استاندار خوزستان با اشاره به ظرفيت‌هاي مختلف موجود استان در بخش‌هاي كشاورزي، بر ضرورت توجه به توسعه مشاغل خانگي در بخش كشاورزي تاكيد كرد. "> لزوم توجه به توسعه مشاغل خانگي در بخش كشاورزي
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفيت‌هاي مختلف موجود استان در بخش‌هاي كشاورزي، بر ضرورت توجه به توسعه مشاغل خانگي در بخش كشاورزي تاكيد كرد.

به گزارش شوشان به نقل از ايسنا، سيدجعفر حجازي در نشست كارگروه توسعه كشاورزي كه امروز، 9 دي‌ماه در محل استانداري خوزستان برگزارشد، اظهاركرد: تسهيلاتي با سود 13 درصدي براي صنايع بزرگ و تبديلي در بخش كشاورزي در نظر گرفته مي‌شود و نرخ سود تسهيلات 7 درصدي نيز كماكان در طرح توسعه كشاورزي ادامه دارد.

وي افزود: خوزستان در بخش طرح توسعه كشاورزي استاني پيشتاز است و رييس‌جمهور در سفر اخير خود به استان رضايت خود از عملكرد خوزستان در بخش كشاورزي اعلام كرد و ما بايد پيشتازي خود را در بخش كشاورزي حفظ مي‌كنيم.

حجازي تصريح‌كرد: طرح توسعه كشاورزي فرصتي مناسب براي استفاده از منابع مختلف در استان است. استعداد در بخش كشاورزي استان وجود دارد كه لازم است به اجرايي شدن طرح‌هاي كشاورزي سرعت بيشتري داده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به عملكرد خوب بانك كشاورزي استان در پرداخت تسهيلات به طرح‌هاي توسعه كشاورزي، خاطرنشان‌كرد: انتظار داريم ساير بانك‌ها همچون رفاه، صادرات و سپه در اين زمينه همكاري كنند و به محض دريافت پرونده‌ها، نسبت به عقد قرارداد و پرداخت سرعت عمل داشته باشند.

وي بيان‌كرد: از مدير جهاد كشاورزي استان و بانك‌ها مي‌خواهيم كه به صورت مستمر جلسه برگزار كنند و همچنين روساي دستگاه‌هاي اجرايي نيز بايد در اين جلسات حضور داشته باشند.

حجازي با اشاره به وضعيت توليد برنج در استان گفت: چه كسي فكر مي‌كرد كه در توليد برنج به رتبه سوم دست پيدا كنيم؛ ما حتي مي‌توانيم اين رتبه را افزايش دهيم. استان‌هاي ديگر توليدكننده برنج در زمان برداشت و فروش محصول خود حساسيت‌هاي زيادي نسبت به واردات برنج نشان مي‌دهند. ما نيز در جهت حمايت از محصول برنج استان درصدد هستيم خريد توافقي برنج را اجرايي و حتي از بخش‌هاي خصوصي در خريد برنج استان استفاده كنيم.

وي افزود: چرا بايد اين محصول به خارج استان برود و ما در استان با تورم قيمتي برنج مواجه شويم. قيمت برنج وارداتي افزايش يافته و در نتيجه بايد برنج محلي را خريداري و در اختيار مردم قرار دهيم و در زمينه براي مصرف آن تبليغ، فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني كنيم.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن يادآوري حماسه 9 دي خاطرنشان‌كرد: در سال 88 فتنه‌اي برپا شد كه توسط استكبار و از سال‌هاي قبل برنامه‌ريزي شده بود اما مردم با هشياري، درايت و عشق و علاقه خود به انقلاب و ولايت به صورت خودجوش، يكبار ديگر با مقام معظم رهبري و ولايت بيعت كردند و نشان دادند كه هيچ قدرت يا ابرقدرتي نمي‌تواند به جمهوري اسلامي ايران آسيب بزند.

همچنين در ادامه اسماعيل عامري‌گلستان، معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان در خصوص محصول برنج اظهاركرد: هميشه ملاك ما براي خريد، قيمت توافقي بوده اما خريد امسال محصول برنج تضميني است و به همين دليل كشاورزان تمايلي به فروش محصول خود با قيمت تضميني ندارند.

شهباز خواجوي، مديرعامل شركت غله و بازرگاني منطقه چهار نيز گفت: برنج شامل ارقام آمل سه، دانيال، شفق و ارقام جديد در استان خوزستان در حدود 38 هزار هكتار كشت شده كه امسال 210 هزار تن شلتوك و 126 هزار تن برنج قابل استحصال و عرضه به بازار است.

وي افزود: متاسفانه به دليل اين‌كه قيت بازار بيشتر از نرخ خريد تضميني دولت است، هيچ يك از كشاورزان اقدام به فروش محصول خود به قيمت تضميني نشده‌اند اما در حال حاضر مقاديري برنج از سال‌گذشته در اختيار داريم كه مي‌توانيم آن‌ها را با قيمت 700 تا 900 تومان به بازار عرضه كنيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار