اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد:
تعهد و رهبری ، سیاست گذاری درست ، طرح ریزی و اجرا، ارزشیابی ، اقدام و بازنگری از جمله عناصر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه HSEE است که مجموعه این عناصر چرخه بهبود را پایه ریزی می کند .
شوشان: تعهد و رهبری ، سیاست گذاری درست ، طرح ریزی و اجرا، ارزشیابی ، اقدام و بازنگری از جمله عناصر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه HSEE است که مجموعه این عناصر چرخه بهبود را پایه ریزی می کند .

تدوین طرح جامع HSEE   در وزارت صنعت، معدن و تجارت

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان دکتر یاراحمدی مشاور وزیر و مدیر کل بهداشت ایمنی محیط زیست و انرژی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جلسه استقرار و پیشرفت برنامه های جامع HSEE با بیان این مطلب گفت : طرح جامع HSEE وزارتخانه تنظیم و براساس این طرح تمامی تعاملات و مسئولیت ها و کارکردها درکلیه استانها و در سازمان های وابسته در بخش صنعت، معدن و تجارت با نگارشی واحد و یکپارچه تنظیم شده است.

 دکتر یاراحمدی با اشاره به ایجاد ساختار و تشکیلات HSEE در سازمانها و واحدهای صنعتی اظهار کرد: از حدود 2 سال گذشته تشکیلات و ساختار HSEE و نیروی انسانی آنها ایجاد و استقرار آن در سازمان ها و صنایع کوچک به دستور مقام عالی وزارت ابلاغ شده است .

وی افزود: هم اکنون 37 نفر مدیر HSEE در سطح کشور و 600 نفر متصدی و متخصص به صورت مستقیم و غیرمستقیم به عنوان بازوانی اجرایی برای محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی همکاری و بازرسانی برای وزارت کار و نمایندگان تام الاختیار در حوزه انرژی هستند.

 دکتر یاراحمدی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ایمنی و امنیت و بهداشت از یک جنس هستند و امنیت و سلامت و ایمنی جزء لاینفک می باشند و از طرفی محیط زیست و انرژی از نظر ذاتی وبنیادی دو جزء جدانشدنی هستند لذا توانسته ایم با پیوند انرژی و محیط زیست و ایجاد سیستم یکپارچه HSEE اولین کشور پیشگام در این خصوص باشیم.

 مدیرکل بهداشت ایمنی محیط زیست و انرژی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه جلسه ضمن تاکید بر هم افزایی و همگرایی در بخش اجرایی HSEE تصریح کرد: HSEE سرمایه است و معیاری برای فرهنگ و باور ما با جامعه می باشد که موجب صیانت و حفاظت از ارزشها ، و عاملی برای رشد و حفظ صنعت و تولید و بهره وری برای صنعت است.

دکتر یاراحمدی افزود: در حوزه بهداشت و سلامت و ایمنی انعطاف پذیری جایز نیست و نقش ما به عنوان دستگاه اجرایی نظارت میباشد.

دکتر یاراحمدی در این جلسه بر آموزش وارتقاء سطح آگاهی فعالین در حوزه صنعت ، معدن و خصوصا بخش HSEE تاکید کرد و گفت : می بایست مدیران و فعالین بخش صنعت و معدن به آموزش در حوزه بهداشت ، ایمنی و سلامت و محیط زیست توجه ویژه داشته باشند که در این خصوص ما با در نظر گرفتن 200 تا 350 ساعت آموزش اجباری درطول سال و تدوین نظام نامه آموزش گامی موثر در جهت ارتقاع سطح آگاهی و آموزش در این حوزه برداشته ایم.

وی یکی از شیوه های مداخله در کنترل مخاطرات را آموزش و مهارت آموزی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در هر 25 ثانیه در دنیا 1 نفر در اثر بیماری شغلی از بین می رود و نسبت تلفات ناشی از بیماری های شغلی به تلفات ناشی از حوادث شغلی 6 به 1 است و هر در 15 ثانیه 153 حادثه در دنیا به طور متوسط ثبت میشود. دکتر یاراحمدی افزود در ایران در بخش صنعت ، معدن و تجارت نیز در هفته به طور متوسط 2 مورد آتش سوزی قابل گزارش وجود دارد که در آن تلفات در تاسیسات ، اموال و یا منجر فوت اشخاص میشود.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته 400 حادثه ثبت شده در حوزه صنعت ، معدن و تجارت وجود داشته عنوان کرد: لازم است هم دستگاههای اجرایی و هم دستگاههای نظارتی گفتار درمانی را کنار گذاشته و اقدام و عمل را پیش گیرند تا تلفات موجود را به حداقل رسانده وامنیت و سلامت را در بخش صنعت و معدن نهادینه کنیم.

دکتر یاراحمدی در پایان سخنان خود تعهد و رهبری ، سیاست گذاری درست ، طرح ریزی و اجرا، ارزشیابی ، اقدام و بازنگری را از جمله عناصر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه HSEE عنوان کرد و از جناب آقای حسن زاده رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان به منظور مدیریت ، سامان دهی و ایجاد انسجام و همکاری در خصوص اطفاء حریق و خاموش سازی پتروشیمی بوعلی سینا و همچنین آتش نشانانی که در این امر همکاری کردند با اهداء لوح تقدیر و تشکر نمود. 

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور مدیر کل بحران وحوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان ، مدیر کل محیط زیست استان خوزستان ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد، مسئولین و فعالین واحد های صنعتی و HSEE استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاهها و مشکلات خود در این زمینه پرداختند.

 گفتنی است پس از پایان این جلسه دکتر یاراحمدی مشاور وزیر و مدیرکل بهداشت ، ایمنی و محیط زیست و انرژی وزارت صنعت ، معدن و تجارت بازدیدی از تصفیه خانه پساب صنعتی شهرک صنعتی شماره 2 و واحد آتش نشانی این شهرک و همچنین شرکت تک نان و کارخانه  فولاد خوزستان داشتند و از نزدیک با پرسنل و صنعتگران این بخش ها دیدار کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار