به گفته سرپرست اداره ميراث فرهنگي شوشتر: بقعه امامزاده عبدالله با همكاري اداره اوقاف، سازمان ميراث فرهنگي و كمك‌هاي مردمي در حال مرمت است. "> امام‌زاده عبدالله مرمت می شود
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱

به گفته سرپرست اداره ميراث فرهنگي شوشتر: بقعه امامزاده عبدالله با همكاري اداره اوقاف، سازمان ميراث فرهنگي و كمك‌هاي مردمي در حال مرمت است.

سيدحسين موسوي‌نسب بیان کرد: كار مرمت بقعه امامزاده عبدالله حدود يك ماه است كه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اين مرمت شامل برداشت و اصلاح سنگ‌هاي بيروني امامزاده است كه به آنها سنگ ماسه‌اي مي‌گويند.

وي ادامه داد: اين بناي ثبت ملي شده يكي از بناهاي شاخص مذهبي شهرستان شوشتر است و در كنار پل تاريخي اين شهرستان واقع شده است. مرمت آن توسط كمك‌هاي مردمي به امامزاده، اداره اوقاف و سازمان ميراث فرهنگي شهرستان شوشتر صورت مي‌گيرد.

موسوی‌نسب خاطرنشان کرد: نسب امامزاده عبدالله به امام زين‌العابدين (ع) مي‌رسد. ضريح برنجي اين امامزاده از كارهاي زمان ناصرالدين شاه است. از طرفي گنبد فراز حرم به سبك رايج منطقه و به شكل گنبدهاي "رُك زينه‌اي" در دوازده رج ساخته شده است. بناي نخستين بقعه را به يكي از خلفاي عباسي نسبت مي‌دهند و بناي كنوني از آثار مهدي قلي‌خان (حكمران شوشتر در زمان شاه عباس صفوي) و مربوط به سال 1002 هجري قمري است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار