اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
همایش روز جهانی غذا با حضور دکتر غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور حجت الاسلام والمسلمین عادلی دکتر برزگر: امنیت غذایی به معنای دسترسی مردم به غذای کافی برای داشتن جسمی سالم استنژاد: آسیب های حوزه ی تغذیه ناشی از جهالت فرهنگی استاهواز، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دکتر حسین برزگر معاون غذا و دارو و دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت در محل سالن شهدا دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر برزگر نیز در این مراسم به موضوع امنیت و ایمنی غذا اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی به معنای دسترسی مردم به غذای کافی برای داشتن جسمی سالم است.

 

وی افزود: ایمنی غذا یعنی اطمینان از سالم و فاقد آلودگی بودن غذا است که این آلودگی می تواند میکروبی، انگلی، شیمیایی یا رادیو اکتیو باشد.

 

برزگر با بیان اینکه در زمینه امنیت غذایی می توان با اصلاح الگوی مصرف به این مهم دست یافت، خاطر نشان کرد: سالانه حجم زیادی ضایعات نان دور ریخته می شود و علاوه بر آن به محصولات زراعی و باغی توجه نمی شود.

 

وی عنوان کرد: بر اساس نظر سازمان خواربار و کشاورزی جهان حداقل محصولات کشاورزی در کشورهای صنعتی،  45 در صد میوه، سبزیجات، غلات و غذاهای گیاهی و 20 درصد لبنیات و گوشت است که در ایران 134 کیلو کالری سرانه هدر رفت  غذا است.

 

وی گفت: متاسفانه در کشور ما سالی 35 میلیون تن غذا دور ریخته می شود که بایان مقدار می توانیم 15 میلیون نفر را از لحاظ غذایی تامین کنیم.

 

برزگر اظهار کرد: اصلاح الگوی تغذیه با کاهش مصرف مواد قندی، چربی، نمک و ترویج مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می تواند در ارتقای سلامت جامعه موثر باشد.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ابتلا به بسیاری از بیماری‌های غیرواگیردار به دلیل مشکلات رژیم غذایی و کاهش تحرک بدنی است.

 

برزگر با اشاره به درج نشانگر های رنگی بر روی محصولات غذایی گفت: به منظور آشنایی با کیفیت و ویژگی های تغذیه ای محصولات غذایی، درج نشانگر رنگی در دستور کار قرار داده شد.

 

وی در پایان بیان داشت: خوشبختانه ٨٢ درصد  از اهداف درج نشانگر رنگی در استان خوزستان محقق شده است و پیشنهاد می شود با تولیت شخص استاندار، کمیته ای متشکل از تمامی دست اندرکاران  امنیت و ایمنی غذا، تشکیل شود تا ضمن نظارت جامع برای تامین سلامت در خصوص کمک به تولید کنندگان خوزستانی با توجه به تولید بالای استان اقدام عملی صورت گیرد .

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار