اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
عزیمت 30 هزار زائر از مرز شلمچه به عراق
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به همه زائران تاکید می‌شود بدون داشتن ویزا و گذرنامه به هیچ عنوان راهی مناطق مرزی نشوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در دهه اول ماه محرم بیش از 30 هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز بین‌المللی شلمچه عازم عتبات عالیات شدند.

ولی‌الله حیاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: تمهیدات خوبی برای تسهیل در تردد زوار عتبات عالیات در خرمشهر اندیشیده شده و زائران حسینی در کمترین زمان ممکن و با تسهیلات ویژه به عراق عزیمت خواهند کرد.

وی افزود: در دهه اول ماه محرم بالغ بر 30 هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد بیش از 11 هزار و 468 نفر از اتباع خارجی هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل تردد زوار از مرز شلمچه در ایام اربعین خاطرنشان کرد: امکانات خوبی در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال 4 استان فارس، بوشهر، تهران و هرمزگان و هفت شهرستان از خوزستان به عنوان معین برای کمک به استقرار امکانات رفاهی زائران در نظر گرفته شده‌ است.

حیاتی گفت: در اربعین امسال تعداد مواکب مستقر در مسیر شلمچه از 120 موکب به 220 موکب افزایش یافته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: امسال محدوده پارکینگ خودروها از 25 هکتار به 75 هکتار افزایش یافته که امکان استقرار 40 هزار خودرو فراهم شده است.

حیاتی از عرضه روزانه 100 هزار پرس غذای گرم در مرز شلمچه برای رفاه حال زائران حسینی خبر داد و گفت: امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی را از 300 چشمه به 500 چشمه افزایش دادیم.

وی در ادامه با اشاره به قطعی بودن افتتاح پایانه مسافری شلمچه در آستانه اربعین حسینی خاطرنشان کرد: زائران حسینی با همراه داشتن گذرنامه و ویزای معتبر، بدون دغدغه و معطلی و با امنیت کامل می‌توانند از مرز شلمچه برای عزیمت به عتبات عالیات اقدام کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: به همه زائران تاکید می‌شود از استان‌های خود ویزای معتبر و قانونی دریافت کنند و بدون داشتن ویزا و گذرنامه به هیچ عنوان راهی مناطق مرزی نشوند.

وی گفت: زائران حسینی با مراجعه به دفاتر معتبر زیارتی در شهرها و مناطق خود برای دریافت ویزا اقدام کنند و پس از گرفتن ویزا برای عزیمت به عراق به خرمشهر و مرز بین‌المللی شلمچه مراجعه کنند و بدون هیچ مشکلی عازم عتبات عالیات شوند.

برچسب ها: زائران ، ویزا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار