اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
امید حلالی 

 در این چند روزه و در پی استعفای وزیر آموزش و پرورش مواردی از یک فساد بانکی دیگر از صندوق ذخیره فرهنگیان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد و باعث تعجب و بهت بیش از پیش افکار عمومی می گردد مبنی بر آنکه همسر دوم یکی از مدیران بانکی 800 میلیارد تومان وام یک و نیم درصد گرفته و البته پس نداده است و ... 

به یقین این حجم از اختلاس ها و تخلفات در سیستم اقتصادی و بانکی  مصداق کامل "اخلال در اقتصاد کشور" بوده که با دست اندرکاری مدیران و ذی نفوذان تدارک می شوند و در میان مدت منجر به از هم گسیختگی اقتصاد کشور و از دست رفتن اعتماد عمومی و طولانی تر شدن دوره های زجرآور تورم و رکود و بی نظمی های ممتد اجتماعی خواهد گردید و یادآور این شعر مولاناست که :
ای شهان کشتیم ما خصم برون
ماند خصمی زو بتر در اندرون

لذا برای ایجاد زمینه و سهولت نظارت عمومی بر عملکرد زیر سوال بانکی در کشور پیشنهاد زیر مورد مطالبه می باشد و امیدواریم سازمان بازرسی کشور به جد بر عملیاتی کردن موضوع تاکید کند :

1) راه اندازی سایتی مشترک برای همه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و دستگاه های اجرایی تا در یک بخش آن به نام "وام و تسهیلات" همزمان با پرداخت وام به هر متقاضی حقیقی و حقوقی نام وام گیرنده. موضوع تقاضای وام. مبلغ وام. سود محاسبه شده. زمان بازپرداخت و مدت تنفس به طور شفاف در سایت اعلام گردد.

2) در بخش دیگر سایت تحت عنوان "مناقصه و مزایده و مشارکت" نیز کلیه پیمان های خرد و کلان کشور با درج شرایط عمومی پیمان مانند عنوان پروژه. مبلغ. زمان انجام. برنده پیمان با ذکر نام اعضای هیات مدیره و ... منتشر گردد.

3) برای روشن شدن ابعاد واقعی دو سرپل مهم "رانت و تخلف" در بانک ها و دستگاه های اجرایی تکلیف شود تا اطلاعات وام ها و پیمان ها و مشارکت های صورت گرفته در یک دهه گذشته نیز استخراج شده و بدون توجیه و ملاحظه و به منظور ایجاد شفافیت که لازمه تندرستی آتی سیستمی ست منتشر گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار