شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۸

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: با توجه وسعت مناطق گردشگري و تالاب‌ها، وجود صنايع بزرگ نفت و پتروشيمي و همچنين اجراي پروژه‌هاي ملي عظيم در خوزستان، ‌برگزاري نمايشگاه جامع در حوزه محيط زيست در دستور كار قرار دارد.

احمدرضا لاهيجان‌زاده اظهار كرد: خوزستان از استان‌هايي است كه به دليل استقرار صنايع بزرگ و سنگين و اجراي پروژه‌هاي ملي عظيم همواره تحت تاثير تبعات زيست محيطي اين صنايع قرار گرفته است.

وي ادامه داد: با توجه به تاثيرگذاري برگزاري نمايشگاه محيط زيست با وجود اين شرايط در خوزستان، ‌برپايي نمايشگاه براي امسال در اين استان پيش‌بيني شده بود ولي به دليل تراكم برنامه‌ها در سه ماهه آخر سال و ميزباني خوزستان در همايش روز جهاني تالاب‌ها، برگزاري اين نمايشگاه در دستور كار سال آينده اداره‌كل محيط زيست استان قرار مي‌گيرد.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي محيط زيست 2012 در تهران اشاره كرد و گفت: برپايي نمايشگاه محيط زيست فرصت مناسبي براي بخش‌هاي مختلف اجرايي، تحقيقاتي و پژوهش در كشور است. در اين گونه نمايشگاه‌ها با استقرار شركت‌ها و بخش‌هاي مختلف در كنار هم، از ايده‌ها، تجارب و اقدامات دستگاه‌هاي مختلف در حوزه محيط زيست آگاه شده و مبادله اطلاعاتي ميان اين بخش‌ها انجام مي‌شود.

وي اظهار كرد: در برگزاري نمايشگاه‌هاي محيط زيست بازديد مسئولان HSE(ايمني، بهداشت،‌محيط زيست) از بخش‌هاي مختلف صنعت و دستگاه‌هاي اجرايي از جمله كشاورزي و نمايندگان وزارت نيرو بسيار ضروري است و مي‌توان از ايده‌ها و تجاربي كه در اين گونه نمايشگاه‌ها به ثمر مي‌رسند، در مجموعه‌هاي خود استفاده كنند. همچنين باز خورد ديگر برپايي نمايشگاه‌هاي محيط زيست،‌ ارتقاي دانش زيست‌محيطي و معرفي شاخص‌هاي زيست محيطي به عموم مردم است. ضمن اين‌كه از طريق همين نمايشگاه‌ها شركت‌هاي بسياري به بخش‌هاي مختلف توليدي و اجرايي نيز معرفي مي‌شوند.

لاهيجان‌زاده به مناطق گردشگري خوزستان اشاره كرد و گفت: يكي از حوزه‌هاي محيط زيست كه اهميت بسياري براي هر استان دارد،‌ محيط زيست طبيعي است. با توجه به وسعت مناطق گردشگري و تالاب‌ها در خوزستان، مي‌توان با برپايي نمايشگاه محيط زيست، مردم را با طبيعت ايران و ثروت‌هاي ملي در اين زمينه آشنا كرد و از همه مهم‌تر مي‌شود سرمايه‌گذاراني‌ را از طريق برپايي نمايشگاه جذب كرد تا در مناطق گردشگري استان اقدام به سرمايه‌گذاري كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار