شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲

به گزارش روابط عمومي تعاون روستايي استان خوزستان، از ابتدای فصل برداشت ذرت تا کنون ، بیش از 21 هزار و 556 تن محصول ذرت دانه ای از کشاورزان استان به صورت توافقي خریداری شد.

مديرتعاون روستايي استان با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کار برداشت و خرید در برخي از شهرستانهاي خوزستان در حال انجام است .

هرمز خواجوی افزود: بیش از 9 هزار و 500 تن از این محصول در دزفول ، 4 هزار 600 تن در شوش ، 3 هزار 500 تن در گتوند ، 3 هزار تن در شوشتر و 777 تن در اندیمشک توسط مراکز خرید وابسته به شرکت های تعاونی روستایی خریداری شد.

وی اضافه کرد : بنا براعلام سازمان جهاد کشاورزی در خوزستان 98 هزار هکتار ذرت دانه ای و 8 هزار هکتار نیز ذرت علوفه ای کشت شده است که پیش بینی می شود 750 هزار تن ذرت دانه ای و 715 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع این استان برداشت شود

وی ادامه داد: خوزستان قطب تولید ذرت و دارنده جایگاه نخست در کشور به لحاظ تولید مرغوب این محصول است.

خواجوی تصریح کرد : خريد ذرت توسط شرکت هاي تعاوني روستايي و کارخانه هاي ذرت خشک کني بخش خصوصي به صورت توافقي خريداري مي شود.

وي با بيان اينکه شهرهاي شوش، دزفول، انديمشک، شوشتر و گتوند عمده شهرهاي کشت ذرت در استان هستند افزود: برداشت ذرت تا اواخر دي ماه ادامه مي يابد.

وي بيان كرد: از دانه ذرت در مصارف خوراکي و گرفتن روغن، توليد چسب، صابون و از نشاسته آن در صنايع رنگرزي، داروسازي، مرکب سازي و پلاستيک سازي استفاده مي‌کنند و نيز از ساقه ذرت در صنايع کاغذ و مقوا سازي و همچنين توليد کاغذ ديواري استفاده مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار