اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
در این مطلب قصد داریم تا شما را با لیست 10 گانه ای از مرگبار ترین اسلحه های تک تیرانداز از گذشته تا به امروز آشنا کنیم.

اسلحه ی شماره 10: 10 SR25

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

SR25 یک اسلحه ی نیمه اتوماتیک است و تک تیر اندازی ویژه محصول شرکت Knight Armament می باشد . 60 درصد از قطعات این تک تیر انداز قابل تعویض با مدل های دیگر این شرکت می باشد که می تواند توانایی آن را افزایش و آن را قابل اعتماد تر سازد . عمده به کارگیری این تک تیرانداز در جریان جنگ افغانستان و همچنین در طی بحران تیمور شرقی بوده است .



اسلحه ی شماره 9 : L42 Enfield

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

L42 Enfield یک تک تیرانداز کلاسیک و شگفت انگیز طراحی شده برای نیروی های نظامی ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و همچنین نبرد استقلال ایرلند می باشد . این اسلحه در سال 1895 به وجود آمد و می توان گفت با توجه به دقت آن همچنان  به حیات خود ادامه می دهد. این تک تیرانداز قدیمی می تواند اهداف را در فاصله ی 1800 متری مورد هدف قرار دهد .



اسلحه ی شماره 8 :M21

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

M21 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آمریکایی ساخت شرکت Springfield Armory و Rock Island Arsenal می باشد . این اسلحه در سال 1969 برای ارتش آمریکا که در جنگ ویتنام به یک تک تیرانداز دقیق نیاز داشت طراحی و ساخته شد . نسخه ی بهبود یافته از این اسلحه به یک تلسکوپ قابل تنظیم مجهز شده که قابلیت اطمینان و دقت بیش تری را به این اسنایپر بخشیده است . برد مفید این اسله 822 متر و وزن این اسلحه 5.27 کیلوگرم است . چند قبضه از این اسلحه در جنگ عراق نیز مورد استفاده قرار گرفت .



اسلحه ی شماره 7:PSG1

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

PSG1 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آلمانی ساخته شده توسط شرکت هکلرکوخ می باشد . ایت تفنگ دقیقا همان معماری ژ-3 اسلحه ی معروف شرکت هکلرکوخ را داراست . این اسلحه تک تیرانداز با هدف دقت بالا برای یگان های پلیس آلمان جهت درگیری با گروه های تروریستی طراحی و ساخته شده است . این تک تیرانداز بیش تر به دلیل قتل عام سال 1972 شهر مونیخ و آمادگی در برابر حوادث این چنینی طراحی شد . برد موثر این اسلحه 800 متر و وزن آن 7.2 کیلوگرم می باشد . PSG1 با قیمتی ده هزار دلاری یکی از گران ترین اسلحه ها در رده ی خود می باشد .



اسلحه ی شماره 6 :Dragunov SVD

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

Dragunov SVD یکی از آن اسلحه هایی که احتمالا همه ی شما با نام آن آشنا هستید . این اسلحه ساخت جماهیر شوری است و یکی از مشهور ترین و معروف ترین تک تیراندازهایی است که تاکنون ساخته شده است . این تک تیرانداز از پر افتخار ترین اسلحه ها به دلیل نوع طراحی و ساخت است . دراگونوف به عنوان یک سلاح پشتیبانی تفنگداران نیروهای شوروی جهت هدف قرار دادن دشمن از فاصله ای دور طراحی شده است . از این اسلحه در جنگ های بسیاری استفاده شده که می توان به جنگ ایران و عراق ، جنگ ویتنام ، جنگ یوگسلاوی ، نبرد اوستیای جنوبی در سال 2008 و هم اکنون نیز در سوریه و عراق در حال استفاده است . وزن دراگانوف 4.30 و برد آن 800 متر می باشد .



اسلحه ی شماره 5 : Mosin–Nagant

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

موسین ناگانت یکی از دقیق ترین اسلحه های تک تیرانداز 5 تایی گلنگدنی می باشد . این سلاح توسط ارتش سلطنتی روسیه طراحی و تولید شده است . این تفنگ در میدان های نبرد بسیاری  مورد استفاده قرار گرفته است که از معروف ترین آن ها می توان به جنگ جهانی اول و دوم ، جنگ ویتنام ، جنگ های کره اشاره کرد . از زمان ساخت این اسلحه در سال 1891 تا به امروز 37 میلیون قبضه از آن تولید شده است . این اسلحه مدل های متفاوتی دارد که اسنایپر تنها یکی از نمونه های آن می باشد و به همین خاطر رقم دقیقی برای برد موثر این اسلحه ذکر نشده اما توان شلیک از مسافت 800 متر در مدل های مختلف این اسلحه وجود دارد.



اسلحه ی شماره 4 : AS50

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

AS50 یک تفنگ جدید ضد زره است که با قابلیت استفاده از مهمات انفجاری می تواند هدف را در فاصله ای بسیار دور مورد اصابت گلوله قرار دهد . این اسلحه در سال 2007 توسط شرکت بریتانیایی Accuracy International ساخته شده است . AS50 برای تفنگداران انگلیسی و ملوانان آمریکایی تولید شده است .  برد این اسلحه 1500 متر می باشد که رقم بسیاری بالایی است اما در عوض وزن بالای آن یکی از معایب آن است که حمل و نقل این اسلحه ی 12 کیلویی را با مشکل خواهد کرد .



اسلحه ی شماره 3 : L115A3

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

L115A3 یک تفنگ گلنگدنی ساخت بریتانیا و محصول همان شرکت اسلحه ی اسلحه ی شماره ی 7 یعنی Accuracy International می باشد . این اسلحه کاربران بسیاری دارد که از آن ها می توان به تفنگداران کشورهای انگلیس و آلمان  ، پلیس سلطنتی مالزی ، نیروهای ویژه نروژ و کره جنوبی ، گروه آلفا روسیه و ارتش سنگاپور اشاره کرد . این اسلحه ی با وزنی 6.5 کیلوگرم ، بردی در حدود 1100 متر دارد . این اسلحه در جنگ های عراق و افغانستان مورد استفاده گسترده قرار گرفته است .



اسلحه ی شماره 2 : BARRETT- M82

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

Barrett M82 یک تیر انداز قدرتمند ساخت ایالات متحده آمریکا می باشد . این سلاح به عنوان یک تک تیرانداز " یک شلیک یک کشته " شناخته می شود . این اسلحه همان طور که از نام آن پیداست ساخت شرکت برت فایر آرم " Barrett firearms " می باشد . این اسلحه به دلیل دارا بودن بردی 1800 متری یکی از بهترین ها در میان تک تیراندازهای کنونی جهان می باشد . این اسلحه آنقدر قدرتمند است که می تواند در دیواری نفوذ و هدف را با دقت هر چه تمام تر مورد اصابت قرار دهد . سرعت خروج گلوله در این اسلحه 853 متر بر ثانیه می باشد و خشاب این اسلحه اجازه ی شلیک 10 گلوله را می دهد همچنین وزن این اسلحه 14 کیلوگرم می باشد . این اسلحه تاکنون در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته که از آن ها می توان به  ایالات متحده ، انگلستان ، نروژ ، لهستان ، تونس ، ترکیه ، امارات متحده ، قطر ، آرژانتین ، شیلی ، کانادا ، مکزیک  و ... اشاره کرد .



اسلحه ی شماره 1 : CheyTac Intervention M200

10 اسلحه تک تیرانداز مرگبار جهان (+عکس)

 CheyTac Intervention M200 از دوربرد ترین تک تیراندازهای مدرنی محسوب می شود که اکنون در جهان ساخته شده است. این اسلحه توسط شرکت چی تاک ساخته شده و برد آن 2000 متر می باشد که با توجه به مدل های دیگر آن این رقم به 2300 متر نیز افزایش پیدا می کند . این   اسلحه مجهز به یک مسافت سنج لیزری است که می تواند فاصله را تا 6 کیلومتر محاسبه کند مجهز شدن به دوربین دید در شب و سنسور اندازه گیری از دیگر ویژگی های M200 می باشد . وزن این اسلحه 14 کیلوگرم است و به جزء کشور سازنده ی آن توسط نیروی دیگر در سطح جهانی مورد استفاده می گیرند که عبارتند از :

گروه ضد تروریستی GROM لهستان
نیروهای ویژه ترکیه
نیروهای ویژه SRR-61 اردن
یگان های ویژه دریایی آرژانتین
برچسب ها: اسلحه ، مرگبار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار