شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
ذبح دام در انظار عمومی لطمه روانی به برخی افراد به ویژه کودکان وارد می کند و علاوه برآن موجب آلودگی می شود.
  دامپزشکی دزفول نسبت به کشتار دام در مسیر هیات های عزاداری به شهروندان هشدار داد.

رئیس دامپزشکی شهرستان دزفول سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:کشتار دام در معابر عمومی باعث انتقال بیماری های خطرناک از جمله تب مالت،سیاه زخم،تب کریمه کنگو و دیگر بیماری ها به انسان می شود.

وی افزود:در مواقعی که برخی عزاداران با پای پیاده مسیر عزاداری را طی می کنند و بطور مستقیم با خون در تماس هستند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

محسن ورجاوند با اشاره به تاثیر نامطلوب ذبح دام در معابر عمومی افزود:ذبح دام در انظار عمومی لطمه روانی به برخی افراد به ویژه کودکان وارد می کند و علاوه برآن موجب آلودگی  می شود.

وی افزود:باید از راه اندازی کاروان با حیوان زنده مانند اسب و شتر به دلیل احتمال خطر و انتقال بیماری های مشترک خودداری کرد .

رئیس اداره دامپزشکی دزفول تب مالت،تب کریمه،مشمشه ، سیاه زخم و کنه را از جمله بیماری هایی دانست که از طریق حیوان به انسان منتقل می شوند و گفت:حیواناتی که در کاروان اسرا مورد استفاده قرار می گیرند حتی اگر آرام باشند هنگام مواجه با شرایط غیرعادی از حالت عادی و طبیعی خارج شده و رفتارهای واکنشی شدیدی از خود بروز می کنند که این اتفاق در سالهای گذشته رخ داده و صدمات جبران ناپذیری به برخی شهروندان وارد کرده اند.

وی به عزاداران توصیه کرد از بکارگیری حیوانات در مکان های پر تراکم به ویژه هیات های عزاداری به دلیل حضور جمعیت زیاد و در مسیر کودکان خودداری کنند.

ورجاوند گفت:طبق دستور دادستانی دزفول استفاده از احشام در هیات های عزاداری ممنوع است و ذبح دام نیز ساماندهی شده است.

502 هیات عزاداری در دزفول شناسایی شده است.

برچسب ها: ذبح دام
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار