اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
تلگرام در سيطره گلايه‌ها از فاني
فاني وزير آموزش و پرورش از جمله وزرايي است كه در شبكه‌هاي مجازي به‌صورت وسيعي از رايزني او با نمايندگان براي جلوگيري از استيضاح ..

مطهره شفيعي: انتقاد از مسئولان اقدامي شايسته و در خور تحسين است، هر چند صداقت و دوري از غرض ورزي‌هاي سياسي و منفعت‌طلبانه بايد مهم‌ترين ركن اين انتقادات باشد. هراز چند گاهي مشاهده مي‌شود كه سفره خدمت برخي وزرا و مسئولان پهن‌تر و بزرگ‌تر مي‌شود كه اين امر مختص به يك دولت نيست و در تمام دولت‌ها شايعاتي درباره بذل و بخشش برخي مسئولان و وزرا براي بقا در جايگاه قدرت به گوش رسيده است كه اين شايعات بعضا در مسير انتقاد و زمينه‌سازي براي حذف آن مقام مسئول نيست، بلكه برخي از آنها دوستانه و در مسير كمك و ياري به آن مقام مسئول براي ايفاي بهتر نقش مديريتش در پيشبرد امور كشور است و واسفا به آن مدير و مسئولي كه درصدد است با ارائه تسهيلاتي به منتقد خود وادار به سكوتش كند.


تلگرام در سيطره گلايه‌ها از فاني

فاني وزير آموزش و پرورش از جمله وزرايي است كه در شبكه‌هاي مجازي به‌صورت وسيعي از رايزني او با نمايندگان براي جلوگيري از استيضاح و بركنار‌ی‌اش روايت شده است، از جمله محمود صادقي عضو فراكسيون اميد چندي پيش در توئيترش نوشت:«به وزير آموزش و پرورش هشدار مي‌دهم تن دادن به عزل و نصب‌هاي تحميلي از سوي بعضي از استيضاح‌كنندگان راه‌حل مناسبي براي گريز از استيضاح نيست.» و پس از آن هم در گفت‌وگويي تاكيد‌كرد:«برخي از نمايندگان با طرح استيضاح فاني به دنبال تحميل عزل و نصب‌هايي به وزارت آموزش و پرورش هستند.» كه اخبار منتشر شده ديگر در تلگرام تا حدودي بر پيش‌بيني صادقي صحه مي‌گذاشت، چنانكه متني به اين شرح در يكي از كانال‌هاي سياسي تلگرام منتشر شد:«عزل و نصب‌هاي فله‌اي فاني در حوزه انتخابيه فلاحت پيشه، نماينده اصولگراي استيضاح‌كننده‌اش با وجود هشدار فراكسيون اميد و نوبخت» يا كانال تلگرامي ديگري در زير يك تصوير كه خبر تغيير مديران بود، نوشت: «فاني با وجود هشدار فراكسيون اميد و معاون روحاني، معامله مي‌كند. تغييرات مديريتي در آموزش و پرورش سرپل ذهاب براي جلب رضايت فرهاد تجري، نماينده استيضاح‌كننده و اصولگراي شهرستان» در راستاي اين خبر منتشر شده بود كه چنين نوشتند:«زور نمايندگان به وزير چربيد: همزمان با انتصاب روح‌ا... عباسيان به عنوان رئيس آموزش و پرورش سرپل ذهاب، مختار برزگر و اردلان احمدي نيا نيز در شهرستان‌هاي پاوه و گهواره منصوب شدند.


حاميان دولت و فرهنگيان منطقه تاكيد دارند انتصابات روز گذشته در پي معامله سياسي و پنهان وزير و مديركل استان با نمايندگان مخالف دولت در كرمانشاه براي بازپس‌گيري امضاي استيضاح فاني بوده است.» فارغ از انتصابات سرپل ذهاب در كانال ديگري آمده است:«در هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان، حسين مظفر رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف و نماينده اصولگراي سابق تهران حضور دارد.» البته اين پايان ماجرا نبود؛ چرا كه در كانال تلگرامي ديگري آمده بود: «بهروز اميد علي عضو هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان در دولت اعتدال و مديرعامل صندوق در دولت احمدي‌نژاد بود. اين هيات‌مديره بعد از جنجال‌هاي اخير بركنار شد.» جلسه اخير در راستاي موضوع استيضاح فاني كه حاصل آن تشكيل كميته ميانجيگري بود هم انتقادات را افزايش داد.


 اين كميته متشكل از ۳ تن از روساي وزارت آموزش و پرورش و ۳ نفر از نمايندگان است كه گفته شده قرار است موضوعات مطروحه در استيضاح را مورد بررسي قرار داده و براي حل مشكلات مورد نظر نمايندگان به نوعي ميانجيگري كنند. بازخورد تشكيل اين كميته هم در شبكه‌هاي تلگرامي چنين بود:«علي مقصودي، نماينده سبزوار: متاسفانه برخي از نمايندگان به ‌واسطه وزير كميته‌اي به‌ عنوان كميته ميانجيگري را تشكيل دادند ولي بنده نام اين كميته را معامله‌گري مي‌گذارم.»


دلنوشته انتقادي رمضان‌زاده


در خارج از مجلس هم دلسوزاني حضور دارند كه نقدهاي جدي به فاني دارند، مانند عبدا... رمضان‌زاده سخنگوي دولت اصلاحات كه سابقه آشنايي او با وزير آموزش و پرورش به سال‌هاي گذشته باز مي‌گردد. او در كانال تلگرامي خود نوشت:«آقاي فاني وزير فعلي آموزش و پرورش را از سال ۵۶ مي‌شناسم. ما دانش‌آموز بوديم و ايشان دانشجو. براي دانش‌آموزان جنوب شهر كلاس فوق‌العاده رياضي گذاشته بودند و من هم شركت مي‌كردم. انصافا مسلط بودند، مذهبي بودند و سياسي هم.


براي ما الگو شده بودند و ما با افتخار در كلاس ايشان شركت مي‌كرديم. گذشت تا انقلاب پيروز شد و ايشان صاحب مقامي در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شدند. قاطعيت و اصرار بر مواضع ايشان معروف شده بود. روزي به ديدن ايشان رفتم و برخورد خشن ايشان را با پدر يك دانش‌آموز ديدم. بعد براي من توضيح دادند كه در موضع حق نبايد مماشات كرد. چند سال به بعد به كردستان رفتند و مديركل آموزش و پرورش شدند و موضع شداد و غلاظ ايشان در برخورد با پاكسازي‌شدگان! مشهور شد. ديگر از ايشان خبري نداشتم تا اينكه در دولت اصلاحات معاون وزير شدند و من در چند ملاقات اظهار ارادت شاگردي در محضر استاد نمودم. استاد همچنان از اصول دفاع مي‌كردند. در دولت آقاي روحاني وزير شدند و من خوشحال كه يك كاركشته آموزش پرورش وزير شده‌اند. مدتي گذشت، سر و صداي اهالي آموزش و پرورش درآمد كه آقاي وزير به‌شدت اهل مماشات شده‌اند. حاشا و كلا! آقاي فاني و مسامحه؟ تا اينكه اين روزها بحث استيضاح ايشان و سپس پس گرفتن آن پيش آمد. خبرهايي از مجلس و استان‌ها مي‌رسد كه آقاي فاني به هر خواسته استيضاح‌كنندگان تن مي‌دهد تا وزير بماند و وزير مانده است! استاد شرمنده‌ام! درسي كه مي‌داديد اين نبود! دو روز ماندن در مقام ارزش فدا كردن اصول و حقوق مردم را ندارد.»


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار