اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
 مدیرکل پست خوزستان از افتتاح چندین پروژه پستی استان از جمله افتتاح ساختمان جدید پست شهرستان ماهشهر و بهره برداری از ۳۰ ایستگاه جدید توزیع کارت ملی هوشمند طی هفته آینده خبر داد.

مهران حموله پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هفته پست از ۱۷ مهر شروع می شود که برخی تلاش های پست را ارائه می دهیم.

وی افزود: بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست از ۳۱ شهریورماه امسال در ترکیه آغاز و تا پایان ۱۶ مهرماه جاری ادامه داشت. بعد از ۱۲ سال پست جمهوری اسلامی توانست به عضویت شورای راهبردی و اداری اتحادیه جهانی پست منصوب شود.

مدیرکل پست خوزستان تصریح کرد: ۱۹۲ کشور به عنوان اعضای اتحادیه جهانی پست هستند و افتخاری است که پست کشور توانست برای چهار سال راهبردها را در کنار سایر اعضای شورا تعیین کند.

حموله ادامه داد: در این کنگره ایران موفق به کسب تندیس نقره برای کیفیت خدمات پستی و تندیس برنز نیز در زمینه سرویس پیشتاز شد که در بین ۱۹۲ کشور بی نظیر است.

وی بیان کرد: پست کشور ۱۰ سال بلاتکلیف بود و دولتی و خصوصی بودن آن هم مشخص نبود که نهایتا با موافقت دولت در قانون اساسنامه جدید پست کماکان همانند ۱۸۵ کشور عضو اتحادیه جهانی به عنوان بخش دولتی خواهد ماند و عملا از فهرست بخش خصوصی خارج شد.

پروژه نشانی استاندارد مکانی

حموله گفت: به منظور کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و سالم سازی اقتصاد بحث پروژه نشانی استاندارد مکانی (جی نفع) توسط دولت ارائه و به عنوان زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی تصویب شد. از خصوصیات مهم این طرح می توان حذف دوباره کاری، حذف و کاهش آدرس های جعلی و ساختگی که در زمین خواری مشاهده می شد، اختصاص پلاک و مختصات جغرافیایی به ملک اشاره کرد.

مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد: تجمیع اطلاعات مکانی کل کشور بر پایه بانک اطلاعاتی کدپستی یکی از اهداف اصلی اجرای طرح فوق است. در حال حاضر بانک اطلاعاتی برای تمامی شهرها تکمیل شده و بخش روستایی مانده که میزان پوشش طرح در روستاهای خوزستان ۴۰ درصد است.

وی یادآور شد: بایستی الزاما کلیه اطلاعات کشور بر پایه اطلاعات کدپستی تدوین شود، اتصال اطلاع مکانی به نقشه های شهری و در نهایت ایجاد پایگاه اطلاعات نشانی ملی ایرانیان نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کسب رتبه نخست پست خوزستان در ۴ شاخص

حموله تصریح کرد: از همکاران مجموعه پست خوزستان تقدیر می کنم که توانستند در طول ۶ ماهه نخست امسال رتبه برتر را بین کلیه استان ها در چهار شاخص کیفیت، درآمد، مدیریت هزینه و ترافیک خدمات پستی کسب کنند.

مدیرکل پست خوزستان افزود: در هفته پست شاهد بهره برداری چندین پروژه هستیم که با توجه به تقارن عاشورا و تاسوعا اکثر در هفته آینده انجام می شود. افتتاح ساختمان جدید پست شهرستان ماهشهر، افتتاح سرویس همراه نامه رسان (یکی از خدمات جدید)، توسعه خدمات ویژه شهروندی ۱۹۳ و بهره برداری از ۳۰ ایستگاه جدید توزیع کارت ملی هوشمند آن از جمله پروژه های افتتاحی هفته پست هستند.

وی توضیح داد: بهره برداری از ۱۵ باجه خدمات الکترونیک در خوزستان، بانک اطلاعات کدپستی ۱۰ رقمی شرکت برق به هنگام شده، بهره برداری سامانه جدید کرایه در مقصد و سامانه یکپارچه خدمات پستی در بستر اینترنت از قبول مرسوله تا مبادله و رهگیری آن از دیگر پروژه های افتتاحی هفته پست هستند.

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اینکه پروژه های هفته پست با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می شوند، خبر داد: یک هزار و ۵۰۰ نقطه تماس با مردم در خوزستان داریم که شامل دفاتر پستی شهری و روستایی، باجه های دفاتر پیشخوان شهری و دولتی، دفاتر پستی ادارات دولتی، و نمایندگی های پستی که بحث قبول و جابجایی مرسوله مردم را در سطح خوزستان بر عهده دارند، می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ خط مبادلاتی در خوزستان که اکثرا از بخش خصوصی استفاده کردیم، بحث مبادله بین یک هزار و ۵۰۰ نقطه تماس را برعهده دارند. بیش از ۳۵ میلیون مرسوله در طول یک سال گذشته در باجه های پست خوزستان جمع آوری شده و به همین نسبت نیز مرسولاتی است که وارد استان و توزیع شده است.

حموله عنوان کرد:۱۱۸  درصد از پیش بینی تحقق ترافیکی را در خوزستان داشتیم. سهم ترافیک پست خوزستان در کشور هفت درصد و رتبه استان در این زمینه سوم است.

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه پست استان در زمینه درآمد ۸۷ درصد تحقق داشتیم و نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی دارد، گفت: کیفیت یکی از اهداف اصلی طی سال های اخیر بوده و جلسات متعددی در خوزستان تشکیل و برای توسعه کیفیت، سیر مرسولات پستی، توزیع آنها و جلب اعتماد و رضایت مشتری هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته استان برتر شناخته شدیم و در زمینه کیفیت خدمات پستی از خوزستان تقدیر شد. در بحث کالا و امانت به عنوان یکی از شاخص ها و هدفگذاری های سال ۹۵ شرکت پست جمهوری اسلامی نیز امروزه بالغ بر ۳۰۰ درصد رشد قبول امانت داشتیم و به عنوان استان برتر در این زمینه هستیم. رشد کشور در این زمینه ۷۵ درصد است ولی خوزستان در ۶ ماه اول سال بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

بحث خدمات نیابتی

مدیرکل پست خوزستان بیان کرد: یکی از وظایف مهم شرکت پست بحث خدمات نیابتی است که به عنوان تکلیف از جانب سازمان ها، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می شود. بالغ بر ۳۰۰ سرویس را به نیابت از بیش از ۳۷ دستگاه در سطح خوزستان تقبل کردیم که مزیت هایی مثل کاهش تردد مردم، سالم سازی محیط کار و ارتباطات مستقیم مردم با سازمان ها را به دنبال دارد.

حموله با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد خدمات ثبت اسناد را انجام می دهیم، گفت: در زمینه قبول مدارک تعویض سند تک برگ ۱۳۳ هزار مورد، در زمینه قبول مدارک ثبت تغییرات شرکت ها بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۱۱ فقره، پیگیری ۲۹ هزار و ۱۴۲ فقره اخطاریه ها، انجام ثبت الکترونیک شرکت ها (استان اول کشور هستیم و این کار در راستای حذف دلالی ها انجام می شود) و سه هزار و ۸۵۸ شرکت را به صورت الکترونیکی ثبت کردیم. همچنین پلمب دفاتر تجاری نیز بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۲۰ مورد انجام شد.

وی اضافه کرد: خدمات ثبت احوال نیز همکاری های بسیاری داریم و به عنوان نمونه بالغ بر ۴۵ درصد از امور ثبت نام کارت ملی هوشمند خوزستان در باجه های پستی انجام می شود. در واقع بالغ بر ۳۰۰ نفر را به منظور مشارکت در انجام این کار و با استفاده از بخش خصوصی جذب و در نهایت تاکنون امور مربوط به صدور ۵۵۱ هزار کارت ملی هوشمند را انجام دادیم.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار و ۹۳۳ گذرنامه توسط پست خوزستان به مردم توزیع و توزیع گواهینامه نیز ۹۶ هزار و ۳۰۳ فقره انجام شد.

حموله در پایان افزود: خدمات جدیدی که توانستیم در خوزستان احصا کنیم خدمات بانکی هستند. در حال حاضر ۶ بانک از جمله طرف قرارداد پست خوزستان هستند.

برچسب ها: پست ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار