شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹

سید حسین دهدشتی ضمن بیان اینکه وضع کنونی بودجه کشور در امسال و سال آینده به همین شکل ادامه خواهد داشت، گفت: کمبود بودجه به ویژه در بخش پروژه های عمرانی بسیار مشهود است.

وی افزود: از این رو مسئولان باید با نگاهی واقع بینانه به مسائل و درک صحیح از وضعیت موجود  کارها را مدیریت کنند.

دهدشتی با اشاره به شرایط تحریم علیه کشورمان اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به همان میزان بودجه ای که در اختیار دارند کار کنند و وضعیت را سر و سامان دهند.

این نماینده مجلس، بهره وری بهتر و مطلوبتر از ظرفیت های موجود در مناطق و ارائه راهکارهای مناسب و درآمد زا در کنار پیگیری نمایندگان مجلس در خصوص تامین و تخصیص اعتبارات را در این راستا مفید و ثمربخش خواند. همچنین با توجه به کمبود بودجه ممکن است تنها 20 درصد از پروژه های عمرانی امسال محقق شود و این روند برای سال آینده نیز چنین خواهد بود.

وی یادآور شد: کمبود بودجه سبب شده تا وزرا بیشتر هم و غمشان معطوف پرداخت حقوق پرسنل باشد.

دهدشتی در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان در آبادان و اروند کنار گفت: دسته بندی مشکلات با پیش بینی اولویتها رسیدگی به آنها را آسان تر می کند. در برخی موارد دیده شده که به رغم دستور صریح و اکید رئیس جمهور در خصوص انجام یک پروژه متاسفانه این کار در زیرمجموعه مسکوت می ماند.

نماینده مردم آبادان عنوان کرد: از این رو صرف دستور به تنهایی کافی نیست و نیاز به پیگیری دارد، اینگونه نیست که اگر دستوری داده می شود دیگر همه چیز خیلی خوب و عالی پیش برود. رفع مشکلات و مسائل نیاز به عزم و همکاری جدی مسئولان دستگاه های اجرایی با نمایندگان مجلس دارد تا با انجام نشستهای مختلف راهکارهای مناسب ارائه شود و از توان نمایندگان در پیگیری مکاتبات و مسائل استفاده شود.

دهدشتی با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات در آبادان یادآور شد: مدیریت «هزینه کرد» مشکل مضاعف تر این شهر است، هنگامی که اعتباری با مشکلات فراوان جذب می شود باید با دقت نظر بیشتری صرف عمران و آبادی شهر شود. استفاده بهینه از اعتبارت و همکاری مطلوب سبب همکاری بهتر و بیشتر نمایندگان و مسئولان شده و اعتماد سازی نیز شکل بهتری پیدا می کند.

وی گفت: تلاش برای رفع مشکلات باید برای خدا و خدمت به مردم باشد و همچنان ادامه یابد ضمن آنکه بعد تبلیغاتی آن را نیز باید کم رنگ تر کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار