اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره حضور ملیت‌ها و ادیان مختلف برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) گفت: امروز شیعیان از سراسر جهان به همراه عراقی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، افغان‌ها، مسیحی‌ها و اهل سنت در نبرد با تکفیری‌ها حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی شیرازی امروز در یادواره 12 شهید مدافع حرم خوزستان که در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد، سلام رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم را ابلاغ کرد و در وصف این استان اظهار داشت: خوزستان در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت (ع) همیشه پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی در ادامه پیام‌های قیام عاشورا را برشمرد و با اشاره به این مطلب، مهمترین پیام عاشوراییان و حضرت سیدالشهدا (ع) را ایستادگی در برابر ظلم دانست و گفت: شعار همیشگی شهدای کربلا «هیهات منا الذله» است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس در ادامه به برخی از رجزهای شهدای کربلا اشاره کرد و ادامه داد: این شهدا می‌گفتند که اگر 70 بار ما را بکشند و دوباره زنده کنند دست از یاری امام زمان خود برنمی‌داریم که یک سند مهم برای دفاع از ولایت است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره حضور مدافعان حرم در سوریه عنوان کرد:  ملت عاشورایی ما وقتی حرم حضرت زینب (س) را در خطر دید، وارد صحنه شد و فرزندان خود را برای دفاع از این حرم عازم سوریه کرد.

شیرازی با تجلیل از دلیرمردان خوزستانی مدافع حرم بیان کرد: مردم خوزستان در این امتحان بزرگ الهی مانند دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و خوش درخشیدند.

وی با بیان این نکته که شهدای مدافع حرم را شاگردان مکتب امام حسین (ع) هستند، خطاب به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم گفت: بدانید که فرزندان شهید شما امروز الگوی جامعه شدند و زنده هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس با تاکید بر اینکه جوانان و ملت ما اجازه حرمت‌شکنی را به دشمنان نمی‌دهند، تصریح کرد: مردم ما در راه دفاع از ارزش‌ها و ولایت ترسی از جان دادن ندارند و با فرستادن شهدای مدافع حرم به قربانگاه این را ثابت کردند.

وی در همین رابطه توضیح داد: جوانان غیور و دلیر ایرانی در سوریه و عراق حضور یافتند و می‌گفتند ما جان می‌دهیم ولی اجازه تعرض دشمنان را نمی‌دهیم.

شیرازی در دلاوری شهدای مدافع حرم خوزستان را ستود و با گرامیداشت یاد این شهدا گفت: شهید حسونی‌زاده و شهید مختاربند می‌گفتند ما برای دفاع از حرم اهل بیت (ع)هستی‌مان را فدا می‌کنیم.

وی با اشاره به روحیات شهیدان مختاربند و حسونی‌زاده خاطرنشان کرد: این همان روحیه ولایت‌پذیری شهدای عزیز است که سبب شد دشمنان در مقابله و مواجهه با ملت ایران زمین‌گیر شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس از روحیه دلاوری خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کرد و ادامه داد: این خانواده‌های گران‌قدر مانند کوه ایستاده‌اند و صبوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از پدران شهدای مدافع حرم التماس می‌کنند که بگذارید ما هم برویم از حرم دفاع کنیم و در این راه کشته شویم، همسر یکی از شهدای مدافع خوزستان نیز به ما اعلام کرد که من هم برای اعزام به سوریه آماده هستم تا با اسلحه از حرم دفاع کنم.

شیرازی اظهار داشت: این روحیه، همان روحیه عاشورایی،‌ زینبی و شهادت‌پذیری است که فرزندانمان را عاشورایی تربیت‌کرده است.

وی با اشاره حضور ملیت‌ها و ادیان مختلف برای دفاع از حرم تاکید کرد: امروز شیعیان از سراسر جهان به همراه عراقی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، افغان‌ها، مسیحی‌ها و اهل سنت در نبرد با تکفیری‌ها حضور دارند و به دفاع از حرم می‌پردازند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس با یادآوری اینکه خون شهدای مدافع حرم آینده انقلاب و اسلام را تضمین می‌کند، عنوان کرد: جنگ با داعش، تکفیری‌ها و صهیونیست سختی‌های زیادی به همراه دارد ولی چون برای خداست، همه ملت ایران و خانواده شهدای مدافع حرم فریاد می‌زنند که ما رایت الا جمیلا.

در این برنامه محمدمهدی فاطمی‌اطهر فرزند شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید مُمبینی) به نوحه‌خوانی پرداخت که همگان را تحت ثاثیر قرار داد.

یادواره شهدای مدافع حرم خوزستان یادبود 12 شهید گلگون کفن شهید سید مهدی موسوی، شهید منصور (ناصر) مسلمی سَواری، شهید جبار (فرید) دِریساوی، شهید روزبه هِلیسایی، شهید فرشاد حَسونی‌زاده، شهید مجید مُختاری‌فر (حمید مُختاربند)، شهید نادر حمید دِیلمی، شهید محمد ظُهِیری، شهید محمدرضا عسکری‌فر، شهید جبار عراقی (طُرفی)، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید مُمبینی) و شهید امیرعلی هِیوَدی برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار