شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
گودرزی البته این شجاعت را داشت که مقابل زیاده خواهی های گاه و بیگاه کی‌روش بایستد که فارغ از این که این موضوع مورد قبول عموم نبود اما از نظر مدیریتی یک پوئن مثبت برای وزیری به شمار می رفت که به نیت پاکی و با شعار ورزش پاک وارد عرصه وزارت ورزش شده بود.

 خداحافظی محمود گودرزی با وزارت ورزش در سه سال دوره مدیریتش ببا فوتبال بگانه بود و با ارکان مختلف این رشته زاویه‌های جالبی داشت.
 استعفای ناگهانی محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان هر چند روز گذشته یک شوک عجیب به ورزش ایران وارد کرد اما این شوکی بود که اهالی ورزش و حتی سیاست خیلی قبل تر از این منتظرش بودند و در واقع می توان این طور برداشت کرد که دیروز ورزش ایران دچار شوک بابت کنار رفتن گودرزی نشد بلکه دچار این غافلگیری شد که چرا حالا دولت یازدهم چنین تصمیمی گرفته است.
محمود گودرزی به عنوان یک چهره دانشگاهی وارد دستگاه مدیریتی ورزش شد. چهره ای که خودش در ورزش دستی بر آتش داشت و روزی که روحانی در نهایت مجبور شد بعد از سه گزینه دیگری که نتوانسته بودند از مجلس رای اعتماد بگیرند او را به مجلس معرفی کند شاید خیلی از افراد فکر می کردند ورزش ایران با یک فرد دانشگاهی می تواند روزهای خوبی را ببینید و تجربه کند. هر چند گودرزی در بدو ورود خود به عرصه مدیریت کلان ورزش در ارائه برنامه هایش راه خوبی را در نظر گرفته بود اما گودرزی همان طور که منتقدانش معتقد بودند کاریزمای قوی مدیریتی ندارد در انتخاب مشاورین و معاونینش پایین ترین حد انتخاب را در نظر گرفت تا سه سال حضورش در وزارت ورزش با درایت های گاه غلط و گاه خلق‌الساعه دوستانش به پوچی برسد.
 محمود گودرزی به دلیل رفتار خشک و گاه خشنش نسبت به فوتبال که محبوب ترین ورزش بین مردم است هیچ گاه نتوانست مقبولیت اجتماعی خوبی کسب کند به طوری که وقتی روز گذشته خبر استعفای او به طور رسمی اعلام شد بسیاری از دوستداران ورزش در پیج رسمی روحانی از رئیس جمهور بابت فشار به وزیر ورزش برای استعفا دادن تشکر کردند. گودرزی البته این شجاعت را داشت که مقابل زیاده خواهی های گاه و بیگاه کی‌روش بایستد که فارغ از این که این موضوع مورد قبول عموم نبود اما از نظر مدیریتی یک پوئن مثبت برای وزیری به شمار می رفت که به نیت پاکی و با شعار ورزش پاک وارد عرصه وزارت ورزش شده بود. اما گودرزی برای چوب لای چرخ گذاشتن فوتبال فقط به ایراد گرفتن از کی روش بسنده نکرد و بارها در زمان مدیریت علی کفاشیان علیه فوتبال موضع گیری کرد که این دخالت ها بر منفورتر شدن وزیر ورزش نقش مهمی داشت.
محمود گودرزی اما در قبال هواداران پرسپولیس و استقلال هم آنطور که باید حق مطلب را ادا نکرد. او البته به عنوان یک مدیر سالم در عرصه اقتصادی به خوبی با پول های میلیاردی در فوتبال مقابله کرد اما گودرزی اشتباه را آنجا انجام داد که برای مبارزه با پولهای فاسد در فوتبال فقط به برملا کردن ردوبدل شدن این پولها اکتفا کرد و برای جلوگیری از این روند فاسد اقدامی انجام نداد به خصوص که در انتخاب مدیران این دو باشگاه کوتاهی زیادی انجام داد و با افرادی را در راس مدیریتی این دو باشگاه مردمی قرار داد که جر ایجاد حاشیه و به وجود آمدن فسادهای اداری و مالی چیز دیگری به جای نگذاشتند.
وزیر به زیر کشیده شد؛خداحافظ بیگانه فوتبال! 
محمود گودرزی در امور فدراسیون ها هم نتوانست به عنوان یک وزیر مقتدر تصمیم گیری های درستی انجام دهد و اتفاقا نصف این مصیبت ها زمانی انجام شد  که معاونین و مشاورانش راه غلط را نشان دادند و اکنون روزی است که برخی از همین مشاوران و معاونان به بازی پیچیده اند و خیل یزود پشت رئیس را خالی کرده اند. 
اکنون همه نگاه ها به دولت است تا ببینید قرار است چه کسی سکان هدایت ورزش را به عهده بگیرد.هنوز ۲۴ ساعت از زمان استعفای گودرزی نگذشته اما اسم ها از طیف های مختلف سیاسی مطرح شده است. گفته می شود روحانی به دنبال انتخاب نفری است که مقبولیت اجتماعی داشته باشد و باید دید که این اتفاق می افتد یا خیر.
برچسب ها: وزیر ، به زیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار