شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

دوشنبه 26 مهرماه 95 محفل انس با قرآن و تقدیر از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد: مدافعین حرم در مکتب امام حسین (ع) دانستند که توحید صرفاً لقلقه زبان نیست و این همان درسی است که از اصحاب حسین (ع) برای ما به یادگار مانده استسراسر کشور با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی و جمع کثیری از پرسنل و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد در این مراسم با تبریک به افرادی که پس از تلاش چندین ساله توانستند مزد زحمات خود را بدست بیاورند، از تلاش ها و حمایت های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه فرهنگ به خصوص فرهنگ دینی قدردانی کرد.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری این محفل و ایام محرم فرصت را غنیمت برشمرد و با اشاره به برخی از داستان های تاریخی که منشأ حرکت های بزرگ در تاریخ اسلام و مسلمانان بوده، تصریح کرد: وقتی به منابع دینی، کلمات معصومین و تاریخ پر فراز و نشیب صدر اسلام مراجعه می کنیم به انسان های بزرگی که تاریخ ساز بودند بر می خوریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به جنگ های متعدد مسلمانان علیه کفار، جنگ بدر را مهم ترین جنگ علیه کفر قلمداد کرد و افزود: در جنگ بدر 313 نفر از یاران پیامبر که حتی تعداد بیشماری از آنان فاقد سلاح بودند در برابر شمار کثیری از کفار قرار گرفتند که کاملاً مجهز بودند، اما به خواست خدا این نیروی قلیل در میدان مبارزه پیروز شد.

وی بیان داشت: در صحنه کربلا نیز، وفاداری و ایمان یاران امام حسین (ع) باعث شد که حتی در دشت کربلا با وجود نهایت سختی و ظلمی که به آنان شد، امام خویش را تنها نگذاشته و پیروزی خون بر شمشیر را در تاریخ به ثبت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد اذعان کرد: اگر امروز کلمه توحید به دست اصحاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در منطقه به اهتزاز در آمده است، به خاطر این است که این فرزندان و جوانان عزیز کشورمان همان راه اصحاب حسین (ع) را دنبال کردند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که کیلومترها دور از خانه خود در مرزهای جنگ علیه شرک و کفر جان می سپارند، آموخته اند که سرزمین کربلا قتلگاه انسان های عاشق است. در واقع مدافعین حرم در مکتب امام حسین (ع) دانستند که توحید صرفاً لقلقه زبان نیست و باید کلمه "لااله الا الله" از ذهن ها به متن جامعه بیاید تا شرک موجود در جامعه جهانی را نفی کند، حتی اگر به خاطر آن هزینه ها شود، این همان درسی است که از اصحاب حسین (ع) برای ما به یادگار مانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار