اختصاصی شوشان / دکتر حسین دهدشتی

"> رئیس جمهور و احترام به شعور مردم
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹

اختصاصی شوشان / دکتر حسین دهدشتی

در شرایط کنونی، کشور نیاز به آرامش، همفکری، همدلی و تدبیر دارد و بنا به تاکید مقام معظم رهبری: هرکس در هر مقامی باعث برهم زدن آرامش جامعه و ایجاد تنش و التهاب گام بردارد عملا در راستای اهداف دشمن حرکت کرده و قطعا خیانت کرده است. متاسفانه در مورد تصمیمات خلق الساعه آقای رییس جمهور دلیل قانع کننده ای نمی توان یافت. بی تدبیری مغرضانه، عدم صداقت در گفتار و کردار است که باعث اشاعه دروغ، خودخواهی، خودبزرگ بینی و سلب اعتماد مردم می شود. ترجیح منافع باندی و گروهی بر مصالح و منافع کشور دقیقا همان مواردی است که ایشان در کلام بقیه قوا و مسوولین را به آن متهم می کنند. بهم ریختن وزارتخانه ای با آن گستردگی که با سلامت و جان مردم مرتبط است در حساس ترین شرایط کشور، کاری نابخردانه است و مسبب اصلی آن را شخص رییس جمهور می دانم و قطعا ایشان پاسخگوی تبعات آن در این دنیا و آخرت هستند. با دارو درمان و سلامت مردم نمی توان شوخی کرد. به اعتقاد بنده سرکار خانم دکتر دستجردی علی رغم وجود بعضی ایرادات، مردترین وزیر کابینه بود که باعث افتخار زنان کشور در عرصه مدیریتی است. آنچه احمدی نژاد بارها به آن مباهات می کرد!


اما این برخورد نشانه خلاف آشکار گفتار شخص رییس جمهمور مبنی بر اهمیت دادن به جامعه زنان است. شاید یکی از ایرادات خانم دستجردی به اعتقاد رییس جمهور استقلال فکری و عملی او بود. آنچه بعضا رییس جمهور برای خود و بعضی نزدیکان خود بدون حد و حصر قایل است. به این شیوه مدیریتی چه باید گفت؟

اینکه وزیر بهداشت برای مدیران خود احترام قایل باشد و در عزل و نصب مدیران خود اختیار داشته باشد و یا از واقعیت های تلخ مشکلات تامین ارز دارو در مجلس صحبت کند جرم است؟

متاسفانه باید گفت اینگونه حرکات و تصمیمات و تغییرات مدیریتی قطعا در چند ماه آخر دولت شدت خواهد یافت که به اعتقاد بنده فقط و فقط در راستای اهداف انتخابات ریاست جمهوری است و نه به مصالح کشور. در این چند ماه باقی مانده تمام هم و غم دولت، جلب رضایت و خوشایندی کوتاه مدت و مقطعی و مسکن وار اقشار مختلف جامعه خواهد بود و این محقق نخواهد شد مگر با تامین اعتبار لازم از طریق حراج سرمایه های کشور در قالب خصوصی سازی.. یا فروش ارز آزاد برای پرداخت به بخش هایی از جامعه مثل بهزیستی، کمیته امداد، تعاونی های روستایی، بازنشستگان و جلب رضایت مقطعی آنها حتی با افزایش یارانه نقدی به هر قیمتی!

قطعا توجه دولت به مجموعه هایی که توان مالی بیشتری دارند مثل مناطق آزاد، شرکت های نفتی، تامین اجتماعی و ...خواهد بود و هر آن احساس کند که مدیران همراهی نمی کند تعویض خواهند شد. هر چند منافع اعوان و انصار و نور چشمی ها نیز بصورت استخدام های بدون ضابطه و به طرق مختلف در دستور کار خواهد بود.

آقای رییس جمهور اگر برای شعور مردم احترام قایل است همانگونه که با ابراز دلایل خود از مجلس برای وزیر بهداشت رای اعتماد گرفت، دلایل عزل وزیر را برای مردم و مجلس بیان کند.

دکتر سید حسین دهدشتی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار