شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

نماینده مردم شوشتر از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای استحصال نمک موجود در عمق و کف سد گتوند خبر داد و گفت: مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتباری بسیار زیاد نیاز است و در این باره قرار شده 200 میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یابد.

وی با اشاره به کاربرد نمک این سد افزود: قرار است نمک این سد را برای استخراج نفت استفاده کنند، ولی در شرایط کنونی مشکلی از نظر شوری آب در شوشتر و گتوند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سد گتوند از مشاورهای خارجی و معتبر استفاده شده است، افزود: در سد گتوند از مشاورهای خبره بین‌المللی استفاده شده است و به این دلیل نگرانی برای شوری آب وجود ندارد و بارها نیز مقامات وزارت نیرو در این باره اطمینان خاطر داده‌اند که مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه مکاتباتی نیز در این باره انجام شده است، خاطر نشان کرد: مکاتباتی نیز در این باره از سوی وزارت نیرو وجود دارد و نگرانی در این باره بی‌مورد است.

وی افزود: شاید نمک در مخزن سدگتوند وجود داشته باشد، ولی در شرایط کنونی خروجی سد به نحوی مدیریت می‌شود که مشکلی برای پایین دست به وجود نیاید.

نشت نفتی در کار نیست

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشت نفت در مخزن سد گتوند علیا کاملا بی‌اساس است و در این باره همه موارد موجود تکذیب می‌شود.

وی افزود: اخباری در برخی از سایت‌ها منتشر شده است که نفت در مخزن سدگتوند نشت کرده است، ولی مقامات وزارت نیرو در این باره کاملا موضوع را تکذیب می‌کنند.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: اطمینان داریم که این سد از نظر کیفیت آب در خوزستان تاثیرات زیادی داشته است و در شرایط کنونی وضعیت کیفیت آب در سدگتوند بهتر شده است.

درباره مسائل کارشناسی اظهار نظر نمی‌کنم

عضو کمیسیون کشاورزی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در روزهای گذشته مدیر سازمان بازرسی کشور اظهارنظرهایی درباره سدگتوند انجام داده است، ولی در این باره به دلیل کارشناسی بودن مسائل اظهار نظر نمی‌کنم و کارشناسان باید در این باره جلساتی برگزار کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان باید در این باره اظهارنظر کنند و به این دلیل اگر تهدید بودن این سد برای خوزستان محرز شود از تخلیه آن حمایت می‌کنم و برای این مهم پیگیری خواهیم کرد.

در روزهای گذشته حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی مدیر سازمان بازرسی کشور اعلام کرده بود که سدگتوند از نظر زیست محیطی برای خوزستان تهدید به شمار می‌آید و باید در اسرع وقت این سد تخلیه و تغییر کاربری شود.

نشت نفت نیز در مخزن شد گتوند از سوی سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو تائید شده و اظهار داشته است که چنین اتفاقاتی کاملا عادی است و مشکل برطرف شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار