوابگاه ها اتاق مشاوره دایر است، اظهار داشت: کارشناسان مشاوره، روانشناسانی هستند که برای مشاوره به دانشجویان در زمینه های مختلف مانند مدیریت زمان، افت تحصیلی، مشاوره ازدواج و ... انجام وظیفه می نمایند و همچنین تلفن هایی در اختیار مشاوران هستند تحت عنوان "صدای مشاور" که تا ساعت 12 شب به مشاوره می پردازند.

 

موگهی به معرفی شورای انضباطی پرداخت و گفت: امیدوارم که شاهد حضور هیچ دانشجویی در این اداره نباشیم دانشجویانی را که مرتکب رفتاری خلاف مقررات شوند و به توصیه های شفاهی اساتید و مسئولین توجه ننماید و تغییر رفتار ندهند بناچار به کمیته انضباطی فراخوانده خواهند شد که در این اداره نیز سعی ما بر اصلاح رفتار دانشجو است ولی چنانچه حکم برای دانشجویی صادر شود و در پرونده دانشجو درج شود عواقب ناخوشایندی خواهد داشت که برای استخدامش نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تعالی ما در دانشگاه مطابق با ارزش های انقلابی و قانون است، بنابراین به هیچ وجه کار سلیقه ای انجام نمی شود و عمل صرفاً بر اساس قوانین است، گفت: ما در فضای کلی دانشگاه بدنبال اسلامی شدن دانشگاه هستیم اسلامی شدن که توأم با فعالیت، شور و نشاط است.

 

معاون دانشگاه با بیان اینکه نقد، نقادی و کرسی های آزاد اندیشی در محیط های دانشگاهی از سفارشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، گفت: در دانشگاه ما نیز این فضای نقد وجود دارد زیرا نقادی موجب تعالی دانشگاه و دانشجویان می شود نقد همانند تمامی زمینه ها دارای ویژگی خاصی است بنابراین نقد نباید همراه با توهین و تخریب باشد بلکه باید در فضایی توأم با مهربانی، صمیمی و دوستانه صورت گیرد و تا زمان تحقق انتقادات خود، پیگیر باشید.

 

موگهی در پایان با اعلام شماره تلفن همراه خود به دانشجویان برای دریافت انتقادات دانشجویی گفت: راه های ارتباطی متعددی در معاونت فرهنگی و دانشجویی از جمله تلفن 24 ساعته، پیامک، رایانامه و تلگرام  طراحی شده است که علاوه بر آن می توان مسائل را از طریق تشکله ای دانشجویی نیز پیگیری نمود در خصوص مشکلات صنفی از قبیل مسائل رفاهی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می توانید از طریق شورای صنفی پیگیر رفع مشکلات باشید، نقدهای سیاسی در دانشگاه توسط تشکل های سیاسی و نقدهای فرهنگی از طریق کانون های فرهنگی قابل پیگیری هستند. بسیج دانشجویی نیز می  تواند مرجعی برای پیگیری مطالبات دانشجویی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار