شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
حسین زاده تصریح کرد: نبود شغل و بیکاری به عنوان یک آسیب اجتماعی یکی از چالش های بزرگ در جامعه است و کاهش میزان بیکاری در سطح استان به سادگی نخواهد بود بلکه نیازمند تلاش همه دستگاه ها است.
 معاون استاندارخوزستان: برای کاهش آماربیکاری چرخه معیشت مردم بیش از قبل به حرکت درآید
  معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در زمینه کاهش میزان بیکاری و ایجاد اشتغال دراستان دستگاه های مختلف به صورت موردی برنامه هایی را اجرا می کنند اما برای کاهش این آسیب اجتماعی باید چرخه معیشت مردم را بیشتر به حرکت دربیاوریم.

 حسین حسین زاده روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان در استانداری برگزار شد اظهارکرد: با دقت بیشتر و نظارت دقیق تر بر مصوباتی که در حوزه ساماندهی امور جوانان قابلیت اجرای بهتری دارد می توانیم کارها را بهتر و سریعتر دنبال کنیم.

   وی افزود: برای دستیابی به اهداف مورد نظر درخصوص جوانان دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان، دستور جلسات را به صورت جدی تر مورد بررسی قرار دهند و از کارشناسان متخصص در حوزه جوانان استفاده کنند.

   معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: دربحث اشتغال زمانی که وزیر کار مورد خطاب قرار می گیرد، تامین شغل را وظیفه اصلی این وزارتخانه نمی داند چرا که رفع مشکلات بیکاری تنها از عهده یک وزارت بر نمی آید.

   وی بیان کرد: برای رفع مشکلات بیکاری تمامی مجموعه ها باید در کنار هم قرارگرفته و در بخش های مختلف برنامه ریزی کنند.

   حسین زاده تصریح کرد: نبود شغل و بیکاری به عنوان یک آسیب اجتماعی یکی از چالش های بزرگ در جامعه است و کاهش میزان بیکاری در سطح استان به سادگی نخواهد بود بلکه نیازمند تلاش همه دستگاه ها است.

   معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز به صورت مستمر بر اشتغال جوانان تاکید داشته اند و مهمترین محور آن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر منابع داخلی است و با توجه به ظرفیت هایی که در این استان است باید در قالب طرح های کارشناسی شده از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

   وی یادآورشد: این طرح ها به صورت مکتوب در اختیار اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گیرد تا همه دستگاه ها بتوانند در این زمینه فعالیت خود را دو چندان کنند.

   همچنین فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: استاندار خوزستان از زمان آغاز به کار نگاه ویژه ای نسبت به توسعه ورزش و بخصوص ساماندهی امور جوانان داشته و در این زمان کوتاه دومین جلسه ستاد ساماندهی را تشکیل داده و این جای امیدواری است که بتوانیم تا پایان سال مصوبات خوبی را در این حوزه به مرحله اجرا برسانیم.

   وی افزود: درجلسه قبلی مصوبات کلی در زمینه تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان به صورت ماهیانه مطرح شد که تا کنون به خوبی اجرا شده و همچنین قرار شد دستگاه ها متناسب با ظرفیت و توان خود برنامه هایی را درهفته ازدواج اجرا کنند که دراین خصوص نیز بیش از 200 برنامه به خوبی در سطح استان اجرا شد.

   مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: درسومین مصوبه نیزقرار بود فرهنگسرای خانه جوان استان که در زمان حاضرباتوجه به ماده 88 در اختیار بخش خصوصی است و هیات های ورزشی در آن فعالیت دارند به صورت کامل دراختیار حوزه جوانان و اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.

   وی تصریح کرد: مکاتبات لازم با وزارتخانه انجام شده و درخواست داشتیم از این طریق نیز کمک های لازم صورت گیرد تا بتوانیم این مکان را به صورت کامل در اختیار حوزه جوانان قرار دهیم.

   همچنین در این جلسه سید نور محمدپور مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: وضعیت اشتغال در استان خوزستان مناسب نبوده و نرخ بیکاری استان بر اساس آخرین سرشماری سال 1390 حدود 25.7 درصد است که باتوجه به رکود حاکم بر صنایع استان در برخی از شهرستان ها این آمار بیشتر است.

   وی با بیان این که در زمان حاضر بسیاری از صنایع استان زیر 30 درصد ظرفیت تولید فعالیت می کنند گفت: گروه ملی صنعتی فولاد به رغم این که پتانسیل بالایی برای تولید دارد زیر 30 درصد ظرفیت خود کار می کند در حالی که افزایش این ظرفیت می تواند بخش عمده ای از مشکلات بیکاری را در استان برطرف کند.

   مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: تاکنون حدود 69 هزار و 450 نفر در واحدهای کاریابی ما ثبت نام کرده اند که 21 هزار و 550 نفر زیردیپلم، 16 هزار و 540 نفر دیپلم و 31 هزار و 320 نفر نیز کاردانی به بالا هستند که این آمار نشان می دهد 45 درصد ثبت نام شدگان تحصیلات بالا دارند اما متاسفانه حدود 61 درصد این افراد فاقد مهارت های لازم برای ورود به بازار کار هستند.

   وی بیان کرد:همچنین از تعداد کل ثبت نامی ها حدود 26 هزار و 751 نفر دارای مهارت، 42 هزار و 664 نفر نیز بدون مهارت هستند.

   محمدپور تصریح کرد: صنایع و ادارات استان دیگر توان جذب نیرو به صورت حقوق بگیر ماهانه را ندارند اما بسیاری از جوانان جویای کار استان به دنبال این مشاغل هستند و تاکنون هیچ کارگروهی در زمینه فرهنگ سازی، مشاوره فرصت های شغلی و برنامه ریزی در بخش مشاغل صنعتی، کشاورزی و خدماتی تشکیل نشده است.

   وی بیان کرد: دربحث مشاغل خانگی در سال 1394 اقداماتی انجام شده و حدود 14 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات به این بخش اختصاص یافته که تاکنون بانک ملی در زمینه تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات 97 درصد ، بانک ملت 34 درصد و بانک صادرات 36 درصد به تعهدات خود عمل کرده اند.

   مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: حدود شش میلیارد ریال از این اعتبار هنوز جذب نشده و انتظار می رود بانک هایی که تاکنون در این زمینه همکاری نداشتند بیشتر فعال شده و تسهیلات متقاضیان را به موقع پرداخت کنند.

   وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای در استان متناسب با بازار کار پیش نرفته و برخی از مشاغلی که در این آموزشگاه ها ارائه می شود به صورت سنتی بوده و نیاز بازار نیست.

 درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قرار شد دستگاه های اجرایی استان در زمینه شناسایی ظرفیت های موجود در استان برای اجرای طرح های اشتغالزایی تلاش بیشتری داشته باشند و این طرح ها را در اختیار اعضای ستاد قرار دهند تا پس از کارشناسی در صورت امکان برای کاهش آمار بیکاری در استان به مرحله اجرا برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار